Skocz do zawartości

Niskie napięcie pakietu i naza wariuje


qwerterek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaobserwowałem dziwne zachowanie swojej nazy m lite. Mianowicie jak napięcie baterii spada poniżej 3.8v na cele naza zaczyna wariowac. Jak by traciła synchro i zaczyna obracać hexa o osi YAW , rzuca ją na boki, lapie ostre przechyly, musze lądowac. Tak samo zachowuje się przy szybkim wznoszeniu-THR na maxa w górę.

Dla czego obstawiam naze? Bo przełożyłem FC, GPS, i odbiornik RC do zupełnie nowej hexy i problem się powtórzył.

Problem pojawił się po zalozeniu GPS z Glonass' em. Pięknie łapie 16 satelit(na starym sporadycznie 12), stoi jak wrtyta ale zaczyna wariować. Zmiana softu w nazie na V2 nie pomogła.

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na innym akumulatorze sprawdzałeś? Sprawdzałeś jaki masz spadek napięcia jak dobrze dasz gazu? Jak napięcie leci na mordę a TY masz wyłączone progi to regulatory równo nie zostaną wysterowane o stąd wariowanie. Może winny być pakiet, wystarczy, że jedna cela zdycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem na 3 różnych. 3s i dwóch 4s to samo. Wcześniej do 3.5v na cele schodził a czasem troszkę niżej i nic się nie działo, alarm się włączał i ładnie lądował.

Poboru nie sprawdzałem. Ostatnie testy robiłem w zawisie

Jutro włączę progi i sprawdzę czy jest różnica. Jakie proponujesz ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi zależą od typu akumulatora i jego charakterystyki. Ja dla pakietu 4S 10Ah Multistar ustawione mam 15,1V górny próg , spadek 0,8V i dolny próg 14,3V. Pozwala to do 1 alarmu nazy wykorzystać z pakietu 75 procent pojemnośći. 25 procent mam na lądowanie- powrót itp. To jedna metoda druga to ustawienie niższych progów i dużo mniejszego spadku napięcia. Niestety dla każdego pakietu charakterystyka napięcia pod obciążeniem jest inna i w nazie ciężko o złoty środek stąd ja osobiście latam na stoper i trzymam się czasu. Czekanie aż Naza zacznie  sygnalizować ( zwłaszcza jak jestem 500 metrów od siebie) to proszenie się o kłopoty. Tak czy siak każdy pakiet musisz sprawdzić w zawisie na stoper przed lataniem dalej. Pamiętaj że w zawisie hexa bierze najmniej prądu. Na mojej latała telemetria i doskonale wiem ile amperów mam w zawisie przy ciszy a ile przy wietrze a ile na wznoszeniu. Pamiętaj też , że to złudne wyniki bo pakiet traci pojemność wraz z ilością cykli. Czy masz u siebie równe regulatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze loty przeprowadziłem na f550 i turnigy 3s 5000ma 30C ok 40 cykli, wszystko było ok. Potem doszedł nowy gps Glonass ten sam pakiet 3s i problem się pojawił. Przerzuciem FC, GPS (glonass) i RC. Do 900 własnej konstrukcji z nowymi reglami (rc timer 30A mini blheli) silnikami rc timer 5010 I nowiutki pakiet 4s 8000ma 30C zippy. I problem tez występował. A może ten GPS(Glonass) mimo iż jest dedykowany do nazy jest sprawcą? Tylko jak to się ma do niskiego napięcia? Dzisiaj to przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Glonass zasilany jest z PMU od nazy? może trzeba go zasilić osobno bo stabilizator od nazy może nie wyrabiać i naza dostaje za niskie napięcie? U mnie hexa na nazie stoi jak zamurowana nawet jak osiągnie alarm napięcia do jeszcze z 3 minuty powisi zanim sama podejmie decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.