Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie osiągacie max czasy lotów heli?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 13 February 2016 - 23:12

Nieważne jakimi heli.


  • 0

#2 Wiktor

Wiktor
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 38
  • SkądWadowice
  • Imię:Wiktor

Napisano 29 February 2016 - 21:51

8min 20sekund
  • 0

#3 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 08 March 2016 - 18:59

29 minut 450ką na lipo jeszcze nie do końca sformatowanym.


  • 0

#4 czarobest

czarobest
  • Modelarz
  • 227 postów
  • Age: 18
  • SkądŁódź
  • Imię:Czarek

Napisano 08 March 2016 - 19:14

LiPo się nie formuję. :)


  • 0

#5 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3841 postów
  • Age: 43
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 08 March 2016 - 19:26

29 minut 450ką na lipo jeszcze nie do końca sformatowanym.

Taa... :) pół godziny helikiem ? to jak to latanie wygląda ?


  • 0

#6 diabolo

diabolo
  • Modelarz
  • 326 postów
  • Age: 33
  • SkądRzeszów
  • Imię:Jarek

Napisano 08 March 2016 - 19:28

:lol:

i co chcesz udowodnić ? ze zaraz bateria będzie sie nadawać do śmietnika


  • -1

#7 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 08 March 2016 - 20:00

Latanie bez akrobacji, takie pod styl makietowy. Lipo do smietnika? nie używam lipo wbrew instrukcji.  Miałem na myśli, że lipo po około 5-10 cyklu osiąga pełną wydajność. Napisze o co chodzi :). Silnik z małym kv, zmniejszony timing, szersze łopaty, fbl. większość jara akrobacja i styl hard, mnie długie loty:)


  • 1

#8 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3841 postów
  • Age: 43
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 08 March 2016 - 20:10

Dlatego takie moje zdziwienie bo zwykle widzę akrobację i to z reguły chwila ,czasem dłuższa i koniec pakietu :) .

Opisz jak uzyskujesz takie czasy .


  • 0

#9 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 174 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 08 March 2016 - 22:06

No niewiem, właściwie wszystko robie tak że ma to najdłużej latać, samo zmniejszenie kv daje duże korzyści i tak jak napisałem powyżej. Pozatym dokladne wyregulowanie, wyważnie, odciążenie, czy moze też taki szczegół jak niewielkie nachylenie wirnika ogonowego ku dołowi, no i jeszcze chyba dwie rzeczy moge wymienić, wyczuwanie nośnych wiatrów i pakiet 3000mah około 40c 3s pod silnik który jest pod 6s - na tym właśnie miałem 29minut, obecnie 4s 2450mah około 35c - czasy kilka minut krótsze, ale obroty większe i tak zostanie.


  • 1

#10 d.a.r.o.

d.a.r.o.
  • Modelarz
  • 576 postów
  • Age: 52
  • Skąd3city
  • Imię:Darek

Napisano 17 March 2016 - 00:05

Zapodaj jakiś film.


  • 0

#11 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1634 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 17 March 2016 - 00:56

No niewiem, właściwie wszystko robie tak że ma to najdłużej latać, samo zmniejszenie kv daje duże korzyści i tak jak napisałem powyżej. Pozatym dokladne wyregulowanie, wyważnie, odciążenie, czy moze też taki szczegół jak niewielkie nachylenie wirnika ogonowego ku dołowi, no i jeszcze chyba dwie rzeczy moge wymienić, wyczuwanie nośnych wiatrów i pakiet 3000mah około 40c 3s pod silnik który jest pod 6s - na tym właśnie miałem 29minut, obecnie 4s 2450mah około 35c - czasy kilka minut krótsze, ale obroty większe i tak zostanie.

Całkowicie potwierdzam słuszność takiej drogi postępowania w celu wydłużenia czasu lotu. Mniej wyżyłowany prądowo silnik (mniejsze kV) ma znacząco wyższą sprawność, mniejszy prąd w obwodzie

to też mniejsze straty (w pierwiastku kwadratowym, bo straty rezystancyjne to I^2R), wyższa sprawność elektrochemiczna akumulatora - same korzyści. Dość dawno temu uzyskałem prawie 19 minut

Kyosho 1200mm przekonstruowanym ze spaliniaka z OS-Maxem 5ccm na elektryczny. Aku Li-ion LG ICR 18650 1900mAh  12S2P ze złączami ok.1150 gramów, napędzał gradientowy BLDC M48-20 ,

z wymuszoną fotokomutacją, bardzo ciężki jak na dzisiejsze standardy, ale innych wtedy jeszcze nie było. Sterownik we własnym zakresie od podstaw (podobnie jak ten silnik). Ogromną zaletą takich

silników jest ich b. wysoka sprawność, przekraczająca już przy tak małych maszynach 90% (94 w szczycie ch-ki); trochę nadrabiał tym sporą masę - ok. 470 gramów.

Kolejnym krokiem do uzyskania dłuższego lotu jest unikanie energochłonnego stanu lotu - zawisu lub powolnego przemieszczania. W szybkim locie postępowym pobór mocy jest znacznie mniejszy,

a jakieś różne fikoły w jego trakcie niespecjalnie dręczą aku.

 

 rah66 , ile ważą pakiety, które wykorzystywałeś do napędu Twojego helika ?

Jeżeli udało Ci się zejść ze średnim poborem względnym w okolice 2C, to jest pokusa wykorzystania żródeł Li-ion o gęstości energii soute powyżej 270 Wh/kg (real 240...235). Może dałoby się tak ze 40

minut nawet ;) ...  :)

Moje skromne badania i testy, prowadzone przez lat kilka na Li-ion i Li-polkach dawały zawsze taki wynik : po kilku początkowych cyklach (3...7 najczęściej, niekiedy więcej) fabrycznie nowa jednostka

osiąga najwyższą gęstość energii i najmniejszą rezystancję wewnętrzną, czyli największą wydajność. Najlepsze wyniki osiągałem, gdy te pierwsze cykle wykonywałem małym prądem ładowania - 0,1...0,15C

i małym rozładowania - 0,25...0,3C. Wzrost pojemności względem pierwszego cyklu przekraczał niekiedy 7,5% i z reguły pojemność ta była wyższa od znamionowej - te 1900 LG osiągały 2070. Więc można

spokojnie uznać, że się formatuje.

 

Nie bardzo rozumiem tylko, czemu piszesz "...około 40(35)C..." ?

 

 Diabolo, zamiast kpić - pomyśl chwilę : dłuższy czas rozładowania jest równoznaczny z mniejszym prądem IDSCH , a taki jeszcze nigdy żadnej baterii żywota nie skrócił. Wręcz przeciwnie, może tylko

wydłużyć. 


  • 0

#12 miruuu

miruuu
  • Modelarz
  • 470 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa - Ursynów
  • Imię:Mirek ✈

Napisano 17 March 2016 - 13:51

Nieważne jakimi heli.

3.5-4 min Goblinem 380

4-5min Mini Protosem

5-6 min HCP100s


  • 0

#13 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1634 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 21 March 2016 - 02:50

 Miruuu, a jak Twoje pakieciki ? Znosiły to dzielnie ?


  • 0

#14 Pietuh

Pietuh
  • Modelarz
  • 1250 postów
  • Age: 63
  • SkądWieś niedaleko Poznania
  • Imię:Przemysław

Napisano 21 March 2016 - 05:40

Tylko wiesz Andrzej, że pakiety Lion nie lubią stałego obciążenia nawet jak mają 30-40% zapasu wydajności prądowej nad poborem silnika.

Heliki i wielowirnikowce pobierają prąd w sposób ciągły i przez to Lijony nie bardzo nadają się do ich napędu.

Ćwiczyłem temat dosyć długo i żeby osiągnąć czas zawisu 30 min. w copterxe klasy F450 pakiet ważył 600g, zrobiłem nawet copter 250 na 2s specjalnie do zasilania Lionkami i też niewypał.

Co innego modele samolotów i motoszybowców, te ostatnie zasilam już tylko Lionami bo i ponad 500 cykli ładowania i czasy lotu ponad 2godz nie są jakimś wyczynem.


  • 1

#15 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1634 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 21 March 2016 - 13:56

Tylko wiesz Andrzej, że pakiety Lion nie lubią stałego obciążenia nawet jak mają 30-40% zapasu wydajności prądowej nad poborem silnika.

Heliki i wielowirnikowce pobierają prąd w sposób ciągły i przez to Lijony nie bardzo nadają się do ich napędu.

Ćwiczyłem temat dosyć długo i żeby osiągnąć czas zawisu 30 min. w copterxe klasy F450 pakiet ważył 600g, zrobiłem nawet copter 250 na 2s specjalnie do zasilania Lionkami i też niewypał.

Co innego modele samolotów i motoszybowców, te ostatnie zasilam już tylko Lionami bo i ponad 500 cykli ładowania i czasy lotu ponad 2godz nie są jakimś wyczynem.

Tak Przemku, wszystko się zgadza. Pojawiły się Li-ion o gęstości soute 270 Wh/kg , jednostka 18650 ma 3400 deklarowanej nominalnej, 3250 minimalnej rzeczywistej,

co się przekłada na 6,5A poboru chwilowego i ok. 3... 3,5A ciągłego. Kombinacja np. Multistara Li-poli, który jest dość gęsty i wydolniejszy od 18650, z nimi właśnie daje

20...25% zysku gęstości, a wydolność prądowa dla omawianego zastosowania jest wystarczająca. Można spokojnie ładować w zespole równoległym do 4,15V / ogniwo.

Łączyć oczywiście w zespół z zachowaniem warunku jednakowych napięć łączonych równolegle jednostek, aby nie popłynęły wtedy zbyt duże prądy wyrównawcze.

Różnica 30mV jest jeszcze dopuszczalna, 50 mV to górna graniczna.

Oczywiście operacji wykonania takiego zespołu mieszanego nie można polecać osobom nie mającym dostatecznego doświadczenia praktycznego, to nie jest 

bułka z masłem.


  • 0

#16 miruuu

miruuu
  • Modelarz
  • 470 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa - Ursynów
  • Imię:Mirek ✈

Napisano 21 March 2016 - 14:23

3.5-4 min Goblinem 380

4-5min Mini Protosem

5-6 min HCP100s

 

 

 Miruuu, a jak Twoje pakieciki ? Znosiły to dzielnie ?

 

Tak, bez problemu.

 

Goblin - latam na Gensach 1800 40C 6S - wyjmuje minimalnie ciepłe / letnie jak szarpię lub bez odczuwalnego wzrostu tempereatury przy spokojnych lotach. Gensy są dobre i w miom odczuciu to jedne z niewielu pakietów, których "C" zbliżone jest do realnego. Ponieważ latam zawsze na czas, pakiety kończą na 3.80-3.85 i tak leżakują do kolejnego weekendu.

 

Mini Protos - tam latałem na pakietach Rhino 2250 40C 4S - protos jest wyjątkowo lekki jak na klasę 450, a że na pakietach 2200 3S też się lata, to troche jakbym miał o te 30% więcej pojemności (oczywiście skorygowanej o nieco większą mase modelu). Loty  kończyłem zawsze w okolicach 3.85 - to dla mnie wygodne, ponieważ nie wymaga storydżowania. Czasem były ciepłe po ostrzejszym locie.

 

Hisky HCP100s - latam na pakietach 450 25C 2S - tutaj musze skorygować to co napisałem. latałem po 5-6 minut, ale wtedy kończyłem lot na 3.73-3.76 co wymagało ode mnie korygowania napięcia ładowarką (latam tylko w weekendy, wiec lubie  jak  leżą z 3,85v w tygodniu). Ostatnio skróciłem lot w timerze do 4 minut. Tak mi wygodniej, bo na taki czas mam wyuczoną koncentrację :) Do tego kończę ok 3.85-3.87, więc tak je zostawiam na tydzień później. Wyjmuję zimne.


  • 1

#17 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1634 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 22 March 2016 - 02:23

Tak, bez problemu.

 

Goblin - latam na Gensach 1800 40C 6S - wyjmuje minimalnie ciepłe / letnie jak szarpię lub bez odczuwalnego wzrostu tempereatury przy spokojnych lotach. Gensy są dobre i w miom odczuciu to jedne z niewielu pakietów, których "C" zbliżone jest do realnego. Ponieważ latam zawsze na czas, pakiety kończą na 3.80-3.85 i tak leżakują do kolejnego weekendu.

 

Mini Protos - tam latałem na pakietach Rhino 2250 40C 4S - protos jest wyjątkowo lekki jak na klasę 450, a że na pakietach 2200 3S też się lata, to troche jakbym miał o te 30% więcej pojemności (oczywiście skorygowanej o nieco większą mase modelu). Loty  kończyłem zawsze w okolicach 3.85 - to dla mnie wygodne, ponieważ nie wymaga storydżowania. Czasem były ciepłe po ostrzejszym locie.

 

Hisky HCP100s - latam na pakietach 450 25C 2S - tutaj musze skorygować to co napisałem. latałem po 5-6 minut, ale wtedy kończyłem lot na 3.73-3.76 co wymagało ode mnie korygowania napięcia ładowarką (latam tylko w weekendy, wiec lubie  jak  leżą z 3,85v w tygodniu). Ostatnio skróciłem lot w timerze do 4 minut. Tak mi wygodniej, bo na taki czas mam wyuczoną koncentrację :) Do tego kończę ok 3.85-3.87, więc tak je zostawiam na tydzień później. Wyjmuję zimne.

Ten sposób eksploatacji jest godny polecenia. Nic dziwnego, że żyją i mają się dobrze, co można wróżyć także na przyszłość. Nie wykorzystujesz więcej niż 80% pełnej pojemności,

jak kończysz lot na Gensach przy 3,80V to jest to tylko ok. 65% całego zasobu. W tym zakresie ogniwa mają najmniejszą oporność wewnętrzną - stąd najmniej się grzeją. A wewnętrznego

wydzielania ciepła żadne aku nie lubią, a litowe zwłaszcza.

Zapytałem o kondycję Twoich zasobników, bo pomyślałem, że może w 3,5...4 minuty wysysasz je do cna. Niby i to mieściłoby się w deklarowanych etykietką możliwościach, ale czy na tej

naklejce albo gdzie indziej jest jakaś wiążąca deklaracja żywotności ?

Sami musimy sobie o nią zadbać. Gratuluję osiągów w tym względzie  :).


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych