Skocz do zawartości

Pierwszy projekt czyli czy to ma szanse latać ??


ASmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja przygoda z copterkami zaczeła się nie dawno. Na fali ekscytacji postanowiłem że złoże sobie własnego ścigacza zamiast kupować RTF.

Koncepcja zakłada:

1. Rama http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__83163__HobbyKing_8482_RoboCat_270mm_True_Carbon_Racer_Quad_Clear_.html

2. silniki : http://www.banggood.com/Sunnysky-X2207S-KV2700-Brushless-Motor-CWCCW-For-RC-Quadcopter-p-963449.html

         lub: http://www.banggood.com/Sunnysky-X2208-2600KV-1260KV-1100KV-Brushless-Motor-For-RC-Model-p-975577.html

3. ESC: http://www.banggood.com/DYS-SN40A-Mini-40A-SimonK-ESC-OPTO2-6S-20-500Hz-for-Multicopters-p-974636.html

4. FC :http://http://www.banggood.com/OpenPilot-CC3D-Revolution-Revo-10DOF-STM32F4-Flight-Controller-Staight-Pin-p-1000068.html

Poza tym, na pokładzie znajdzie się FPV, OSD i GPS ale to już nie wymieniam.

 

To tak pokrótce, a moje pytania są dwa.

1. Czy to w miarę dobrze skrojony zestaw?

2. Chce do tego jeszcze płytkę rozdziału mocy. Znalazłem taką http://www.banggood.com/Matek-Mini-Power-Hub-Power-Distribution-Board-With-BEC-5V-And-12V-For-FPV-Multicopter-p-1005549.html

ale wyczytałem że zasila ona ESC tylko do 20A. Czy możecie polecić jakąś która by ociągnęła moje 40A ?

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Sklei się to i nawet będzie latać, ale silniki mocne dość, powiem szczerze. Na 2204/2206 też ładnie poleci z odpowiednio mniejszymi reglami. PDB może rzeczywiście nie wytrzymać 4x40A i w sumie nie widziałem PDB które by to pociągnęło. Na dodatek XT60 było projektowane na 60A stałego przepływu, więc też może się przegrzać przy 160A :) Mi się przewody przy XT60 przegrzały przy 4xSN20A i sprawdzaniu jak szybko się wznosi (silniki 1806, śmigła 6045). Silikon wymiękł i wyparował akurat przy zgięciu na węglowej (przewodzącej) ramie. Dymiło chwilę, na szczęście oprócz kilku cm kabla żadnych strat w elektronice.

 

Tak więc reasumując - mniejsze silniki i mniejsze regle, też bardzo ładnie poleci na 4S. Oraz jeśli jeszcze nie masz - dokup sobie od razu ten dongiel na USB do programowania regli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjdę na niesfornego ucznia ale już kilka rzeczy zamówiłem, a wiec na pokładzie znajdą się:

 

Silniki : http://www.banggood.com/Sunnysky-X2207S-KV2700-Brushless-Motor-CWCCW-For-RC-Quadcopter-p-963449.html

ESC: http://www.banggood.com/DYS-SN40A-Mini-40A-SimonK-ESC-OPTO2-6S-20-500Hz-for-Multicopters-p-974636.html

PDB: http://www.banggood.com/MXK-Power-Distribution-Board-PDB-with-OSD-BEC-Output-5V-12V-3A-LC-Filter-for-CC3C-Naze32-F3-p-1031375.html

 

Wyszedłem z założenia że silniki pobierają 27,5A czyli w zaokrągleniu 30A, regle mają być mocniejsze żeby się nie przegrzewały wiec są 40A ( to już na wyścigowo ;) ) a PDB jest niby do 120A, no ale nie lata się cały czas na maxa (nie ;) ) wiec uznałem że PDB z 120A spokojnie wystarczy.

 

 

Oraz jeśli jeszcze nie masz - dokup sobie od razu ten dongiel na USB do programowania regli

 

Tak, kupiłem taki: http://www.banggood.com/DYS-ESC-USB-Linker-Programmer-for-SN16A-SN20A-SN30A-SN40A-BL16A-BL20A-BL30A-BL40A-ESC-p-982270.html

 

Do zestawu brakuje mi jeszcze FC. Jaki kupić? Żeby był rozwojowy, tzn będe chciał dokleić do tego GPS itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ardu może rzeczywiście być za duży - tak czysto fizycznie do ścigacza. Ja mam Flip32 na ZMR250 i gdybym miał o GPSie myślec to chyba wybrałbym to samo - bo można. Cleanflight/Baseflight wspiera GPS i przeróżne *hold, a przy tym sprzęt jest 36x36mm i dodać GPS tylko trzeba. Natomiast jesli myślisz o lataniu na waypointach - to już Ardu i niekoniecznei wyścigowa rama - bo mała jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedziano mi taki coś http://www.banggood.com/SP-Racing-F3-Flight-Controller-10DOF-Deluxe-Version-w-HM-GPMS-M8N-GPS-CF-OSD-For-QAV250-Multirotor-p-1032603.html

co o tym myślicie ?!

