Skocz do zawartości


Zdjęcie

IDEAL - naprawa kadłuba

IDEAL naprawa kadłuba laminatowego

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 mmarkow

mmarkow
  • Modelarz
  • 207 postów
  • Age: 46
  • SkądKozienice
  • Imię:Marek

Napisano 29 November 2015 - 18:45

Witam,

 

Po kraksie opisanej w tym wątku http://pfmrc.eu/inde...ic/57038-ideal/ przyszedł czas na naprawę modelu.

 

Przez weekend zrobiłem z materiałów, które akurat miałem pod ręką stożkową rurkę, którą może jeszcze w tygodniu uda mi się wkleić i w finale skleić do kupy kadłub, który jest na szczęście tylko w dwóch kawałkach.

 

Rurka wygląda tak:

 

ID03.jpg

 

Zrobiona jest z węgla, tkaniny 100g/m i żywicy 40min.

Sposób wykonania: na rurkę PCV fi 28 nawinąłem taśmę izolacyjną tak, aby powstał stożek o wymiarach pasujących mi do wnętrza kadłuba pomniejszony o spodziewaną grubość wykonywanej rurki wzmacniającej. Na taśmę izolacyjną nawinąłem 3 warstwy cienkiej folii aluminiowej. Dalej owinąłem to taśmą węglową i zalamninowałem na całej powierzchni żywicą. Po wyschnięciu nałożyłem jedną warstwę tkaniny i ponownie zalaminowałem.

 

Miałem problem z rozdzieleniem kopytka od rurki więc rurkę przeciąłem. Zeszło bez problemu.

 

Grubość rurki stożkowej ok. 1mm, a waga 21g.

Jeszcze nie podjąłem decyzji czy wklejać całość czy trochę skrócić.

Wyjdzie w praniu.

 

Rurka wewnątrz prezentuje się tak:

 

ID05.jpg

 

A tak wyglądają wstępne przymiarki:

 

ID06.jpg

 

ID08.jpg

 

Gdybyście mieli jakieś uwagi bądź sugestie to zapraszam do pisania.

 

Ciąg dalszy prac będę się starał na bieżąco dokumentować.

 

I jak to w życiu bywa, największy problem miałem z podjęciem decyzji - naprawiać, czy kupić nowy kadłub.

Gdy już zabrałem się za naprawę, to poczułem zadowolenie i radość z tworzenia  ;)

I chyba właśnie też o to w tej zabawie chodzi  :D

 


  • 1

#2 idfx

idfx
  • Modelarz
  • 5230 postów
  • Age: 35
  • GG:
  • SkądLeicester/UK
  • Imię:Kacper

Napisano 29 November 2015 - 18:49

Mam nadzieję, że na 19-go grudnia będzie gotowy ? :) Najważniejsze, że prace ruszyły :) :)


  • 0

#3 PK999

PK999

    Piankomiłośnik.

  • Modelarz
  • 1311 postów
  • Age: 27
  • SkądLublin
  • Imię:Przemysław

Napisano 29 November 2015 - 18:53

Panie Marku - kierunek położenia rowingu węglowego jest chyba z lekka nietrafiony.


  • 0

#4 mmarkow

mmarkow
  • Modelarz
  • 207 postów
  • Age: 46
  • SkądKozienice
  • Imię:Marek

Napisano 29 November 2015 - 18:55

Z tego co widzę to jeszcze w tym roku będę łapał zimową termikę  :)

 

Przed świętami powinien być gotowy do lotu.

 

Nie wiem tylko jak ograniczyć prędkość modelu, w chwilach kiedy tracę orientację z jaką prędkością leci  :D

 

Na pewno postaram się latać ostrożniej.


Panie Marku - kierunek położenia rowingu węglowego jest chyba z lekka nietrafiony.

 

A jaki powinien być?


  • 0

#5 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4191 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 29 November 2015 - 18:58

nie musi być taka długa. wystarczy jak po kilka cm wejdzie w kadłub


  • 0

#6 PK999

PK999

    Piankomiłośnik.

  • Modelarz
  • 1311 postów
  • Age: 27
  • SkądLublin
  • Imię:Przemysław

Napisano 29 November 2015 - 20:03

(..)

A jaki powinien być?

Wzdłuż rurki. Teraz mocniejsze jest to szkło w środku niż węgiel. Robiłem taki wynalazek do swojego Falcona.

Tak jak pisze Jurek - nie musi być taka długa. Po 2cm od krawędzi uszkodzenia to juz i tak za duży zapas.

U mnie w drugim podejściu wyszła na tyle dobrze spasowana, że musiałem wkładać ją przez kabinę i przeciągać aż do miejsca złamania. Inaczej nie chciała wejść (w końcu to fragment stożka). Za to ogon wszedł na wcisk. Wkleiłem w obie części na żywicę z wypełniaczem. Póżniej szlifowanie ukosem framgentów fabrycznego kadłuba. Jedno laminowanie od zewnątrz z delaminażem a końcowe lekkim szkiełkiem i ściśnięte mylarem przesmarowanym rozdzielaczem. Jak komuś nie przeszkadza łata to nawet nie trzeba malować.


  • 0

#7 darqo

darqo
  • Modelarz
  • 366 postów
  • Age: 47
  • GG:
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Darek

Napisano 29 November 2015 - 20:24

Marek, widać pęknięcia na kadłubie a zanim zaczniesz kleić nawierć na ich końcach 2mm otworki . zapobiegnie to dalszemu pękaniu.


  • 0

#8 mmarkow

mmarkow
  • Modelarz
  • 207 postów
  • Age: 46
  • SkądKozienice
  • Imię:Marek

Napisano 11 June 2016 - 20:20

ID_00.jpg

 

ID_01.jpg

 

ID_02.jpg

 

Wystartował, latał i wylądował w jednym kawałku  :)

 

Z uwagi na to, że trochę krzywo skleiłem kadłub, IDEAL wymaga jeszcze drobnych regulacji na SW

(dobrze, że SW jest pływający to nie będzie widać, że coś jest nie tak  :D )

 

Tak więc znowu mam czym włóczyć się po niebie ... do znudzenia  :)


  • 1

#9 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4191 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 12 June 2016 - 12:13

a może to nie krzywo sklejony kadłub, tylko zmiana SC powoduje ż model trzeba przetrymować ;)


  • 0

#10 mmarkow

mmarkow
  • Modelarz
  • 207 postów
  • Age: 46
  • SkądKozienice
  • Imię:Marek

Napisano 12 June 2016 - 20:40

Zdecydowanie Jurku masz rację ...

 

Wcześniej latałem z pakietem 3300, a teraz wsadziłem 2700 (60g różnicy)

Nie pamiętam jaki miałem ustawiony SC, mogło to być 95 - 100mm ... teraz mam 110.

 

Doregulowałem dziś SW i wszystko wg mojej wiedzy i umiejętności gra.

Zauważyłem, że model jest trochę mniej stabilny lecz lepiej trzyma się powietrza ... mniejsze opadanie.

 

Teraz jak IDEAL nie jest już tak idealny poeksperymentuję trochę z ustawieniami i zobaczę jak te eksperymenty wpłyną na zachowanie się modelu w locie.

Chyba przyszedł czas na świadomą naukę latania  :D


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: IDEAL, naprawa kadłuba laminatowego

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych