Skocz do zawartości

Moja pierwsza drukarka 3D - Prusa Steel (aka cordobesa)


Mitar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A może coś takiego:

 

Na dole mocujesz optyczny ze szczelinką skierowaną w górę.

Śrubę na końcu zeszlifowujesz aby jej koniec wchodził w szczelinkę i przerywał wiązkę.

Za szlifem możesz dać nakrętkę albo dwie aby trzymać sprężynkę i to samo u góry (albo inne rozwiązanie)

I kręcąc będziesz miał regulacje tego w górę i w dół.

 

U mnie jak widzisz zrobiłem wszystko bez regulacji, porostu wydrukowałem na dole a potem tylko dopasowałem stół , nic poza stołem nie da się regulować.

Ale od ustawienia tego raz nic już nie zmieniałem więc mi ta regulacja nie potrzebna.

 

 

WfHjKpa.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

No i chyba tak zrobię jak piszesz. Na razie mam inny problem, zrobiłem prosty element by zamocować ten optyczny i coś jest nie tak w slicowaniu.

 

Projekt z CAD'a wygląda tak :

 

22igWz.jpg

 

a w slicerze, Curze czy Kisslicerze tak :

 

 

dcIkeT.png

 

Nie wiem o co chodzi .. netfabb też tego nie naprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory mi exportował i tym bardziej mnie to dziwi. Na ekranie CADa wszystko jest, daję jak zawsze - exort / stl. i powstaje taki bzdet. Może to być jeszcze jakiś błąd FreeCada bo jest strasznie zbugowany ..

 

EDIT:

 

Próbowałeś może w netfabbie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper powiem ci ,że ty hardkorowo to drukujesz jak dajesz grubość ścianek i spodu na 0,4mm :)

Nie masz potem problemów z łamliwością? Przecież to tylko jedna warstwa jest.

Tak przy okazji ustawiaj sobie tam zawsze wielokrotność swojej dyszy, czyli nie 0.5mm a 0.4mm (1 warstwa), 0.8mm (2 warstwy), 1.2mm (3 warstwy) itd

I polecam ci drukować nie mniej jak 2 warstwy na ściankach oraz na góra i dół (czyli 0.8mm)

 

Ja ostatnio drukuje tylko na Curze bo repetier mimo ,że ma fajniejszy i dokładniejszy podgląd warstw to jednak cura jakoś lepiej wszystko przetwarza i jest mniej problemów z ustawieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem jeszcze raz - okazuje sie ze cechy sa - ale sa sklejone z glowna bryla - widac je dopiero w widoku siatki. Zaladuj do Slic3ra i zrob opcje 'Split" moze sie okazac ze kazda cecha jest innym body. Albo freecad nie eksportuje poprawnie efektow odejmowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są jakieś ustawienia "z nikąd" jak próbowałem na figurce i zależało mi na czasie. Nie drukuowałem jeszcze w Curze nic poza tym, drukowałem Kisslicerze - 2 pętle, na ogół góra dół 0.8 albo 0.6 ja rozdzielczość 0.15 a wypełnienie w zależności czy to figurka, czy solidny element. Tutaj w Curze otworzyłem obiekt bo mi się dużo bardziej rzut podoba i sposób obracania itp. :) Ustawienia chyba zrobię na 0.2 bo rozdzielczości w tym przypadku nie potrzeba a reszta po 0.6 i wypełnienie około 75%, zobaczę jak będzie szło.


Sprawdzilem jeszcze raz - okazuje sie ze cechy sa - ale sa sklejone z glowna bryla - widac je dopiero w widoku siatki. Zaladuj do Slic3ra i zrob opcje 'Split" moze sie okazac ze kazda cecha jest innym body. Albo freecad nie eksportuje poprawnie efektow odejmowania. 

 

no to chyba od nowa projekt zrobię bo bardzo prosty i spróbuję wyłapać na czym polega problem ..


Jednak to ja coś źlę robię i o czymś zapominam ... Stworzyłem prostą bryłę z dziurką na wylot i efekt jest ten sam.

 

Być może nie linkuję ze sobą skeczy czy jak. Tworzę jeden skrzecz, określam wymiary i zamieniam w bryłę przez opcję "Pad". Zaznaczam ściankę bryły i wybieram opcję stworzenia drugiego skeczu. Wracam do rzutu 2D z tą ścianką i maluję kółko. Określam symetrie, promień i paduję nową bryłę w bryle i przez opcję "Pocket" określając głębokość wycięcia ustawiam taką jaka grubość ścianki i mam ładną dziurę na wylot. Niestety w STL tego nie widać, ale program wie, że jest bo przy ładowaniu modelu w Curze na chwilę ta dziurka mignie na obrazie.

 

lmZvB7.jpg

 

o2UqMv.jpg

 

Ewidentnie o czymś zapominam w czasie tworzenia projektu, wcześnie mi wychodziło, muszę od nowa poprzeglądać tutoriale ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitar wspominałeś coś o WiFi ;)
 

Zainteresuj się modułami ESP8266 :)
Bardzo fajne moduły do tego można na to pisać programiki z Arduino IDE :)

Swego czasu zrobiłem z tego link WiFi do APM'a

 

Mógłbyś podać jakiś namiar na wykonawcę ramy? Chyba też się skuszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie 2 moduły , czekają na wolny czas aby je rozkminić.

Na początku chciałem je podpiąć pod arduino uno i tam postawić sobie serwer http , następnie arduino wpiąć się w RX i TX wyświetlacza RAMPS ale nie wiedziałem wtedy, że ten moduł ESP8266 da się samemu programować.

 

Co do ramy to nie mam niestety namiaru ponieważ nie zamawiałem tej ramy bezpośrednio u wykonawcy tylko przez osobę na forum rc-fpv.pl ale polecał bym ci raczej poszukać innej osoby bo tam wycieli mi źle, tzn wycieli za dużo i był problem z blokowaniem się elementów. Trzeba było malować proszkowo aby nadać grubości i jakoś to uratować.

 

Wiem ,że parę osób na tamtym forum chciało robić drugą turę zamówień po nowym roku.

Możesz też założyć na tym forum temat, może się znajdzie ktoś z dostępem do wycinania , projekt tylko podesłać i tyle.

Może się znajdzie więcej chętnych to kosztowo lepiej to wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To polecam się zainteresować ESP samym w sobie.
Sam moduł jest procesorem który można programować, a do tego ma w zestawie WiFi ;)
https://github.com/esp8266/Arduino

a najszybciej mając ArduinoIDE zainstalowane to w ten sposób: https://github.com/esp8266/arduino#installing-with-boards-manager

 

 

Mi najbardziej do gustu przypadł moduł ESP-07 - zawiera wbudowaną antenę oraz gniazdo na zewnętrzną, do tego dużo dostępnych GPIO co daje spore możliwości.

 

Do tego potrzebna tylko przejściówka USB -> RS232 (ale zakładam że ją zapewne posiadasz ;) )
 

//EDIT

 

Do prostych zastosowań nie wymagających "natywnego" kodu możesz też się zainteresować tym:

https://github.com/nodemcu/nodemcu-firmware

Gotowy firmware do ESP pozwalający pisać skrypty które będzie wykonywał moduł.
Skrypty uploadujemy przez serial. Jest do tego kilka fajnych programików ;)

Skrypty pisze się w LUA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, przydadzą się. Ten moduł ESP-07 fajny głównie ze względu na gniazdo na antenę (mam taką)

Nie mam USB -> RS232 bo to cholerstwo kosztuje zdecydowanie za dużo :P chyba, że da się gdzieś kupić za groszę (<10zł). Jak musiałem zaprogramować MinimOSD to użyłem do tego ARDUINO UNO i w tym przypadku też raczej UNO użyje jako przejściówki do programowania.

 

Zastanawiam się jeszcze jak by można zrealizować zapis na karcie pamięci, tej co jest wkładanej do modułu LCD od RAMPS, tak aby można przez wifi uploadować pliki z przetworzonymi modelami bezpośrednio na kartę.

 

Wiem że te wszystkie bajery łącznie z podglądem kamerki na wydruk ma OctoPrint, ale jakoś mi się nie widzi kupować zestawu PI+akcesoria za kilka stówek tylko do podglądu (bo zdalnego sterowania mi nie trzeba)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to musiałem coś pokiełbasić, ale zdaje mi się że jak kiedyś szukałem to chcieli za takie coś 50-80zł

Zresztą jak się w google wpiszę USB -> RS232 to tez podpowiada cudaki w takich cenach.

Ale masz racje faktycznie na allegro jest za 4,4zł

 

No nic zamówię sobie w takim razie i będę kombinował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.