Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cessna 337 Skymaster 206cm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
342 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 18 luty 2016 - 22:47


Tomek napisał, że powrócił do koncepcji hybrydowej.
  • 0

#22 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 65
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2016 - 22:49

Tomek napisał, że powrócił do koncepcji hybrydowej.

 

A to co innego - już nie nadążam  :)

 

Hybrydowe to nie będzie, tylko osobno spalina i elektryk bez sprzężenia ze sobą jak to jest w hybrydach.


  • 0

#23 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 22:51

No to myślę se tak, ż taki Hacker na tył byłby wystarczający do startu na samym tylnym elektryku. I jako dopał do przedniej spaliny na starcie też byłby ok.

 

Hacker.jpg


  • 0

#24 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 18 luty 2016 - 22:54

Rozumiem, że taki Emax GT, którego podlinkowałem, to za niska półka, i chcesz sobie sprawić perełkę made in Hacker?
  • 0

#25 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 22:56

Musze mieć coś o ciągu circa 4kG, żebym mógł na Koczargach polecieć bez spaliny. I chce zostać na max 5s. Ale masz rację, przyjrzę się temu EMAXowi, bo cenowo jest ciekawy.


  • 0

#26 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 18 luty 2016 - 22:59

Właśnie dlatego Ci poleciłem ten silnik. Ma ciąg znacznie większy od Hackera. Nawet uwzględniając różnicę klas producentów i ewentualność, że parametry GT są lekko zawyżone. No ale jest na 6S (co z kolei, poza ciężarem akumulatora) jest zaletą.
  • 0

#27 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 65
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2016 - 23:02

Musze mieć coś o ciągu circa 4kG, żebym mógł na Koczargach polecieć bez spaliny. I chce zostać na max 5s. Ale masz rację, przyjrzę się temu EMAXowi, bo cenowo jest ciekawy.

 

 

Tomek, ten model to nie na Koczargi, przemyśl to może !


  • 0

#28 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 18 luty 2016 - 23:05

Dlaczego nie na Koczargi?
  • 0

#29 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 23:07

A to co innego - już nie nadążam  :)

 

Hybrydowe to nie będzie, tylko osobno spalina i elektryk bez sprzężenia ze sobą jak to jest w hybrydach.

 

No jednak to trochę hybryda, bo na samej spalinie nie wystartuje :-)


Tomek, ten model to nie na Koczargi, przemyśl to może !

 

Dlaczego nie? Ma kółka 60mm i klapy (co prawda nędzne, ale powinienem się zmieścić na naszym pasie) :-) A jestem jeszcze w dwóch sekcjach modelarskich, w Radawcu i w Radomiu. Model ma być hybrydowo-uniwersalny :-) Wiesz Piotr, ja tam żadnym mistrzem nie jestem, ale zrobiłem jedyny latający w PL model 3LSC. To może czas na pierwszą polską hybrydę? ;-)


  • 1

#30 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 65
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2016 - 23:33

Dlaczego nie Korczargi:

 

Lotnisko praktycznie z jednym długim podejściem do lądowania na las  (jak wiatr dopisze), w środku w początkowej drodze tego podejścia urządzono wygrodzone spore miejsce techniczne, co dodatkowo  zwęża ścieżkę podejścia, regulamin lotniska każe latać w stałej pozycji niezależnie od słońca (słońce w oczy). Jak się wybierze ścieżkę lądowania na las  i model nie zmieści się na lotnisku poleci w las i trzeba będzie b.dużej mocy, żeby go wyrwać ostro w górę. Lądowanie z nad lasu rozpędzi z kolei model (konieczność stromego schodzenia)  a na końcu lotniska jest płot. Zauważyłem, że tego dnia Koledzy latali akrobatami i dla nich krótki start i lądowanie to norma, ale makieta ma już swoje wymagania.

 

Lotniska Lublin i Radom jak najbardziej ok. 

 

Ja bym w tym modelu zastosował obowiązkowo EP. Ale Ty Tomku lubisz wyzwania i komplikacje, więc buduj "hybrydę" - chętnie pokibicuję bo ciekawie się robi.

 

Hybryda to dwa światy (technologie) zintegrowane  w jedną całość np. modna teraz mechatronika a Twoje napędy są rozdzielne i niezależne więc raczej myślę, że jest to duo-napęd.


  • 0

#31 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 luty 2016 - 23:35

Piotr, masz rację. To nie jest łatwe lotnisko. Zatem oblot będzie na Radawcu :-)

PS. Nad prawdziwą hybrydą (jednowałową) pracuję w innym projekcie. 


  • 0

#32 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 19 luty 2016 - 23:36

Dopsz. Wyposażenie dobrane, zamówienie pójdzie w poniedziałek. Tanio nie będzie :-) 

Ale mam pytanie teoretyczne, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Czy w oryginale silniiki były współbieżne czy przeciwbieżne?  I jaki to może mieć wpływ na model?


  • 0

#33 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 20 luty 2016 - 01:52

A to nie widać po łopatach?
Przednie standardowo, tylne odwrotnie.


  • 0

#34 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 20 luty 2016 - 08:09

No tak, ślepy jestem chyba ;-)


  • 0

#35 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 22 luty 2016 - 18:04

Przedni motorek przyjechał.

 

P1050274.JPG


  • 1

#36 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 157 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 03 marzec 2016 - 19:58

Mam pytanko . Jest to FG14 nowej , czy starej generacji ? Podobno rok ( moze dwa ) temu , pozmieniali cos z gaznikiem. Mam stara wersje i na 30 odpalen i 20 startow , zgasl mi w powietrzu 19 razy. Nie jestem jakims specjalista od benzyn , ale u nas lotnisku jest roznych FG ( wiekszosc starszej , albo nazwijmy to PIERWSZEJ generacji ) wiele i nawet stare wygi nie moga sobie z nimi poradzic. jeden lata Mustangiem z chyba FG 36 i na kazdym zawrocie slychac kaszlniecie . Jemu nie gasnie , ale za cholere nie moze go na

100 % ustawic. Moj w kazdym razie lezy w kartonie zakonserwowany u jest na sprzedaz. Wyleczylem sie z malych benzyn i z lekkim rumiencem wstydu powracam do metanolu . Ostatnio zakupilem ENYE R120 ( dzisiaj mialem zaczac docierac , ale mi padl akumulator do rozrusznika ) i jestem pewien , ze nie bede myslal o ladowaniach bez silnika tylko skupie sie na LATANIU.

 

 Pozdrawiam

 

P.S. na szczescie FG14 mialem "zakreconego" w PULSE XT 60 , wiec tylko przy ostatnim ladowaniu na zgaszonym uszkodzilem LEKKO podwozie ( nie doszybowal do pasa i ladowal 3 m przed pasem w metrowej trawie . Ten PULSE , to w sumie lata prawie bez silnika :-)))


  • 0

#37 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 03 marzec 2016 - 20:14

To jest FG14C, jakoby (wg sklepu) najnowsza wersja. Zobaczymy.


  • 0

#38 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 157 postów
  • Age: 51
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 03 marzec 2016 - 21:11

OK ; jesli to jest wersja "jakoby" (  ;) ) to powinna dzialac lepiej ....

 

Pomyslalem sobie , ze zamiast sprzedawac , przerobie swoj na METANOL  !

Gaznik kosztuje 50 funtow ( to na razie pierwszy jaki znalazlem ) . Bedzie to i tak taniej , jak opuscic za prawie NIEUZYWANY silnik . Zreszta nie mam zadnego .80 w swojej kolekcji , a model zawsze jaki sie znajdzie . JUZ  MAM !!!   Moj PULSE  :D


  • 0

#39 wlodeklis

wlodeklis
  • Modelarz
  • 62 postów
  • Age: 47
  • SkądWarszawa
  • Imię:Włodek

Napisano 03 marzec 2016 - 22:00

Koczargi może nie jest to łatwe lotnisko ale lądowały trochę większe makiety niż 2m

 

Załączone miniatury

  • 20091031023.jpg

  • 2

#40 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 65
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 03 marzec 2016 - 22:15

A czy lądowanie tego ultralighta odbyło po zrobieniu na lotnisku stanowiska technicznego, które ogranicza szerokość przy podejściu do lądowania. Ze zdjęcia ultraligahta widać, że chyba nie (lotnisko we wcześniejszej fazie) - ale może się mylę.

 

Klatka - 6222.jpg

 

 

A ja lądowałem kilka razy makietą w poprzek tego lotniska, bo taki był akurat wiatr.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych