Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sting ULTRA LIGHT 270 cm.

relacja z prac Sting ULTRA LIGHT

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 14 November 2015 - 09:24

Witam,  zakładam silnik 55 benzyna - model dość pomysłowy, wykonanie adekwatne do ceny. Model wzmacniam nieco przerabiam na holówkę mam nadzieje że będzie ok. przytyje, myślę że waga startowa ok 10 kg. Prace idą dość sprawnie - fajnie się robi dostęp do przestrzeni kadłuba doskonały wszystko jak na stole! Tydzień dwa będę wstępnie  wyważał zobaczymy jak wyjdzie.

 

oferty  w EU  http://www.bigplanes...tuig-plane.html


  • 0

#22 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 14 November 2015 - 10:27

Dzięki, dość lekki model :)


  • 0

#23 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 15 November 2015 - 19:15

...znalazłem film z lotów takiego modelu:

https://www.youtube....h?v=thFmELPDm00


  • 0

#24 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 21 November 2015 - 17:14

...powoli dalej


...serwa, przepustnica oraz ssanie

Załączone miniatury

  • IMG_0277.JPG
  • IMG_0293.JPG
  • IMG_0290.JPG
  • IMG_0282.JPG

  • 0

#25 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 02 December 2015 - 18:30

Prace dalej, wzmacniam maskę - tkanina 80g. na 1m oraz taśma plecionka. Dźwignie lotek oraz klap zalewam żywicą z domieszką aerosilu, przeguby kulowe pozwolą zmniejszyć luzy do minimum. Dźwigar główny  (rurę) dodałem do środka dodatkową rurę  z PA11 na ciasno - tylko na odległości kadłuba plus  10 cm. do skrzydeł. Kupiłem w Nowym elektroniku złącza 8-biegunowe do  klap, lotek i oświetlenia płata, mam nadzieje że będzie bezpieczne połączenie a zarazem wygoda na lotnisku. Odbiornik umieściłem w pozycji neutrum lotu tak aby w przyszłości po prawidłowym oblocie można było włączyć funkcję stabilizacji lotu w GR 24PRO, do mocowaniu odbiornika w puszce po serwie użyłem specjalnych gum tłumiących wibrację. 

kilka fotek:

Załączone miniatury

  • IMG_0296.JPG
  • IMG_0306.JPG
  • IMG_0323.JPG
  • IMG_0329.JPG
  • IMG_0332.JPG
  • IMG_0331.JPG
  • IMG_0315.JPG
  • IMG_0317.JPG

  • 0

#26 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 123 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano 19 December 2015 - 00:58

Paweł, na zdjęciach widzę, że masz stałe przednie podwozie i właśnie z tym bedziesz miał stałe problemy. Wiem to z doświadczenia z moją Cessną 182 H9, tam było takie samo rozwiązanie. Lądując na typowym lotnisku trawiastym to podwozie nie zdaje egzaminu, po pewnym czasie będziesz miał luzy w jarzmie trzymającym podwozie i mocno nadyrężoną wręgę. Z czasem może to doprowadzić do jej wyłamania, zwłaszcza, że nie jest to sklejka lotnicza, tylko ta miękka pod laser. Proponowałbym ci rozwiązanie, które mi się sprawdziło, a podpatrzone z modelu G. Bieli Jabiru, który pojawił się w tym wątku. Długo walczyłem z tym, zrobiłem nawet amortyzowane makietowe podwozie, ale nadal to nie było to. Tak wyglądała wersja z amortyzacją:

DSC00001.JPG

A tak po przeróbce na tzw wleczony wahacz:

_DSC5320.JPG

Ot tego momentu problemy z przednim podwoziem się skończyły. Naprawdę radzę Ci przemyśleć ten temat, jesli nie chcesz stale naprawiać tego elementu. No chyba że latasz na polu golfowym lub asfaltowym pasie startowym :-)

 


  • 0

#27 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 20 December 2015 - 20:43

Witam Dariuszu,  dzięki serdecznie za sugestie. Mam nadzieje że wytrzyma wręga - wzmocniłem  od środka specjalnie pospawanym  gniazdem z aluminium lotniczego. Wzmocnienie umocowałem  śrubami do listew sosnowych 10x15  wkleiłem w kadłub aż do rury płata! Podwozie przednie jest amortyzowane 40 mm skoku - dodatkowo kółka to pompowane "100" z Kevana. fotki;


...wstępne wyważanie. zrobiłem koziołek :)

 


..paniusia  siedzi...


...tak to wygląda, wstępne próby silnika - drgania bardzo umiarkowane. Gumy tłumiące drgania tłumika  się sprawdzają, oby wytrzymały dość długo. Zawiasy na lotkach ok - praktycznie bez drgań. Wypaliłem 0,3 L paliwa nic się nie odkręciło ani poluzowało.

Załączone miniatury

  • IMG_0240.JPG
  • IMG_0463.JPG
  • IMG_0454.JPG
  • IMG_0433.JPG

  • 0

#28 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 29 December 2015 - 20:53

..kurcze z czego zrobić pokrowce na płaty?? macie jakiś pomysł??  byłem w castoramie ale pianki pod panele są łamliwe, folia z gąbką - tylko cała rolka! a to koszt.


  • 0

#29 JMRC

JMRC
  • Modelarz
  • 160 postów
  • Age: 54
  • SkądRudzica
  • Imię:Jerzy

Napisano 29 December 2015 - 22:48

Polecam  polskiego producenta, koszt znośny, pokrowce wytrzymałe, mogą być wykonany bezproblemowo na zamówienie dla dowolnej maszyny.


  • 0

#30 Tom

Tom
  • Modelarz
  • 110 postów
  • Age: 57
  • SkądSłupsk
  • Imię:Tomasz

Napisano 30 December 2015 - 09:17

Doś niedawno w Netto była dostępna pianka pokryta srebrną błyszczącą folią grubości około 5-6 mm, dobry materiał na pokrowce. Do szybowców mam pokrowce wykonane z takiej samej pianki, no może o 1 mm cieńszej z osłony na szybę samochodową. Oczywiście nie są aż tak "wypasione" jak revoc, ale spełniają swoje zadanie za dużo mniejsze pieniądze.


  • 0

#31 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1077 postów
  • Age: 51
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 30 December 2015 - 09:50

..kurcze z czego zrobić pokrowce na płaty?? macie jakiś pomysł??  byłem w castoramie ale pianki pod panele są łamliwe,

Wystarczy taką piankę okleić zwykłą folią samoprzylepną ze sklepu papierniczego - tanio, estetycznie i wystarczająco mocne. Możesz jeszcze z tej folii dać napisy lub grafikę i masz full wypas.


  • 1

#32 paweł

paweł
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 44
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Paweł

Napisano 04 January 2016 - 22:37

dzięki - jadę do netto

Paweł


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych