Skocz do zawartości


Zdjęcie

Relacja, SU-27 depron w skali 150%


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
140 odpowiedzi w tym temacie

#1 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 02 January 2016 - 18:57

Porwałem się na ten konkretny model bo bardzo mi się podoba wizualnie , a jak to lata i czy w ogóle poleci to sie okaże.

Wydrukowałem plany w standardowym rozmiarze , ale model wydał mi się jakiś taki mały.

Plany udostępnił Mirek w dziale plany, ale w tym dziale jak zauważono z prostego pytania o plany powstał off topic, więc jak można to prosił bym o przeniesienie tego tematu http://pfmrc.eu/inde...8-super-hornet/ .

Dziś wydrukowałem plany w skali 150% i zacząłem sklejać kartki, niestety z powodu drukarki która żyje własnym życiem i wszystko wie lepiej, drukarka porobiła spore marginesy i wydrukowała plany na około 100 kartkach A4, na szczęście wszystko pasuje do siebie.

Nie wiem ile potrwa budowa tego modelu , bo ze względu że powiększyłem skalę wiekszość elementów będzie trzeba wykonać z dwu warstw podkładów 5,5mm i 3mm , co zajmie więcej czasu.

Nie wiem ile zdążę wykonać modelu do ocieplenia na dworze , bo jak się zrobi cieplej to model zostanie odłożony bo muszę polakierować swój maxi skuter , zdemontowałem karoserię miałem malować a tu mrozy nadeszły, więc skuter czeka na ocieplenie a ja zabieram sie za model SU-27.

Na zdjęcia z rozpoczęcia budowy trzeba będzie poczekać bo z samymi planami ugrzęznę na kilka wieczorów.

Mam, nadzieje że model wyjdzie fajny.


  • 0

#2 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 04 January 2016 - 21:48

Coś tam powoli sie dzieje, jutro zacznę wycinać elementy.

Dziś skończyłem wycinać plany

6889166f74074337gen.jpg

 

I od razu mam problem :)  element #3 i #4 czyli kadłub ze skrzydłami nie zmieszczą się na tafli podkładu. O ile element 3 prawie się mieści , wystaje tylko troszkę ten ogonek do którego jest przykręcany silnik.

O tyle element 4 mieści sie na szerokość, ale kadłub mieści się mniej więcej od środka ciężkości jakieś 25cm w kierunku przody kadłuba i w tym miejscu musi być łączony z resztą kadłuba, w miejscu sztukowania wkleję kilka pręcików węglowych 2mm, i myślę że  w miejscu łączenia będzie  równie wytrzymała spoina  jak jednolita nie klejona  pianka.

Chyba że cięcie elementów w miejscu w którym autor planów cięcia nie przewidział , jest złym pomysłem.


  • 0

#3 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3645 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 05 January 2016 - 01:03

Bardzo ciekawy temat, kibicuję gorąco.

 

... w miejscu sztukowania wkleję kilka pręcików węglowych 2mm, i myślę że  w miejscu łączenia będzie  równie wytrzymała spoina  jak jednolita nie klejona  pianka.

Na pewno będzie miała inną wytrzymałość, to pewne.

To jak wzmocnić, zależy od tego, gdzie to łączenie, w jakim miejscu, także od tego, jaką techniką będziesz wykańczał powierzchnię (czy w kierunku sztywnej skorupy, czy miękko i lekko).

Jak konstrukcja skorupowa, to można sztukowanie zrobić delikatniej.

 

Proponuję plany lub jakiś ich podgląd wkleić tutaj, będzie łatwiej rozmawiać.


  • 0

#4 miro-er1

miro-er1
  • Modelarz
  • 910 postów
  • Age: 41
  • SkądRychwał k/Konina
  • Imię:Mirek

Napisano 05 January 2016 - 15:18

jednak padlo na SUkę :) , zasiadam na widowni .. pozdrawiam


  • 0

#5 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 05 January 2016 - 17:24

Jak zwykle mam pod górkę, dziś dowiedziałem się od modelarza że: standardowy model potrzebuje pakietu 4S, którego nie posiadam, regulatora min 45A którego też nie posiadam, a model w powiększonej skali będzie potrzebował jeszcze poważniejszego napędu niż standardowy. I jak to mówią rura mi zmiękła, i chcąc nie chcąc muszę odłożyć model su-27 w skali 150% bo na razie nie mam zbędnych środków na nie za tanie wyposażenie.

