Skocz do zawartości


Zdjęcie

Anderson Kingfisher - hydroplan w skali 1:6

hydroplan łódź latająca

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
95 odpowiedzi w tym temacie

#81 stema

stema
  • Modelarz
  • 681 postów
  • Age: 67
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 30 November 2016 - 10:44

Ja bym tej Pasażerce kamizelkę ratunkową jednak założył. :D :D


  • 0

#82 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 30 November 2016 - 11:04

Nie wiem czy na obfitym biuście pasażerki da się zawiązać kamizelkę ratunkową, może być problem z rozmiarem :D

Rozumiem krytykę mojego warsztatu modelarskiego  .... ale brak wiary w moje możliwości pilotażowe mnie zabolał  :( 

 

ms


  • 0

#83 stema

stema
  • Modelarz
  • 681 postów
  • Age: 67
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 30 November 2016 - 11:15

Nie wiem czy na obfitym biuście pasażerki da się zawiązać kamizelkę ratunkową, może być problem z rozmiarem :D

Rozumiem krytykę mojego warsztatu modelarskiego  .... ale brak wiary w moje możliwości pilotażowe mnie zabolał  :(

 

ms

Jej warsztat ... co ja piszę, Twój warsztat modelarski jest ok.

To jednak wodnosamolot i to tak tylko z obowiązku bezpieczeństwa, a nie umiejętności pilota napisałem. :rolleyes:


  • 0

#84 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 01 December 2016 - 21:33

Podwozie zlutowane i osadzone w kadłubie, czekam na amortyzatory. W wersji podstawowej, położenie goleni ustali jedna kotwiąca śrubka. Jeżeli model sprawdzi się w locie to może skuszę się na jego automatyzację.

 

1.jpg

 

1.jpg

 

ms


  • 0

#85 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 03 December 2016 - 23:10

przygotowałem zawieszenie kola ogonowego i zmontowałem całość podwozia, model stoi na "własnych nogach" ;)

 

1.jpg

 

2.jpg


  • 0

#86 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 10 December 2016 - 17:25

Zamontowałem na pylonie silnik .....

 

1.jpg

 

i teraz mam dwie informacje:

dobra jest taka, że na styk mieści się śmigło 13"  :)

niestety zła jest taka, że nie znalazłem zbiornika który zmieści się za wręgą silnika, zapewni około 400ml paliwa i zmieści się w obudowę o wymiarach podanych w projekcie :(

 

Mam zatem pytanie do śledzących temat jak wybrnąć z problemu:

bramka nr1: zamontować zbiornik 420ml (jaki już kupiłem) i wydłużyć o prawie 5cm (czyli o 1/3) obudowę pylonu?

bramka nr2: zamontować zbiornik 250ml jaki zmieści się w obudowę i latać krótko

bramka nr3: zlutować zbiornik z blachy który w projektowym wymiarze obudowy pylonu pomieści około 450ml paliwa i będzie obudowany zgodnie z wymiarami na projekcie.

 

 

 

Jak w teleturnieju .... którą bramkę mam wybrać?

ms


  • 0

#87 paweln7

paweln7
  • Modelarz
  • 217 postów
  • Age: 45
  • SkądMiedziana Góra
  • Imię:Paweł

Napisano 10 December 2016 - 18:09

3 :)


  • 0

#88 Lech Mirkiewicz

Lech Mirkiewicz
  • Modelarz
  • 544 postów
  • Age: 58
  • SkądBiłgoraj
  • Imię:Lech

Napisano 10 December 2016 - 18:15

bramka 2 , na 15 min wystarczy, 420 to duży ciężar chyba ,że chcesz latać pół godziny :)


  • 0

#89 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 11 December 2016 - 20:21

Dziękuję za podpowiedzi i po przemyśleniu tematu, skorzystam z obu :D

Obudowa zbiornika będzie zgodna z projektem i zamontuje na początek zbiornik plastikowy 250ml. Jeżeli latania będzie za mało, w to samo miejsce osadzę szerszy zbiornik lutowany na wymiar.

 

Obudowa zbiornika będzie balsowa i zamykana na klapkę od góry, natomiast obudowa silnika powstaje z laminatu.

Wykonałem prosty kartonowy stelaż i wypełniłem go styrodurem

 

1.jpg

2.jpg

 

Po oszlifowaniu zrobiłem przymiarkę a następnie formę pokryłem taśmą papierową i pastą do butów.

 

3.jpg

 

Na formie pozytywowej schnie sobie teraz laminat wykonany z trzech warstw tkaniny o gramaturze 80g/m2

 

4.jpg

 

Może ktoś mi zarzuci, że idę na skróty i wykonuje element na formie pozytywowej. W formie negatywowej musiałbym dzielić owiewkę silnika na dwa elementy z uwagi na duże prawdopodobieństwo iż nie wyjmę z formy jednego elementu.

Owiewka jest duża i mam nadzieję wyprowadzić powierzchnię do akceptowalnej gładkości choć wiem, że  z formy negatywowej na pewno byłoby "ładniej".

 

ms


  • 0

#90 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 205 postów
  • Age: 57
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 11 December 2016 - 22:18

Mirek,

 

1. Czy styrodur to to samo co zwykly styropian?  Zwykly styropian latwo sie szlifuje, wychodzi gladki i latwo sie rozpuszcza acetonem

2. Plastikowa, brazowa tasma do paczek jest lepsza od tasmy papierowej.  Lepiej sie uklada, nie przesacza jej zywica i prawie nie potrzeba stosowac pasty do butow.

3. Jak tylko zywica zacznie sie utwardzac ale jest jeszcze miekka dobrze jest nalozyc warstwe zywicy z microbalonami (konsystencja ~gestej smietany).  Czekasz ~2 dni i szlifujesz potem szpachlowka i wychodzi bardzo gladko.

4. Do rozpuszczania styropianu najlepszy jest aceton.

 

Opisane jest to tutaj:

 

http://forum.aerodes...php?f=18&t=1250

 

Czolem

Andrzej


  • 0

#91 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 6452 postów
  • Age: 44
  • SkądPuławy
  • Imię:Tomek

Napisano 11 December 2016 - 23:31

Styrodur jest bardziej jednolity i twardszy i nie ma struktury kulek.


  • 0

#92 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 12 December 2016 - 11:49

Stosuje do form styrodur bo jak napisał powyżej Tomek, jest znacznie twardszy i moim zdaniem lepiej i dokładniej sie szlifuje. Nie ma kuleczek i nic nagle nie wyskoczy w trakcie nieuważnego ruchu ręką z oczekiwanego kształtu formy.

 

Technikę rozpuszczania w acetonie lub nitro znam i stosowałem w budowie laminatowego kadłuba modelu Ju-87. Tam nie bylo dostępu ręką do wnętrza kadłuba i nie było innego wyjścia jak chemicznie usunąć pozostałości formy.

W przypadku owiewki Kingfishera, może uda się ją wyciągnąć. Jak się nie uda to bez problemu ją wykruszę od tyłu, czyli od strony planowanego mocowania na pylonie.

 

Wykonałem już z laminatu kilka albo więcej niz kilka podobnych elementów i nawet zmontowałem na ten temat krótki film edukacyjny dla początkujących i obawiających się tej tej techniki.

Pamiętam, że sam przed wykonaniem pierwszy raz takiego elementu laminatowego grzebałem po internecie i pytałem kogo znałem jak to się robi a najlepiej przekonać się samemu. Może filmik może kogoś zachęci i przekona, że to nie jest trudne ;)

 

ms


  • 0

#93 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 205 postów
  • Age: 57
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 12 December 2016 - 20:52

Bardzo ciekawy film, nigdy bym nie pomyslal o zastosowaniu starego smigla do przesaczania tkaniny!.

 

Polecam uzyc kiedys microbalonow jako ostatniej warstwy.

 

A


  • 0

#94 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 14 December 2016 - 21:14

Laminatowa osłona silnika rozformowana i wstępnie przeszlifowana.

 

1.jpg

ms


  • 0

#95 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 16 December 2016 - 11:55

W czasie gdy szpachlowałem i dopieszczałem osłonę silnika, powstało również oprofilowanie zbiornika paliwa.

 

1.jpg

 

 

Po szlifowaniu oba łączone elementy wyglądają tak ...

 

3.jpg

 

ms


  • 0

#96 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 2492 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 19 December 2016 - 12:58

Dopasowanie osłony silnika zajęło trochę czasu ale z efektu jestem zadowolony. Osłona ładnie i dość szczelnie skryła silnik ale niestety tłumik okropnie odstaje .... albo trafia w skrzydło :(  Bez dodatkowego kolanka nie uda się go estetycznie zamontować.

Jeszcze nie sprawdziłem ile ta przyjemność kosztuje do ASP ale do Os-Maxa zapłaciłem kiedyś ponad 100zł :angry: .... aby mieć spokojne święta, sprawdzę dopiero po nowym roku  ;)

 

1.jpg

 

ms


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: hydroplan, łódź latająca

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych