Skocz do zawartości

PT 17 z planów Nicka Ziroli


solainer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 gdyby sinik miał na to wpływ to po zdjęciu gazu powinien zacząć kłaść się  w prawo, a tak nie jest. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Nie, nie powinien się kłaść właśnie, tylko nadal lecieć prosto jak po drucie. Wykłon silnika ma kompensować moment reakcyjny silnika+śmigła, który jest przeciwny do kierunku wirowania śmigła i równy momentowi (siła x ramię) napędzającemu śmigło. Zdejmiesz gaz - moment zanika, nie ma czego kompensować. Silnik usiłuje przechylić model w lewo tym mocniej, im więcej gazu, ale przesunięty wykłonem ciąg ma to zrównoważyć do zera. W tym moim jest fabrycznie bardzo duży wykłon, chyba ponad 4*, co początkowo mnie zastanowiło. Zauważ, że masz mocny silnik, a dwupłat z pękatym kadłubem tego potrzebuje - już o tym pisałeś (PT-17 vrs. Jak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wyjaśniam. Gdyby wytrymowany model kładłby się na prawo po zdjęciu gazu to skręcanie w lewo mogło by być spowodowane momentem od silnika. Jeśli jednak wytrymowamy leci prosto niezależnie od obrotów silnika to trzeba przyczyny szukać gdzie indziej. Usterzenie sprawdzałem, obie połowy wysokości wychylają się tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na lotnisku i widziałem Piotra model , patrząc na model z przodu zauważyłem że lewy dolny płat ma zwichrzenie w dół , wystarczy tylko skrócić tylny łącznik płatów wtedy zlikwiduje się zwichrzenie.

Skrócić tylny łącznik płatów, czyli zmniejszyć kąt natarcia lewego dolnego płata, czy dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.