Skocz do zawartości

PT 17 z planów Nicka Ziroli


solainer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie też nie jestem pewny tych kątów stąd moje pytanie. Z tego co wiem to właśnie górny płat miał mniejszy kat niż dolny ale może w tym przypadku ziroli ma rację bo na dolnym płacie mam lotki i chodzi o to aby nie zrywać wcześniej stróg z dolnego skrzydła. Zrobiłem jak na planie ale mam mieszane uczucia. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że obędzie się bez konieczności zbierania szczątków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

No właśnie też nie jestem pewny tych kątów stąd moje pytanie.  Zrobiłem jak na planie ale mam mieszane uczucia.

Jeśli nie jesteś pewien - rób tak jak na planach. W końcu te plany rysował facet mający trochę więcej doświadczenia niż my i do tego sprzedaje te plany w sieci firmując je swoim nazwiskiem. Myślę, że nie pozwoliłby sobie na sprzedaż niesprawdzonego bubla.

 

P.S. Model wyszedł bardzo ładnie i tak będzie też latał. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziękuje. Wszystkie obawy odnośnie kątów okazały się w jednej chwili nieuzasadnione. Model na ustawieniach z planów trzyma się powietrza bardzo dobrze i nie wykazuje tendencji do przepadania. Lotki bardzo skuteczne mimo że da tylko na dolnych płatach. Muszę wstawić jeszcze pilota do tylnej kabiny i będzie naturalnie bo narazie to samolot widmo. Na następną zimę chyba znowu kupię plany od Nicka. Mam dwóch faworytów dc3 i turbinatora. Na chwilę obecną bardziej jestem bardziej skłonny za tym drugim, ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot lata jak trenerek choć silnik pozostawia spory niedosyt. Z poziomego loty pętli nie zrobi, 

Masz DLE-55 przy tej masie modelu ten silnik  powinien chyba dawać więcej frajdy, mój syn ma DLE-30 w modelu o masie 8 kg i holuje mój szybowiec 4,2 kg jak to mówią na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też nie jestem pewny tych kątów stąd moje pytanie. Z tego co wiem to właśnie górny płat miał mniejszy kat niż dolny ale może w tym przypadku ziroli ma rację bo na dolnym płacie mam lotki i chodzi o to aby nie zrywać wcześniej stróg z dolnego skrzydła. Zrobiłem jak na planie ale mam mieszane uczucia. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że obędzie się bez konieczności zbierania szczątków.

Udziela mi się radość udanego ulotnienia maszyny, w którą włożyłeś takie mnóstwo mrówczej pracy. Gratulacje  :) .

Mniejszy braciszek Twojego (WS 0,97m) ma dolny płat zaklinowany na większy kąt natarcia gdzieś tak ok. 1,5...2 stopnie. W locie można łatwo rozpoznać, że do przeciągnięcia tuż-tuż. Nie masz trudności z lądowaniem bez napędu? Muszę chyba mieć coś nie halo z wyważeniem, bo z malutkim gazem (el.) podejście jest dużo łatwiejsze. Na ślizgu robi się od pewnej prędkości jakby nerwowy, jeszcze sporo przed zerwaniem strug.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dwuplatwiec weź pod uwagę duży opór czołowy, sporą masę i pękaty kadłub. 

Jasne, model  wygląda jak oryginał życzę udanej eksploatacji w powietrzu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie udane jest 3 zdjęcie od końca. Co do lądowania zrobiłem tylko jeden lot przy dość mocnym wietrze więc siadam na wyższych obrotach niż jałowe z lekkim zaciągnięcie na końcu po prostu wylądowal sam po zdjęciu gazu tuż nad ziemią.

 

Mała dakota ma się dobrze jest cała ale mała nią latam że względu na zbyt sztywne podwozie. Nawet przy bardzo miękkim przyzimieniu potrafi pękać. Chciałby zrobić jeszcze jedna tym razem dużą ale co z tego wyjdzie zobaczymy bo kusi mnie jeszcze turbinator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie udane jest 3 zdjęcie od końca.

Wszystkie są super. Piąte od końca bardzo mi się podoba, widać poważne rozmiary modelu na podejściu, czyli w równie poważnej chwili. Ma taki Nasz fajny modelarski klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Minął już prawie miesiąc od pierwszego lotu a ja ciągle zastanawiam się na co jest krzywe. Z pomiarów mi to jednoznacznie nie wynika. Model ucieka mi w lewą stronę i do prostego lotu wymaga wytrymowania lotkami o około 8 mm. To bardzo dużo i przeszkadza mi to wizualnie. W locie nie zauważyłem żadnych uchybień, model lata bardzo dobrze.

 

Roztwarzam opcje zmian kątów dla dolnego płata, czyli lewą połowę płata opuszczam troszkę krawędź spływu do dołu, a prawy trochę dźwignę do góry myślę, że koło 1 stopnia. Będzie się to wiązało ze zrobieniem nowych zastrzałów ale może korekta lotkami to takim zabiegu przestanie być potrzebna.

 

Czy uważacie że to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minął już prawie miesiąc od pierwszego lotu a ja ciągle zastanawiam się na co jest krzywe. Z pomiarów mi to jednoznacznie nie wynika. Model ucieka mi w lewą stronę i do prostego lotu wymaga wytrymowania lotkami o około 8 mm. To bardzo dużo i przeszkadza mi to wizualnie. W locie nie zauważyłem żadnych uchybień, model lata bardzo dobrze.

 

Roztwarzam opcje zmian kątów dla dolnego płata, czyli lewą połowę płata opuszczam troszkę krawędź spływu do dołu, a prawy trochę dźwignę do góry myślę, że koło 1 stopnia. Będzie się to wiązało ze zrobieniem nowych zastrzałów ale może korekta lotkami to takim zabiegu przestanie być potrzebna.

 

Czy uważacie że to dobry pomysł ?

A możesz przypomnieć słówko o wykłonie silnika ? Czy w ślizgu też Ci ucieka w lewo, czy tylko w locie silnikowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucieka w przeciwną stronę do obrotów silnika, silnik tradycyjnie wykłon w prawo około 2 - 2,5 stopnia. Powiem tak raczej to nie wina silnika bo po wytrymowaniu modelu na pełnym gazie na zdławionych obrotach leci prosto, gdyby sinik miał na to wpływ to po zdjęciu gazu powinien zacząć kłaść się  w prawo, a tak nie jest. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.