Skocz do zawartości

Fokker III E 1:4


Jano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Te które pokazałeś są zbyt uporządkowane i raczej miałbym kłopoty z utrzymaniem szyku.Efektowne to jest na pewno.Za to ja mam nie do powtórzenia a więc unikalne jak mawiał pewien wójt.A kierowałem się ogólną modą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nie było absolutnie w zakładach Fokkera mazerowania w "bańkę na mleko". Taki wzór pojawił się w latach 25-30 dopiero. Przed Fokkerem nikt nie wykańczał w ten sposób powierzchni metalowych płatowców. Więc to co na modelu jest absolutnie poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiecie dlaczego tak były wykańczane? ;)

Wiemy :)Polerowanie miejscowe blachy surowej (bez pokrycia lakierniczego) ma na celu uwidocznienie nawet najmniejszych pęknięć lub uszkodzeń mechanicznych struktury. Nawet dzisiaj jest ta metoda stosowana w przypadku np. cystern przewożących mleko. W lotnictwie była to metoda wykańczania stosowana bardzo długo i skutecznie, gdyż umożliwiała mechanikowi sprawdzenie stanu np. okapotowania silnika podczas obsługi przedstartowej ( doświadczeni mechanicy wiedzieli, że pęknięcia blachy są z "czymś" związane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zacząłem oklejać model oracover antic, wydawało mi się że antic ma kremowy odcień a to ma paskudny żółtawy i strasznie prześwieca.

 

 

jedyną folią pótno podobną, która jest nie transparenta jest solartex w kolorze linen, niestety od jakiegoś czasu w Polsce niedostępna. Na stronie Micka Reevesa piszą, że jest kolor idealnie naśladujący żywe płótno celonowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model oklejony, z pięciu metrów wygląda dobrze :) .Próbowałem go wstępnie wyważyć, wg. programu do wyznaczania ść. wychodzi 100 mm od natarcia ale to 1\4 cięciwy płata, wiem że praktycznie ść  większość kolegów daje na 1\3 cięciwy no i mam problem.Trochę jestem zaskoczony wagą Fokkera bo większość tej wielkości modeli oscyluje między 6 a 7 kg. Mój waży 3,8 kg a niewiele już do niego trzeba dołożyć.

post-999-0-45916300-1458568315_thumb.jpg

post-999-0-50363500-1458568335_thumb.jpg

post-999-0-74472000-1458568362_thumb.jpg

post-999-0-26391000-1458568383_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 .Próbowałem go wstępnie wyważyć, wg. programu do wyznaczania ść. wychodzi 100 mm od natarcia ale to 1\4 cięciwy płata, wiem że praktycznie ść  większość kolegów daje na 1\3 cięciwy no i mam problem.

Wyważ go tak, jak podaje program. On uwzględnia powierzchnie statecznika poziomego, a w tym przypadku jest ona mała.  Aby model latał w miarę stabilnie, trzeba dać bardziej przednie wyważenie, właśnie 1/4, a nie jak większość 1/3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wytarować moją wagę bo porównując wagę mojego Fokkera z Heńkowym to obaj mamy wątpliwości kto cygani.Jego wychodzi około kilograma więcej.Silnik nie jest za bardzo wydajny ale z 2,5 KM z pięć kilogramów się wyciągnie.Do wagi jeszcze coś tam dojdzie, model był ważony bez baterii ,serw w skrzydłach i innych drobiazgów no ale 2 kg to chyba nie uzbieram.

edit:

Po sprawdzeniu wagi ,zonk. Cygani, cały jej zakres to 2800 i w tym miejscu hamuje.Ważyłem osobno kadłub i skrzydła .Model waży niecałe 5 kg (to co na foto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Model prawie gotowy.Tak wygląda z linkami.Pozostało wyważenie i drobne szczególiki.

Mg pozostał ten stary.( Jacek smarowanie Ca tej osłony to średni pomysł , jedną zniszczyłem. Jest co prawda twarda ale tylko powierzchniowo może nadawała by się do jakiejś redukcji ale do modelu który ma latać jest z miękka.)

post-999-0-54307900-1462355361_thumb.jpg

post-999-0-44370900-1462355397_thumb.jpg

post-999-0-76056300-1462355574_thumb.jpg

post-999-0-23627200-1462355601_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.