Skocz do zawartości

Silnik ASP FS80AR problemik z głowicą.


czester
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie trafił mi sie lekko trefny silniczek ASP ,z kolegom złożyliśmy dwa takie same modele na tych samych podzespołach,u niego jest wszystko w porządku ,a u mnie po wypaleniu 2 litrów paliwa nadal nie trzymają zawory silnik co prawd aż chodzi ale nie tak jak powinien.Jest spory kłopot z regulacją i przy kręceniu śmigłem słychać z komór zaworów syk,docierałem zawory na tzw, paście zerówce troszkę pomogło lecz nie do końca .Cóż można z tym zrobić ?może zastosować grubszą pastę czy poczekać aż morze się w końcu zawory doklepią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mój od pierwszego odpalenia pracował bardzo dobrze. Nawet gdyby tak nie było to nie docierałbym zaworów inaczej jak tylko w czasie pracy silnika. Docierałeś pastą to znaczy co? Co to znaczy, że nie trzymają? Nie domykają się do końca? Na pięć silników fS po jakimś czasie pracy zawory tylko czyściłem z nagaru jeśli trzeba było.

Zdarza się, że fabrycznie bywały dziwnie ustawione ale to dotyczyło regulacji szczeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj dwadzieścia lat naprawiam samochody i docierałem zawory tak jak w silnika samochodowych ,a usterka polega na tym że zawory są nieszczelne bardzo dziwne jak dla mnie jest to że zawór jest stalowy a gniazdo mosiężne ,kolegi silnik ma może z litr paliwa przepalonego więcej i ma dużą kompresję i oczywiście przy kręceniu nie upuszcza kompresji poprzez zawory się a u mnie jak opisywałem nie trzymają czyli bieżnie nie są dopasowane do siebie ,jutro zakupię grubszą pastę i spróbuje dotrzeć ponownie najwyżej zakupie nową głowicę bo coś tu nie gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziwne jak dla mnie jest to że zawór jest stalowy a gniazdo mosiężne

 

A ma być jak niby wg Cibie ?

 

IMHO miałem ten sam problem w ASP FS61AR. Zakup kompletnej głowicy na HK ca $30

Drożej kosztuje ustawienie głowicy na frezarce niż zakup nowej całej z zaworami. Poza tym raczej gniazda zaworów się szlifuje a nie frezuje przynajmniej na tym etapie co opisany jest wyżej.

Moim zdaniem trzeba zobaczyć :

1. który zawór jest nieszczelny

2. z jakiej przyczyny - przy odrobinie dobrej woli i dobrej lupce daję się to zauważyć najczęściej

3. po zdiagnozowaniu - błąd w gnieździe - spróbować dotrzeć, błąd w zaworze - raczej zakup nowego zaworu.

 

Pechowo ze tego silnika nie ma w HK bo inaczej dla 120 pln (kompletna głowica z zaworami ) szkoda sobie d...py zawracać naprawą bo wyjdzie drożej. A może do 80 pasuje głowica od 91 ? (chyba nie )

 

http://boat.pelikandaniel.com/?sec=product&id=6955&lng=hu 0.15*900 =135PLN za gotową do wsadzenia głowicę.

http://globalservices.globalhobby.com/part/210950.asp tu kolejna opcja ...

Edytowane przez jpd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drożej kosztuje ustawienie głowicy na frezarce niż zakup nowej całej z zaworami. Poza tym raczej gniazda zaworów się szlifuje a nie frezuje przynajmniej na tym etapie co opisany jest wyżej.

 

Dostępne są ręczne frezy, które nie wymagają pozycjonowania głowicy w jakimkolwiek ustrojstwie. Nie wiemy "na jakim etapie" jesteśmy, skoro docieranie pastą nie przyniosło rezultatu, więc nie wiemy czy wina leży po stronie zaworu, czy gniazda. 

Z drugiej strony po docieraniu powinno być widać, czy krzywy jest zawór, czy gniazdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś przeleciałem trzema pastami zawory jest dużo lepiej ,jeszcze troszkę popuszczają ale kompresja jest nawet zapalić można go bez rozrusznika zostawię na razie go tak jak jest wylatam z dwa litry paliwa i zobaczę, jak sie ułożą to dobrze a jak nie to wyleci silnik z modelu i zastąpię go benzyn ką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i dziś przeleciałem trzema pastami zawory jest dużo lepiej ,jeszcze troszkę popuszczają ale kompresja jest nawet zapalić można go bez rozrusznika zostawię na razie go tak jak jest wylatam z dwa litry paliwa i zobaczę, jak sie ułożą to dobrze a jak nie to wyleci silnik z modelu i zastąpię go benzyn ką.

Witam, tak czytam ten wątek i mogę się podzielić wiedzą na temat dwóch ASP-80, z którymi miałem do czynienia. Tak się składa że głowice do 80 są identyczne z tymi od gwiazdowego ASP-400, wiem bo przymierzałem głowice i od 90 i od 400. Głowice od ASP-90 da się przykręcić ale nie ma dokładnego pozycjonowania na tulei cylindra z powodu większego podtoczenia w głowicy, a ta od 400 pasuje idealnie. Nie pasują tylko głowice od ASP-160 twin, sa zupełnie inne. Zobacz ofertę na HK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie trafił mi sie lekko trefny silniczek ASP ,z kolegom złożyliśmy dwa takie same modele na tych samych podzespołach,u niego jest wszystko w porządku ,a u mnie po wypaleniu 2 litrów paliwa nadal nie trzymają zawory silnik co prawd aż chodzi ale nie tak jak powinien.Jest spory kłopot z regulacją i przy kręceniu śmigłem słychać z komór zaworów syk,docierałem zawory na tzw, paście zerówce troszkę pomogło lecz nie do końca .Cóż można z tym zrobić ?może zastosować grubszą pastę czy poczekać aż morze się w końcu zawory doklepią. 

Witaj. Wydaje mi się, że zabiegi o których piszesz są zbędne. Silnik po 2litrach paliwa nie jest dotarty a objaw w postaci syczenia też nie jest rzadkością. Mój OS 110a ma przelatane 10 litrów paliwa i też słychać niewielkie syczenie przy kręceniu śmigłem ale chodzi przy tym jak zegarek. Latam, sprawdzam regularnie zawory i tyle. Silnik ASP nie są tak dokładnie wykonane jak japońskie i dlatego taka różnica między pracą silnika twojego a kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielając trochę włos na czworo to w zasadzie się nie uszczelnia nigdy, nawet jak pracuje przedmuch do skrzyni korbowej następuje. Tylko jest on bez znaczenia. De facto walka z doprowadzeniem do pełnej szczelności w tym przypadku przyniosłaby więcej szkody niż pożytku.

Oczywiście w trakcie pracy jest to zdecydowanie bardziej szczelne niż przy kręceniu ręką, chociażby ze względu na olej , który znacznie zmniejsza przepływ na zamku dodatkowo eliminuje przepływ pomiędzy gładzią cylindra a pierścieniem.

To tak gwoli technicznej ścisłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie różne są opinie silnik po kolejnym dotarciu zaworów już częściowo się doszczelnił ,podobno z biegiem czasu zaworki same się dopasują ,ale nawiasem mówiąc ,z kolegom składamy B25 i ostatnio zakupiłem silnik używany do naszego dobrego kolegi z forum saito 82a i ten silnik to jest zupełnie inna historia materiał nawet w dotyku jest zupełnie inny i nie ma żadnych nawet niewielkich ujść kompresji .silnik jest tak perfekcyjny ze nie trzeba rozrusznika no może jakaś rękawica to by się przydała ale jak kiedyś kupował będę silnik żarowy 4 t to tylko saito to są silniki naprawdę warte swojej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja na lotnisku odpaliłem swego ASP FS 80 ze śmigłem 14" to kolega, który posiadał silniki Saito, a na ASP nigdy by nie spojrzał  - był baaardzo przyjemnie zaskoczony jego pracą. Stwierdził nawet, że pracuje dużo lepiej niż Saito...
Oczywiście nie twierdze, że jest lepszy ale, że ja ze swoich 4rech jestem baaardzi zadowolony.
Tak odpala i pracuje mój:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. trzeba dobrze dotrzeć silnik.

2. trzeba dobrze dotrzeć silnik.

3. trzeba dobrze dotrzeć silnik.

De facto dobrze dotarty i ułożony silnik to jest pi razy oko po połowie sezonu latania.

4. Należy dobrze dobrać śmigło do silnika i do jego mocy de facto.

Osobiście dobieram raczej większe średnice niż mniejsze.- nawet większe niż zalecane przez producenta.

Coby silnik nie kręcił się jak idiota na ziemi bo po co ?

Np dla ASP 120 - Fiala 17x8 - obroty na ziemi ok 7500 czyli 2-2,5k poniżej tego co chce mieć w powietrzu maksymalnie. I styrczy nie ma powodu piłować silnika jak w F1 kiedy lata sie rekraacyjnie. A jak mi chodzi moje ASP to koledzy z forum widzieli i słyszeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shock jak dlaczego entuzjazm opada?

Heha ,jak pisałem dźwięk kto poezja co zaprezentował Wojtek powyżej.

Akurat moje doświadczenia z Saito jak i podglądając je u kolegów wskazują że nie wszystko złoto co się świeci....

Problemy z zapalaniem,siadające łożyska,luzy zaworowe,gaśnięcie bez powodu w locie,dziwne dźwięki podczas pracy,ekonomika, koszt części zamiennych,obrywające się cylindry od karteru! ,regulacja gażnika a'la benzyniaka nie stawiają tych silników jak wzorów.

Nie oznacza to że je krytykuje,nie polecam, ale uważam że ich sława mocno jest naciągana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.