Skocz do zawartości


Zdjęcie

RC HELIKOPTER CRASH !!! TREX 700E ALIGN 3D -----PADŁ-----!!!

ARTUR.RC RC HELICOPTER CRASH TREX 700E ALIGN RC HELI RC CRASH RC HELICOPTER

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 młodszypilotamatormodelarz

młodszypilotamatormodelarz
  • Modelarz
  • 180 postów
  • Age: 49
  • SkądWarszawa - Ursynów
  • Imię:Artur.RC

Napisano 21 January 2016 - 12:43

Witam,

RC HELICOPTER CRASH !!! Trex 700 E ALIGN 3D

Na Pikniku Modelarskim w Nowym Targu zdarzyła się kraksa - mały błąd pilota skutkował rozbicie się helikoptera, trochę za niskie podejście i helikopter zahaczył łopatami o ziemię.

Nawet nie przypuszczałem jaką może zrobić wyrwę w ziemi - palce się chowają - taka to siła

Zobaczcie jak to było od początku:

a tu zdjęcia wyrwy:

DSC00240.JPG  

DSC00239.JPG

ech...............

:)  :(  :)


  • 1

#2 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 21 January 2016 - 22:47

to jest niebezpieczne, rozumiem latać na 1/4 obrotów tego co na filmie, przecież zdarza sie ze taka lopata sama sie urywa w locie przy takich obrotach, bezsens. A i też jest info w necie że jednemu obcielo głowe, jak zobaczyłem ten film tutaj to sobie pomyślałem że to nie było by problemem.

 


  • 0

#3 Chuck Yeager

Chuck Yeager
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 36
  • SkądWyry
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 January 2016 - 23:08

Komentarz odnośnie obrotów powyżej pokazuje, że nie miało się do czynienia ze śmigłowcami RC. Mnie uczono w domu, że jak się z czymś nie ma doświadczenie to najlepszym sposobem wypowiedzi jest milczenie....

Krzywa gazu i skoku w trybie Idle Up w śmigłowcach rc jest tak skonstruowana, że silnik z reguły pracuje cały czas w pobliżu maksymalnych obrotów (a już na pewno cały czas powyżej 50% mocy) a zmienia się głownie skok, dlatego że tak można znacznie dynamiczniej sterować ciągiem.

Nie da się latać tak jak na zdjęciu na 1/4 gazu!!! (zastanawiam się czy w ogóle się da jakkolwiek polecieć śmiglakiem na 1/4 gazu. Widać, że pilot ma doświadczenie, choć mogła go zgubić brawura.

To już jednak zupełnie inna dyskusja i nie techniczna a raczej ludzko-psychologiczna... Ja natomiast miał bym zastrzeżenia co do odległości widzów od tych efektowych harców w powietrzu. To, że pilot ryzykuje - jego sprawa i decyzja, ale cała reszta jest zbyt blisko i wówczas bierze on ich los w swoje ręce.

 

Co do urywania się łopat "od samości" to niezwykle rzadki przypadek jeśli pracuje się w zakresie podanym przez producenta a czy tak było na słuch nie rozstrzygniemy i zresztą nie to był to powód zdarzenia.

 

Pozdrawiam.


  • 2

#4 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 22 January 2016 - 14:40

tak to jest jak sie ma dużo do powiedzenia, a sie nie zna kogoś i wrzuca mu sie nie prawdziwe rzeczy:) także odnośnie strony technicznej, bo krzywe gazu/skoku nie są skonstruowane, a ustawia sie je według siebie, zależnie od oczekiwań :)


  • 0

#5 Grabcio

Grabcio
  • Modelarz
  • 109 postów
  • Age: 45
  • SkądWarszawa
  • Imię:Robert

Napisano 22 January 2016 - 14:53

to jest niebezpieczne, rozumiem latać na 1/4 obrotów tego co na filmie...

Modelem klasy 700 w F3C statykę latasz na około 1400 obr/min. Przy ostrym 3D niech wyciśnie 2.5 do 3 tysięcy obrotów na minutę. Nadal utrzymujesz, że powinien latać na 1/4 obrotów??? Obawiam się, że poniżej 1000 obr/min nawet by nie wykonał zawisu na asymetrycznych Spin Blade'ach, a jeśli nawet oderwałby się od ziemi, to ogon nie będzie trzymał pozycji


  • 0

#6 młodszypilotamatormodelarz

młodszypilotamatormodelarz
  • Modelarz
  • 180 postów
  • Age: 49
  • SkądWarszawa - Ursynów
  • Imię:Artur.RC

Napisano 22 January 2016 - 16:04

Komentarz odnośnie obrotów powyżej pokazuje, że nie miało się do czynienia ze śmigłowcami RC. Mnie uczono w domu, że jak się z czymś nie ma doświadczenie to najlepszym sposobem wypowiedzi jest milczenie....

Krzywa gazu i skoku w trybie Idle Up w śmigłowcach rc jest tak skonstruowana, że silnik z reguły pracuje cały czas w pobliżu maksymalnych obrotów (a już na pewno cały czas powyżej 50% mocy) a zmienia się głownie skok, dlatego że tak można znacznie dynamiczniej sterować ciągiem.

Nie da się latać tak jak na zdjęciu na 1/4 gazu!!! (zastanawiam się czy w ogóle się da jakkolwiek polecieć śmiglakiem na 1/4 gazu. Widać, że pilot ma doświadczenie, choć mogła go zgubić brawura.

To już jednak zupełnie inna dyskusja i nie techniczna a raczej ludzko-psychologiczna... Ja natomiast miał bym zastrzeżenia co do odległości widzów od tych efektowych harców w powietrzu. To, że pilot ryzykuje - jego sprawa i decyzja, ale cała reszta jest zbyt blisko i wówczas bierze on ich los w swoje ręce.

 

Co do urywania się łopat "od samości" to niezwykle rzadki przypadek jeśli pracuje się w zakresie podanym przez producenta a czy tak było na słuch nie rozstrzygniemy i zresztą nie to był to powód zdarzenia.

 

Pozdrawiam.

Łukasz, zgadzam się z Tobą całkowicie a jeszcze tylko mała informacja naoczna - wydaje mi się, że bezpieczna odległość od widzów była zachowana a jeszcze była siatka zabezpieczająca natomiast odległość helikoptera od pilota była bardzo mała (wręcz niebezpieczna), sam się denerwowałem - ale to już sprawa odpowiedzialności samego pilota. Pozdrawiam, Artur


  • 0

#7 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 22 January 2016 - 17:04

retyy ja to latanie jak określiłem na 1/4, napisałem jedynie celu promowania bezpiecznych postaw, po prostu nie lubie zbyt hardkorów lub latania ile fabryka daje.


  • 0

#8 Grzegorz POL

Grzegorz POL
  • Modelarz
  • 54 postów
  • Age: 19
  • GG:
  • SkądTuszyma.
  • Imię:Grzegorz

Napisano 22 January 2016 - 18:09

Ale właśnie o to na pokazach żeby zaprezentować ile ta fabryka mogła dać. Jeżeli ktoś nie preferuje takiego latania to raczej nie będzie się wybierał na pokazy. To tak jakby samochody rajdowe miały ograniczenie do 50km/h bo przecież na wirażach ludzie stoją, i to dosyć spore grupy :)


  • 1

#9 young

young
  • Modelarz
  • 957 postów
  • Age: 51
  • SkądPruszków
  • Imię:Mariusz

Napisano 22 January 2016 - 21:23

Ale pilot niezły i opanowany :) .
  • 0

#10 302_Osh

302_Osh
  • Modelarz
  • 266 postów
  • Age: 39
  • SkądRumia
  • Imię:Bartosz

Napisano 22 January 2016 - 21:29

Ta dyskusja jest idiotyczna. Może na Airshow Radom piloci tez powinni latać na pół gazu, żeby było bezpiecznie? A liniowi piloci na 1/4 w benkach i arbuzach? Niskie i szybkie manewry = ryzyko i ciekawy pokaz. Inaczej to nie miałoby żadnego sensu. Wolne kółka miał kręcić na pokazie? Na 1/4, daj pan spokój... Zawsze można siedzieć w domu i spokojnie, bezpiecznie, czekać na śmierć. Nie ma ryzyka, ona na pewno nadejdzie.

Kwestia jest tylko taka, że bezpieczeństwo obserwatorów powinno byc bezwzględnie zapewnione. A jak pilot odetnie sobie głowę, to wyłącznie na własne życzenie..


  • 3

#11 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3704 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 22 January 2016 - 21:30

Jakby co to dyskutujecie o zawodniku Adamie Delingosie  :) .

Dla niego takie krety to raczej ryzyko wliczone w tak extremalne latanie ;) .

Z reguły na piknikach ,pokazach takie loty są odpowiednio nagłaśniane,w pewnej odległości,za siatkami i na wyrażną i świadomą odpowiedzialność pilota .

I uwierzcie ,chłopak wie co robi i robi to znakomicie .


  • 1

#12 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 22 January 2016 - 22:21

ok ok. Dodam jeszcze są też pokazy - niestety nie mam linków, na których piloci latają na dużo niższych obrotach, wolniej, robiąc efektowne pokazy, w tym wyróżnia sie też pewna dziewczyna, natomiast widziałem dużo hardkorowych lotow które niestety kojarzyly mi sie troche z wariactwem, niż ze sztuką.


  • 0

#13 młodszypilotamatormodelarz

młodszypilotamatormodelarz
  • Modelarz
  • 180 postów
  • Age: 49
  • SkądWarszawa - Ursynów
  • Imię:Artur.RC

Napisano 22 January 2016 - 23:43

Ale właśnie o to na pokazach żeby zaprezentować ile ta fabryka mogła dać. Jeżeli ktoś nie preferuje takiego latania to raczej nie będzie się wybierał na pokazy. To tak jakby samochody rajdowe miały ograniczenie do 50km/h bo przecież na wirażach ludzie stoją, i to dosyć spore grupy :)

Grzegorz - ha ha - dobre - udało Ci się z tym 50 na godzinę  :) fajne rajdy by były  :)


Jakby co to dyskutujecie o zawodniku Adamie Delingosie  :) .

Dla niego takie krety to raczej ryzyko wliczone w tak extremalne latanie ;) .

Z reguły na piknikach ,pokazach takie loty są odpowiednio nagłaśniane,w pewnej odległości,za siatkami i na wyrażną i świadomą odpowiedzialność pilota .

I uwierzcie ,chłopak wie co robi i robi to znakomicie .

oooooooo Rafał, dzięki, pewnie nie świadomie ale w końcu dzięki Tobie przypomniałem sobie jak on się nazywał a w Nowym Targu trochę rozmawialiśmy,  :) super pilot 


  • 0

#14 Procode

Procode
  • Modelarz
  • 38 postów
  • Age: 17
  • SkądJurgów
  • Imię:Jan

Napisano 23 January 2016 - 15:07

. A i też jest info w necie że jednemu obcielo głowe, jak zobaczyłem ten film tutaj to sobie pomyślałem że to nie było by problemem.

Ten koleś to Roman Pirozek


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ARTUR.RC, RC HELICOPTER CRASH, TREX 700E, ALIGN, RC HELI, RC CRASH, RC HELICOPTER

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych