Skocz do zawartości

Zestaw z Chin - Quadcopter F450 z APM2.6 - relacja


PioDabro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Drugi test i jest gorzej niż było, gimbal niby dobrze przymocowany, ale wibrację w tym miejscu większe, jakieś pomysły? 

 

Wyważ silniki i śmigła.

 

Polecam wypróbować

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=11&t=23976

 

Co prawda stronka tam podana nie istnieje ale w razie czego mam kopię flashowej aplikacji w wersji .exe

Zamiast podanego tam modułu może być ADXL335 (jest dostępniejszy i tańszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie gimbal z przodu jest trudniej okiełznać niż pod spodem.

 

Wyważenie silników i śmigieł to jedno, szczególnie że te tańsze nie da się tak do końca idealnie wyważyć.

Ale ja osobiście zmieniłbym gumki na miększe albo sprawdził jak gimbal zachowa się podczepiony na trytytkach zamiast na sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie silników i śmigieł to jedno, szczególnie że te tańsze nie da się tak do końca idealnie wyważyć.

Ale ja osobiście zmieniłbym gumki na miększe albo sprawdził jak gimbal zachowa się podczepiony na trytytkach zamiast na sztywno.

Próbowałeś tą metodą z linku? Jest bardzo dokładna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast kombinować na tym etapie z gumkami lepiej usunąć śmigła z widoku kamery. Ta kamera ma matrycę CMOS.

Potem wyważanie śmigieł i dopiero gumki.

Na silnikach sprawdziłbym tylko czy oś nie bije i dopiero na końcu wyważyłbym silniki.

 

To tylko moja propozycja a autor zrobi po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ekspertem nie jestem i pewnie koledzy mają rację, ja tylko piszę jak ja sobie radziłem, najprostszą metodą wyważenia i potem jak wydawało mi się, że jest ok to walczyłem z mocowaniem gimbala i jego tłumieniem.

 

Pierwsza w miarę udana próba robocza tego gimbala wyglądała tak:

 

 

Gimbal nie na sztywno tylko na trytytkach, wygladało to strasznie, telepało się na boki ale efekt taki:

 

 

Potem zastanawiałem się co zrobić by wyglądało to elegancko i utrzymywało efekt z filmiku i po kilkunastu przeróbkach skończyło się na wymianie gumek na bardzo miekkie i lekkie podciągnięcie tego trytytkami które dodatkowo pełniły rolę zabezpieczenia gimbala przed dekapitacją.

 

Potem zmieniłem kopter na drukowany z mocowaniem z przodu, było dużo gorzej mimo dość dobrego wyważenia.

Zmiana gumek na miękkie i własny autorski projekt gimbala załatwiły sprawę 

 

Kb1VfDk.jpg

 

Niestety filmiku nie udostępniłem ale było lepiej niż w tym filmiku wyżej.

 

Podsumowując, z moich obserwacji najważniejsze jest wyważenie , ale zaraz po tym dobranie "zawieszenia" pod wagę gimbala i kamery.

Nie wdaję się w dyskusję na temat oddziaływania słońca na jello, filtrów czy śmigieł w kadrze bo się na tym nie znam :) Tu lepiej posłuchać bardziej doświadczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie, czytając cały wątek od początku , też chciałem mieć drona.

Zakupiłem kompletny zestaw, od chińczyka , z antywibrą , GPS, APM 2,8 i inne dodatki.

Poskładałem i byłem prawie szcześliwy, bo odpalił , tylko niestety jeden silniczek "no-abla" i jak to u chińczyka.

Panowie i Panie, szukam silnika , Readytosky RS2212-920Kv "lewy zwrot" jeżeli ktoś ma na zbyciu , chętnie przyjmę odpłatnie - nie będę czekał na wymianę 28 dni, bo tyle szła "paczka".

Dziękuję ;D. Myślałem że polatam w niedziele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, czytając cały wątek od początku , też chciałem mieć drona.

Zakupiłem kompletny zestaw, od chińczyka , z antywibrą , GPS, APM 2,8 i inne dodatki.

Poskładałem i byłem prawie szcześliwy, bo odpalił , tylko niestety jeden silniczek "no-abla" i jak to u chińczyka.

Panowie i Panie, szukam silnika , Readytosky RS2212-920Kv "lewy zwrot" jeżeli ktoś ma na zbyciu , chętnie przyjmę odpłatnie - nie będę czekał na wymianę 28 dni, bo tyle szła "paczka".

Dziękuję ;D. Myślałem że polatam w niedziele.

taaa rozebrałem polutowałem i działa-jak zwykle...nie ma tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień walki z chinskim wynalazkiem i niestety porażka.APM skalibrowany, GPS łapie fixa-próba startu kończy sie fikołem w prawą stronę (ustawiony przodem do mnie) .Dwie próby i to samo. Start w stabilize, regulatory skalibrowane. Na szczęście bez strat. Kolejne próby już w ręku nad głową i takie oto spostrzeżenia:

1. silnik nr1 (prawy górny) CCW kręci jakby słabiej-wogóle mam wrazenie że jakiś słaby jest. Zamówiłem nowy komplet silników 

2. w domu zamieniałem miejscami silniki i cały czas tylko ten jakiś taki słaby

3. zamieniłem regulatory i to samo-logicznie myśląc silnik dupa (czyli dobrze że zamówiłem)

4. zamieniłem jeszcze miejscami wtyczki sygnałowe z ESC -ten silnik nr 1 podpiąłem do wyjścia nr 2-zdziwienie totalne bo dostał kopa

Kto wyjaśni gdzie przyczyna? Regulatory wydają się być sprawne silniki też, wychodzi że na wyjściu nr1 z APM ESC dostaje nie taki sygnał. APM sprawdzony, lutowanie pinów też.Zgłupiałem już.

Dodatkowo po kalibracji wszystkie silniki równo i ładnie przyśpieszają.Po zazbrojeniu czasem jeden czasem dwa sie telepią i trzeba dodać gazu żeby się rozkręciły. Ponadto wystarczy dodać minimalnie gazu a kręcą tak jak po kalibracji na 40 procent gazu.Aparatura skalibrowana w MP poprawnie-zakres od 992 do bodajże 1800.

Zasilanie od strony ESC oddzielnym BEC, czerwone przewody wypiete, power module wpięty tylko do kontroli zasilania

Jeszcze jedno,wszędzie piszą że kolejność kanałów to AETR ja mam ustawione na RETA i Ruder działą jako YAW a Aileron jako ROLL-chyba dobrze?CZy ma to jakieś kolosalne znaczenie?W samolotach tak latam

 

 

Edit...Przyszły nowe silniki ze znanego sklepu w PL i co????Ano dwa już na starcie nie kręcą.Hahahaha poprostu położyłem sie ze śmiechu-trzeba mieć poprostu pecha konkretnego.Uprzedzę pytania.....regulatory sprawne, inne silniki na nich chodzą....zmienie hobby ,chyba zaczne zbierać znaczki, albo lepiej klej od znaczków....albo podkłady kolejowe   to będzie mniej stresujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory i silniki możesz sprawdzić podpinajac prosto do odbiornika w kanał gazu. Jak dla mnie coś masz nie tak z APM.

Wgraj mu firmware od ArduRover i na nowo ArduCopter. Ustaw ramę na X itd.

Potem kalibruj wszystko po kolei - acc, kompas, radio, ESC itd.

ESC zrob metodą wszystkie na raz. Sprawdź ustawienia ESCow. Później wrzuce Ci instrukcje od tych żółtych ESC. Tam się je konfiguruje za pomocą gazu w aparaturze.

 

Potem nie montujesz śmigieł tylko przez MP sprawdź czy się równo kręcą w zakładce Motor test.

 

Wytaptapane z Nexusa 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory i silniki możesz sprawdzić podpinajac prosto do odbiornika w kanał gazu. Jak dla mnie coś masz nie tak z APM.

Wgraj mu firmware od ArduRover i na nowo ArduCopter. Ustaw ramę na X itd.

Potem kalibruj wszystko po kolei - acc, kompas, radio, ESC itd.

ESC zrob metodą wszystkie na raz. Sprawdź ustawienia ESCow. Później wrzuce Ci instrukcje od tych żółtych ESC. Tam się je konfiguruje za pomocą gazu w aparaturze.

 

Potem nie montujesz śmigieł tylko przez MP sprawdź czy się równo kręcą w zakładce Motor test.

 

Wytaptapane z Nexusa 4

Wszystko zrobione po kolei i jest lepiej, a nawet powiedziałbym dobrze.Wprawdzie tylko na trzech silnikach ale na "sucho" jest chyba poprawnie

Poniżej log może ktoś się wypowie bo nie wszystko kumam:

Log File C:\Users\MERLIN\Documents\Mission Planner\logs\QUADROTOR\1\2016-10-20 18-15-52.log
Size (kb) 886.267578125
No of lines 13553
Duration 0:00:00
Vehicletype ArduCopter
Firmware Version V3.2.1
Firmware Hash 36b405fb
Hardware Type 
Free Mem 0
Skipped Lines 0
 
Test: Autotune = NA - 
Test: Brownout = GOOD - 
Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference
 
Test: Dupe Log Data = GOOD - 
Test: Empty = GOOD - 
Test: Event/Failsafe = FAIL - ERRs found: FLT_MODE GPS 
Test: GPS = FAIL - Min satellites: 0, Max HDop: 99.99
Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data
Test: Motor Balance = UNKNOWN - 
Test: Parameters = GOOD - 
Test: PM = NA - 
Test: Pitch/Roll = NA - 
Test: Thrust = NA - 
Test: VCC = GOOD - 
 
 
ciekawi mnie to  No MAG data, unable to test mag_field interference.....magnetometr skalibrowany i dobrze pokazuje północ (po kablu 3.5 m od komputera)
 
 
 
EDIT: No i poleciał.Lata bombowo.alt hold trzyma ładnie, loiter też raczej bez zarzutów,stabilize trochę ucieka odemnie ale nie  zrobiony jeszcze autotrim.Ogólnie po wstępnych problemach jestem mega zadowolony. Oswoję sie jeszcze trochę z maszyną i trzeba bedzie zrobić autotune.No oczywiście nie obyło się bez małego wypadku.Przy drugiej baterii Quadzik nakle zarył w glebe a radio krzyczało o utracie linka.Straty to jena noga podwozia i tylko dlatego że zarył w świeżo zaorane pole i pięknie wbił się ramieniem w mięciutką glebe. Byłem trochę w szoku bo nie wiedziałem co sie stało. Otrzepałem sprawdziłem i odpaliłem nad głową i co sie okazało? Zauważyłem jak pięknie powoli wusuwa sie wtyk lipo z gniazdka power module.Wibracje zrobiły swoje a i wtyk dziwnie luźny.taśma i naprzód ale nie jest to raczej rozwiązanie na dłuższą mete.Trzeba pomyśleć nad patentem żeby to jakoś zabezpieczać. Ogólnie super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że poleciał.

Co do złącz różnego typu to ja unikam jakichkolwiek niepotrzebnych złącz. Gdzie mogę to lutuje. Zasilanie power Module lutowane w ramę, ESC z silnikami lutowane, ESC z ramą lutowane.

Niezawodność tych połączeń jest kluczowa. Warto też zadbać o ciasne podłączenie wtyczek RC i kontrolera. U mnie siedzą tak ciasno, że ręką ciężko wypiąć, najczęściej kończy się na użyciu małych szczypiec.

 

Jedyne złącze na liniach zasilania to złączka baterii na przewodzie gdzie wpinam baterię. Złączka typu T Dean. Dobrze siedzi nigdy mi się nawet nie poluzowala.

 

Wytaptapane z Nexusa 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.