Zestaw wydaje się wyglądać obiecująco.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaką baterię do tej mojej konfiguracji wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te regle to chyba mocno przegięte ... aż takie duże? GPS Ci jest konieczny do takiego maluszka? Trochę jak z armatą na mrówkę ... pakiet bym brał tak z 1600-1800 mAh, kontroler to Ci CC3D wystarczy albo cokolwiek bratniego, CC3D jest idealne na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, to nie taki "maluszek". Duszę ma wielką bo silniczki mają niezłe (no mało słów kojarzy mi się mogących oddać to co mają poza jednym), niecenzuralnym niestety ;) Dlatego FC chce takie, poza tym podoba mi się funkcja powrotu do miejsca startu kiedy model zerwie się z kontroli, a to mają tylko modele z gps.

Znalazłem filmik z 250tką z tymi silnikami...

https://www.youtube.com/watch?v=SUTpGSysPLk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w wielkości silników sekret, nie w regulatorach... tutaj masz dobry filmik, przy czym silniki 2204 a regle 30A, tutaj podobny z innym sprzętem, ale znamionowo takie same wartości. Z rodzimych pilotów fajny przykład tu, albo tu, czy tu, przy czym regle 20A i silniki 2205, śmigła nawet nie 6" tylko 5". A GPS w śmigaczu? Hmm.... zastanawiam się jak często będziesz naprawiał antenkę, bo prędzej się rozbijesz i zawiśniesz na drzewie niż zdążysz przełączyć go w RTH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ardu może rzeczywiście być za duży - tak czysto fizycznie do ścigacza. Ja mam Flip32 na ZMR250 i gdybym miał o GPSie myślec to chyba wybrałbym to samo - bo można. Cleanflight/Baseflight wspiera GPS i przeróżne *hold, a przy tym sprzęt jest 36x36mm i dodać GPS tylko trzeba. Natomiast jesli myślisz o lataniu na waypointach - to już Ardu i niekoniecznei wyścigowa rama - bo mała jest.

Jest też wersja pomniejszona, która rozmiarem nie przekracza flipa32 i tym podobnych. Ale i tak niepolecam ze względu na bardzo niefajnie zorganizowaną kabelkologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w wielkości silników sekret, nie w regulatorach... tutaj masz dobry filmik, przy czym silniki 2204 a regle 30A, tutaj podobny z innym sprzętem, ale znamionowo takie same wartości. Z rodzimych pilotów fajny przykład tu, albo tu, czy tu, przy czym regle 20A i silniki 2205, śmigła nawet nie 6" tylko 5". A GPS w śmigaczu? Hmm.... zastanawiam się jak często będziesz naprawiał antenkę, bo prędzej się rozbijesz i zawiśniesz na drzewie niż zdążysz przełączyć go w RTH.

Oki rozumiem co chcesz powiedzieć, że nie ważny sprzęt, a umiejętności. Ale to jak to jak temat z doświadczeniem zawodowym... Każdy kiedyś musi go zdobyć, proste. Jasne że jeśli ktoś buduje sobie 250 po to żeby latać tak jak na filmach które wymieniłeś to pewnie gps nie jest mu potrzebny,  Ale co w tedy kiedy copter ma służyć jako wszechstronna platforma? Po co w takim razie robią nie wiem, walkere runner 250 z gps ?? Wiesz każdy ma swoją koncepcję po co mu copter potrzebny i jak chce latać.

Ja się podpytuję ponieważ pierwszy raz składam model i wszystko jest dla mnie czymś nowym, dlatego jestem wdzięczny za każdą opinię i poradę która zbliża mnie ku poskładaniu wszystkiego w jedną, zwariowaną całość.

 

Mówiąc krótko wszystko zamówione i czekam na części :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładaj, polataj, ciesz się i baw, bo to piękne hobby, chociaż potrafi być nienajtańsze przy średnio trafionym wyborze komponentów. Jaką baterią będziesz zasilać swoją konstrukcję? No i na jaki FC się zdecydowałeś, bo okazuje się że CC3D z GPSem też jest i LibrePilot nawet to obsługuje.

 

Natomiast co do doświadczenia ktoś mi kiedyś powiedział tak:

Człowiek uczy się na błędach.

Człowiek inteligentny - na cudzych.

I nie odbierz mnie źle, nie chcę Ciebie w żaden sposób obrażać, tylko podsuwam myśl na przyszłość - z tego forum można wiele wyciągnąć, szczególnie, że polowanie na krety wydaje się być jakimś niepohamowanym wewnętrznym pędem większości piszących, a to tylko poszerza horyzonty.

 

Miłego weekendu, a ja zaczynam urlop. Miał być snowboard, ale będzie FPV - powód oczywisty. Żona się obraziła i nie jedzie z nami - syn się cieszy, córa też, o sobie mówić nie muszę. A Ona nie. Dziwna jakaś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładaj, polataj, ciesz się i baw, bo to piękne hobby, chociaż potrafi być nienajtańsze przy średnio trafionym wyborze komponentów. Jaką baterią będziesz zasilać swoją konstrukcję? No i na jaki FC się zdecydowałeś, bo okazuje się że CC3D z GPSem też jest i LibrePilot nawet to obsługuje.

 

Natomiast co do doświadczenia ktoś mi kiedyś powiedział tak:

Człowiek uczy się na błędach.

Człowiek inteligentny - na cudzych.

I nie odbierz mnie źle, nie chcę Ciebie w żaden sposób obrażać, tylko podsuwam myśl na przyszłość - z tego forum można wiele wyciągnąć, szczególnie, że polowanie na krety wydaje się być jakimś niepohamowanym wewnętrznym pędem większości piszących, a to tylko poszerza horyzonty.

 

Miłego weekendu, a ja zaczynam urlop. Miał być snowboard, ale będzie FPV - powód oczywisty. Żona się obraziła i nie jedzie z nami - syn się cieszy, córa też, o sobie mówić nie muszę. A Ona nie. Dziwna jakaś :)

 

FC zamówiłem coś takiego SP Racing F3 Spodobał mi się ten zestaw, zresztą ktoś mi go polecał.

Pakiet kupiłem na razie jeden 2200mAh dokładnie taki (skusił mnie grafen) ;) Tak na marginesie używa ktoś takich baterii ?

W planie chce kupić jeszcze dwa 3000mAh 3S i 2800mAh ale 4S tylko czekam aż mi rama przyjdzie i zacznę składać wszystko do kupy bo chce wiedzieć jakich wymiarów mam przestrzeń bagażową ;)

A co do uczenia się na cudzych błędach i forum. Nie każdy ma taką umiejętność że by się na cudzych błędach uczyć. Czy mam ją ja ? Nie mam pojęcia. Chociaż wkurza mnie w forach dyskusyjnych to że kiedy mówisz co chcesz zrobić, a że jesteś świeży to chcesz konkretnej porady, typu kup takie, a takiego nie kupuj. Natomiast często dostajesz... a po co ci takie, a tego to nie potrzebujesz, bo na pewno nigdy nie będziesz używał.

PS. I jak weekend ? ;)

 

Nie trzeba mieć 250 żeby rozwalić GPSa ;)

 

Dokładnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ardu może rzeczywiście być za duży - tak czysto fizycznie do ścigacza. Ja mam Flip32 na ZMR250 i gdybym miał o GPSie myślec to chyba wybrałbym to samo - bo można. Cleanflight/Baseflight wspiera GPS i przeróżne *hold, a przy tym sprzęt jest 36x36mm i dodać GPS tylko trzeba. Natomiast jesli myślisz o lataniu na waypointach - to już Ardu i niekoniecznei wyścigowa rama - bo mała jest.

Ardu mini ;)

 

Hobby piękne .... fakt, zaprzeczyć sie nie da :);)

Natomiast co do tego fragmentu poniżej ..... 

"Człowiek uczy się na błędach.

Człowiek inteligentny - na cudzych."

 

Tu bym polemizował :)

Na cudzych ten inteligentny się juz nie nauczy  bo ten mniej inteligentny rozpracuje wszystkie problemy i to się nazywa nauka :)

To co zrobi ten "inteligentny" to nie nauka tylko cwaniactwo i droga na skróty którą idzie bazując na tym czego się nauczył ten "mniej intelignetny" :)

 
Taka to moja polityka ;)
 
Więc się ucz na własnych, będziesz wiedział więcej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie, tu już nie ma oczym gadać odnośnie podzespołów bo są zamówione i płyną czy tam lecą ;) do mnie z odległych małych skośnych. Mam już ramę wstępnie poskładaną (dolny pokład i ramiona, oraz górne pokłady), doszedł też FC.

 

No i oczywiście znów mam pytanie. Moim pierwszym modelem (którym nie nacieszyłem się długo) był R-Planes Pioneer który podczas którejś tam próby lotu spektakularnie zaliczył kreta, masakrując się niezmiernie. Jako że zbieram kasę na Graupnera postanowiłem ograbić swój pierwszy model i wykorzystać jego aparature. Z tego co wiem jest 4lub 5 kanałowa. Da się ją wykorzystać tymczasowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.