Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cessna 337 Skymaster 206cm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
342 odpowiedzi w tym temacie

#1 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 luty 2016 - 17:49

Z okazji urodzin nabyłem sobie takiego ARFa:

https://www.modelmot...-337-206cm.html

Jutro przyjedzie, relacja z wyposażenia oczywiście będzie.

Nie byłbym sobą, gdyby nie wpadł mi do głowy taki oto pomysł.... - A może spalina z przodu, a elektryk z tyłu? ;-)


  • 1

#2 young

young
  • Modelarz
  • 990 postów
  • Age: 51
  • SkądPruszków
  • Imię:Mariusz

Napisano 17 luty 2016 - 19:07

Fajny model gratuluję zakupu z okazji urodzin wszystkiego najlepszego. No i nie kombinuj rób elektryka :)
  • 0

#3 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 luty 2016 - 19:59

Będzie hybryda. Coś ciekawego trzeba na spotkaniach modelarskich pokazać. Z przodu będzie chyba SAITO FG-14C, a na tył szukam jakiegoś mocnego elektryka. Poczekam na dostawę i najpierw pomierzę jakie największe tam śmigło wejdzie i policzę silnik. Musi być w stanie wystartować na samym tylnym elektryku, bo na Lotnisku Koczargi nie mogę na spalinie latać.


  • 0

#4 young

young
  • Modelarz
  • 990 postów
  • Age: 51
  • SkądPruszków
  • Imię:Mariusz

Napisano 17 luty 2016 - 20:02

Odważnie i ciekawie ....czekamy cierpliwie.
  • 0

#5 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 luty 2016 - 20:05

Własnie wcale nie odważnie. Ten model przewidziany jest do latania na 2 spalinach 15ccm . Więc kombinacja 15ccm z przodu i elektryk z tyłu jest w sumie prostsza. A czy potrafi polecieć na samym elektryku, to jeszcze nie wiem. Taki jest w każdym razie plan.


  • 0

#6 PysiuJP

PysiuJP
  • Modelarz
  • 84 postów
  • Age: 20
  • SkądRuda Śląska
  • Imię:mateusz

Napisano 17 luty 2016 - 20:14

Jak nie kombinować to ino na spaline ;)


  • 0

#7 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 luty 2016 - 20:15

Mateuszu, ale ten model ma 2 silniki, przedni i tylny. Jest pole do popisu i kombinacji.


  • 0

#8 PysiuJP

PysiuJP
  • Modelarz
  • 84 postów
  • Age: 20
  • SkądRuda Śląska
  • Imię:mateusz

Napisano 17 luty 2016 - 20:21

Oczywiście że jest pole do popisu. Będzie fajna hybryda  :)  . Trzymam kciuki .


  • 0

#9 adamus

adamus
  • Modelarz
  • 87 postów
  • Age: 46
  • SkądŚwiętochłowice
  • Imię:Adam

Napisano 17 luty 2016 - 20:23

Witam,moze z tyłu turbina EDF,brzmienie bedzie ciekawe:)Pozdrawiam


  • 0

#10 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3533 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 17 luty 2016 - 20:48

Fajny model, ale na to lotnisko co widziałem  nie bardzo, musisz mieć odpowiednio długie podejście do lądowania i bez płotu na końcu  :) .


  • 0

#11 young

young
  • Modelarz
  • 990 postów
  • Age: 51
  • SkądPruszków
  • Imię:Mariusz

Napisano 17 luty 2016 - 20:53

Tylko skoro to ma być hybryda to w jakim dziale relacja haha. ..
  • 0

#12 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 luty 2016 - 21:00

Dział jest odpowiedni, bo będę robił konwersję tylnego silnika ze spaliny na elektryczny ;-)


  • 0

#13 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 20:48

Unboxing dokonany:

 

P1050239.JPG

 

To mój pierwszy ARF, nie wiem jak inne wygądają, ale ten d... nie urywa. Folia jest położona tak, że trzeba będzie całość poprawić i ponaciągać:

 

P1050241.JPG

 

P1050243.JPG

 

Zawiasy szmaciane, niewklejone. może wymienię:

 

P1050240.JPG

 

Maska przednia pęknięta fabrycznie, maska tylna wykonana tak, że przy próbie nasadzenia strzeliłą w 4 miejscach. No nic, podklei się, wyszpachluje i pomaluje:

 

P1050242.JPG

 

Struktura kadłuba nie budzi zaufania, będę wzmacniał:

 

P1050244.JPG

 

P1050246.JPG

 

Ogólnie to nie wyobrażam sobie, że można do tego włożyć 2 jednocylindrowe spaliny, 15ccm każda (tak zaleca producent). Po mojemu to się rozpadnie od drgań po minucie lotu. Zatem będzie full elektryk :-)


  • 0

#14 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3533 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2016 - 21:11

Marszczenie folii to normalne w ARF, po paru naciągnięciach żelazkiem ustąpi. Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. Niektóre spoiny warto przejrzeć i ew. wzmocnić, ale ogólnie konstrukcji dla elektryka bym raczej nie ruszał.
  • 0

#15 young

young
  • Modelarz
  • 990 postów
  • Age: 51
  • SkądPruszków
  • Imię:Mariusz

Napisano 18 luty 2016 - 21:11

No faktycznie d.... nie urywa, wręcz kwalifikuje się do reklamacji. Wygląda że trochę poleżal w magazynie. Szkoda tej owiewki. Folia zdarza się że jest do naciagniecia. Aż się prosi tak jak piszesz wzmocnić tu i tam
Ale dalej to fajny i bardzo ciekawy model.
  • 0

#16 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 21:23

To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową  okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI.


Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. 

 

Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)


  • 0

#17 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3533 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2016 - 21:41

To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową  okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI.
 
Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)


Rzadkim Cjakiem. Montujesz element na gotowo sprawdzasz, odchylasz i zalewasz Cjakiem zawias tak aby Cjak wciekł w szczelinę. Nie wyrwiesz potem ☺.
  • 0

#18 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 22:08

Wrócę jednak do tematu napędu hybrydowego. I mam pytanie do kolegów spalinowych. Gdybym zastosował na przód SAITO FG-14C, to pomijając poblemy startowe w locie wystarczy? Jakoby mogę z niego wyciągnąć ponad 3kG ciągu , więc teoretycznie polatam. I jakbym na tył wrzucił jakiegoś Hackera .... hmmm. Kusi, oj kusi...


  • 0

#19 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4056 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 18 luty 2016 - 22:25

Na ile S chcesz go zasilać?
Tu masz Emax GT na 6S:
https://www.modelmot...-gt4030-08.html
Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 22,2 (6s)
KV [liczba obrotów/min /V]: 353
Przepustowość prądowa [A/60s] 50
Średnica wału [mm]: 8
Masa [g]: 380
Zalecana masa modelu [g]: 2000 ÷ 5400
Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): drewno 18x10 17x8 16x10
Maksymalna prędkość obrotowa [obr/min]: 6300

Moim zdaniem po dwa kilo ciągu na silnik to za mało na wypadek awarii jednego z napędów.
  • 0

#20 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3533 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2016 - 22:42

Awarii napędu nie będzie - to ma być elektryk. Śmigła przeciwbieżne ?


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych