Skocz do zawartości

Webra 61 kilka pytań


Zycior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin zrobiłem kilka fotek powinny ci się przydać. Mniejszy to Webra 40 i trochę ma już nalatane a większy to 120ka mało używana. Oba palą z palca.

Szczeliny są podobnej wielkości w obu silnikach. 40ka ma zamek tak jak u ciebie w oknie przelotowym natomiast 120 ma zamek na ściance między oknami.

Mam też HB 61 z pierścieniem typu L i też ma zamek na oknie przelotowym naprzeciwko wydechu. Masz też fotkę podkładki pod głowicą grubość ok 0,3mm. Ja latam na paliwie 80/20 na rycynie bez nitro.

Jeszcze do tego co pisałeś. Pierścień nie może luźno przelatywać przez cylinder. Po wyjęciu powinien się lekko rozprężyć. W tej szczelinie w tłoku pod pierścień nie może być nagaru, musisz to wyczyścić. Pierścień od wewnątrz L też musi być czysty. Ten typ ma tendencje do tworzenia nagaru w tym miejscu ze względu na to że pierścień jest na samej górze tłoka. Jak się zapiecze to miejscowo się przegrzewa i może się nawet pokrzywić. Miałem taki przypadek w jednym HB. Odgięła się końcówka pierścienia przy zamku i wadziła o krawędź okna przelotowego. Wymiana pierścienia uratowała silnik.

Te silniki są proste i łatwe do naprawy/regeneracji niewielkim kosztem. jak ktoś dba potrafią się bezawaryjnie kręcić przez ćwierć wieku.

Pozdrawiam Tomek

 

post-14250-0-68583400-1447764872_thumb.jpg

post-14250-0-00927600-1447764880_thumb.jpg

post-14250-0-28831000-1447764888_thumb.jpg

post-14250-0-46841400-1447764898_thumb.jpg

post-14250-0-63901000-1447764910_thumb.jpg

post-14250-0-09078500-1447764921_thumb.jpg

post-14250-0-27492500-1447764931_thumb.jpg

post-14250-0-65968600-1447764947_thumb.jpg

post-14250-0-80589300-1447764954_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zdjęcia. Tłok, jak i rowek pod pierścień, oczywiście jest już wyczyszczony przygotowany - czekam tylko na nowy pierścień.

Teraz jest już 100% pewność jak założyć tłok i w którą stronę "ma patrzeć" zamek. 

Jak już pierścionek dotrze na miejsce, poskładam silnik i zdam relację z odpalenia i pracy.

 

Raz jeszcze dziękuję Wszystkim za udzieloną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kolego Drogi

Napisz proszę gdzie kupiłeś pierścionek do tej Webry ?

Pozdrowionka

http://www.ebay.pl/itm/WEBRA-61-RACING-SHORT-STROKE-MODEL-ENGINE-DYKES-PISTON-RING-Reproduction-/291624685011?hash=item43e62f8dd3:m:mpjn8d--1RGT2-SOE52l7Eg

 

Mam jeszcze jeden na stanie, jeśli ktoś potrzebuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.