Ale nic się nie dzieje, dostałem plany SU-37, model mi się podoba, i podobno nie jest trudny w budowie , i bardzo fajnie lata.

Loty tego modelu SU-37 oglądałem na youtube i bardzo mi pasuje, więc zmienię temat relacji z su-27 150% na SU-37 w standardowym rozmiarze , choć szczerze to nawet nie wiem jaką ma rozpiętość.


  • 0

#6 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9986 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 January 2016 - 18:26

Zmień tego modelarza doradcę.

 

Połącz elementy 3 i 4, i odetnij skrzydła. Na długość Ci się zmieści na podkładzie?

Doklej skrzydła i wzmocnienie, rurka węglowa fi 5 wklej w poprzek, nie tak w V jak w planach.


  • 0

#7 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 624 postów
  • Age: 44
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 05 January 2016 - 18:26

Nie wiem do końca jakiego wyposażenia planujesz użyć.

Pamiętaj,że tam jest otwór, w który wejdzie śmigło max 7'.

Jak już pisałem, sprawdzony i polecany setup do parkjetów z  rcpowers/frcfoamies to silnik  A2212-6 2200kv, do tego śmigło  apc 6x4, regulator 45A, pakiet 2200 3s.

Zastanów się, może warto zainwestować w taki sprzęt (przecież nawet jak się ten piankolot "wylata" na amen będziesz mógł użyć wyposażenia w następnych modelach, a wiem po sobie, że stopniowo chce się przechodzić na coraz większe).

 

Kolejna rzecz to serwa; z doświadczenia wiem, że przy większych prędkościach standardowe serwa 9g nie wyrabiają jako napęd sterolotek i warto tam dać coś mocniejszego (TP MG91, 92S np.).

 

W modelu Su radziłbym dodać stopnie KFm (bo one dodają sporo stateczności, zwłaszcza przy niskich prędkościach), z małą modyfikacją - tzn przedłużyć je na skrzydło pasmowe i canard, Potem przeszlifować skrzydło do profilu symetrycznego, a LERX z canardem do płaskowypukłego - dodaje to mnóstwo siły nośnej w czasie lotów high alpha i można naprawdę zwariowane ewolucje wykonywać.

 

Powodzenia w budowie i oblocie :)

Latanie tym parkjetem da Ci mnóstwo radochy:)

 

EDIT:

 

To ja byłem tym doradcą.

Wyposażenie jakie podał Wiesiek to wyposażenie zalecane przez autora  projektu.

Powiedz mi Robert, jakie wyposażenie byś planował do modelu, który po powiększeniu o 150% będzie co najmniej 3 razy cięższy?


  • 0

#8 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9986 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 January 2016 - 18:55

Skąd Ci wyszła taka waga, chyba z fusów wróżyłeś. ;) Cały czas to wyposażenie co podajemy jest ok. Przecież po powiększeniu to będzie miało ledwie 90cm rozpiętości. Chyba, że się mylę i mówimy o innych planach. 3S da radę spokojnie. Owszem jak chcesz tam dać 4S to czemu nie, możesz dać też 6S, tylko po co.

A i jeszcze jedno, śmigło jest na ogonie nie w otworze w skrzydle.

Pomysł z KFM popieram, dałbym tam kfm2 z depronu 3mm. Cały model można zrobić z 6mm, bez problemu. Obejrzyj parę relacji na naszym forum z podobnymi modelami i nie trzymaj się tak fanatycznie planów. W stanach nie maja depronu takie modele robią z dolar tree foam, która ma inne właściwości niż podkład.


  • 0

#9 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 05 January 2016 - 19:11

Tak model miał by coś około 90cm rozpiętości.

Z tych planów http://pfmrc.eu/inde...ttach_id=82179

http://pfmrc.eu/inde...attach_id=82181

http://pfmrc.eu/inde...attach_id=82180


  • 0

#10 Krzysztofus

Krzysztofus
  • Modelarz
  • 59 postów
  • Age: 44
  • SkądŚroda (Wielkopolska)
  • Imię:Krzysztof

Napisano 05 January 2016 - 19:13

  Witam, przerabiałem ten model. Napęd od którego zacząłem to 220W 1200 kv, zakończyłem na 350W 3300 kv. W każdym przypadku było zasilanie 3s od 1100 mah do 1800 mah i regulator 40 A (bo taki wtedy miałem). Model łatwy w budowie i pilotażu. Rozpiętość oryginału ok 75 cm. Nic tylko brać się do roboty.qm5lo4gexhfp.jpg


  • 0

#11 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 624 postów
  • Age: 44
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 05 January 2016 - 19:17

Ech jo....

Oryginalny projekt to waga około 530g RTF, odejmijmy wyposażenie jakieś (350g), zostaje nam około 180 g pianki. Powiększamy o 150% i waga nam rośnie "po sześcianie" - wychodzi jakieś 600 g samej pianki.  No tyle to gotowy model depronowego parkjeta powinien ważyć.. A przecież trzeba tam będzie pokombinować z jakimiś wzmocnieniami...

Z wyposażeniem waga minimum 1,2 - 1.4 kg (i to bardzo optymistyczne założenia...).

 

Cały mój poprzedni post tyczył się już nowych planów, które przesłałem Wieśkowi.


  • 0

#12 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9986 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 January 2016 - 19:23

Na 600 gram podkładów składa się aż 8 arkuszy 6mm, sama pianka w tym modelu będzie ważyć circa 200gram.

Wg mnie waga 600 gram jest spokojnie do osiągnięcia.


Na marginesie moje F-18 w tej rozpiętości z napędem EDF waży prawie kilogram i też spokojnie lata.


  • 0

#13 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 624 postów
  • Age: 44
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 05 January 2016 - 19:49

Z naciskiem na słowo "spokojnie" ;)


  • 0

#14 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 05 January 2016 - 20:42

To ja ten su-27 jednak wykonam. Zrobię tak jak Robert sugeruje , odetnę skrzydła i tym sposobem kadłub zmieści sie na jednej tafli podkładu, dosłownie na styk , kadłub jest taki sam długi jak tafla podkładu , co do milimetra , nie licząc tego nosa , ale on to na szczęście osobny element, skrzydła będą chyba z dwu warstw podkładu 5,5mm i 3mm, a reszta konstrukcji to nie wiem czy walczyć z wagą i robić z jednej warstwy, czy wszystko wykonywać z dwu warstw tej pianki .

Bartek pytał jaka będzie powłoka, więc planowałem go okleić papierem do pakowania na wikol.

Za to model SU-37 od Marcina  wykonam na 100% w następnej kolejności bo on tak fajnie lata, że nie mogę takiego nie mieć :).

I właśnie za chwilę będę zaczynał wycinanie elementów z pianki , fajnie że Krzysztof robił ten model , bo niby nie wygląda na skomplikowany to jak patrzyłem na zdjęcia z budowy to jakoś nie wszystko ogarniałem więc pewnie bez pomocy się nie obędzie.


  • 0

#15 sławek

sławek
  • Modelarz
  • 1188 postów
  • Age: 50
  • GG:
  • SkądWrocław
  • Imię:Sławek

Napisano 05 January 2016 - 20:43

Wiesiek   rób  150% !!

Do modelu parkjeta tej wielkości   nie potrzeba latającej elektrowni na 4s .Nie zapominajmy że podkłady są lżejsze od depronu, blue foam, tree dolar, foam-x    i innych wynalazków  i jest to tylko "podrasowany  sylwetkowiec"  -półrurka kadłuba i dwa pudelka silników to jeszcze nie ciężka makieta .

 

Rozwiązanie które podał ci Robert z prostym a nie łamanym dźwigarem nie dość że jest lżejsze  (odpada łącznik "łamanego dźwigaru")  to jeszcze mocniejsze a stopniem KFM praktycznie go zakryjesz  i wzmocnisz łączenia części .

 

Silnik do w miarę dynamicznego lotu wystarczy w okolicy 300W  i powiedzmy1800kv   ale ostateczny wybór napędu zrób po wykonaniu płatowca  i dopasuj go do swoich oczekiwań i sposobu latania  , byle nie wymagał  pakietu cegły .( 2200mAh maksymalnie)

                                                          -to tylko sugestie ,nie przepis na sukces

 

Śmigło możesz wstawić dowolnej średnicy byle bez przesady  -składane bardzo tu wskazane .

.


  • 0

#16 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9986 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 January 2016 - 20:52

Ze śmigłem składanym to bym się jednak wstrzymał do samego końca, to jednak waga na samiutkim końcu ogona, żeby nie było problemu z wyważeniem.


Co do oklejania, papier pakowy jest dość ciężki, lepszy by był śniadaniowy, zwykły gazetowy albo od drukarek igłowych.

Ale pytanie po co chcesz go oklejać?


  • 0

#17 kapi0908

kapi0908
  • Modelarz
  • 129 postów
  • Age: 18
  • SkądWąbrzeźno/Wałycz
  • Imię:Kacper

Napisano 05 January 2016 - 21:03

Nie wiem czy dobrze mówię, ale osobiście oblatał bym model przed oklejeniem żeby najpierw sprawdzić czy poleci a dopiero wtedy dodawał wagę. No ale aż tak się nie znam, więc jeśli się mylę to mnie poprawcie.


  • 0

#18 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 624 postów
  • Age: 44
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 05 January 2016 - 21:58

Miałem się już nie odzywać w tym wątku i w spokoju zająć się Speedym, ale...

 

Zrobiłem z planów Rcpowers Miga 29 - 70 cm rozpiętości, 100 cm długości - same plany zakładają bardzo lekką budowę, a i ja starałem się nie dokładać ciężaru. Waga bez wyposażenia - około 300 g.

Jeśli plany Su trzymają proporcje - to przy rozpiętości 90 cm, będzie miał około 130 cm długości. A powtarzam waga rośnie po sześcianie.

 

Poza tym same plany - cóż są nieco archaiczne.

Pewnie, że można z nich zbudować piękny model, ale będzie to wymagało sporo rzeźbienia...

A jeszcze dodatkowo trzeba będzie powprowadzać modyfikacje i wzmocnienia związane z przeskalowaniem i zmianą materiału (oryginalne plany jako podstawowy przewidują piankę 9mm).

 

I jest jeszcze jedna rzecz - to ma być pierwszy parkjet Wieśka.

 

EDIT:

Tu jeszcze takie coś do poczytania - relacja z oblotu Su34 powiększonego do 150% - parkjety od RCpowers ważą standardowo - od 350 - 700 g, ten waży 2320 g RTF

https://www.google.c...8yuBZnwKQnayQ5Q


  • 0

#19 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3645 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 05 January 2016 - 21:58

Nie wiem czy dobrze mówię, ale osobiście oblatał bym model przed oklejeniem żeby najpierw sprawdzić czy poleci a dopiero wtedy dodawał wagę. No ale aż tak się nie znam, więc jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Dobrze, że jesteś czujny i pilnujesz ciężaru. A oklejanie aż tak nie dodaje ciężaru, aby miało to zaważyć na zdolności/niezdolności do lotu.


  • 0

#20 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 454 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 05 January 2016 - 22:07

No to zacząłem wycinanie, tak uciąłem skrzydła bo tyle mieściło się na jednej tafli depronu, zostawiłem tylko margines 2cm na stronę po szerokości i jak się mieściło tak odrysowałem i wyciąłem.

9110b74dcb7c85begen.jpg

 

Na pierwszy rzut oka model rozmiary będzie miał w sam raz :) .

A jak z grubością pianki? z ilu warstw wykonywać elementy?

Kurcze nie posiadam rurek węglowych, mam tylko dwa płaskowniki 5x1mm i jeden płaskownik 0,6x5mm , i tyle mam węgla.

Więc na razie zajmę się wycinaniem elementów, z zakupami profili węglowych się wstrzymam bo nie wiem co mi jeszcze będzie potrzebne, a wszystkie potrzebne rzeczy wolał bym zamówić w jednej paczce. Na chwilę obecną mam co robić :)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych