Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dwupłatowy trenerek

Dwupłatowiec trener depron styropian

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 26 February 2016 - 00:31

Robiąc remanent w szpargałach modelarskich wykorzystałem zapasy i powstało coś takiego. Daje mi wiele zabawy. Pozdrawiam wszystkich.

Załączone miniatury

  • DSCN3183.JPG
  • DSCN3186.JPG

  • 0

#2 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1433 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 26 February 2016 - 02:08

Całkiem żwawy i zwrotny, nawet wiatru nie bardzo się boi, moje gratulacje :)!

Ten delikatny skrzypiskrzeczek na rozbiegu to kółeczka ?

 

Powiadają, że dwa płaty są lepsze niż jeden. A mój niewiele większy PT-17 jest czasem jakiś nerwowy na średnim (tak około 5m/s) wiaterku,

dopiero jak go zaceglę ładunkiem, to się uspokaja.

Chyba przeoczyłem wagę RTF Twojego trenerka... Ważyłeś go z grubsza może?


  • 0

#3 mayster8405

mayster8405
  • Modelarz
  • 521 postów
  • Age: 66
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Henryk

Napisano 26 February 2016 - 09:11

Władysław, KLASA !!!! Takie "lotnisko" podwozie wytrzymało !? W powietrzu całkiem fajnie, ale jak by był silniczek tylko ciut mocniejszy to by było TO !!, no ale robiłeś z tego co miałeś.


  • 0

#4 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 26 February 2016 - 11:51

Jest to w tej chwili mój dyżurny bagażnikowy samolocik. Decydują wymiary brak rozbudowanych czynności przedstartowych.Jeśli chodzi o "skrzpiskrzeczek" to jest dokładnie to. No ale w locie kółka nie muszą się kręcić.

Załączone miniatury

  • 20160226_1140251.jpg

  • 0

#5 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1433 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 26 February 2016 - 12:37

520 gramów... hmmm...To chyba dieta z suplementem nie jest potrzebna :).

A kółeczka niech sobie tam popiskują, przynajmniej wiadomo, że się kręcą :D


  • 0

#6 czarobest

czarobest
  • Modelarz
  • 148 postów
  • Age: 17
  • SkądŁódź
  • Imię:Czarek

Napisano 26 February 2016 - 13:08

Podoba mi się, sam właśnie buduję dwupłata tylko nie wiem jak to będzie bez żadnego profilu na skrzydłach.

Muszę sobie znaleźć takie miejsce do latania bo z pola może być problem ze startowaniem.

Zapytam jeszcze, co to za modelik w ok. 1:20 minucie - ten co upadł :) .

 

AMC - nie tylko ja korzystam z takiej piasty ;) .


  • 0

#7 miro-er1

miro-er1
  • Modelarz
  • 913 postów
  • Age: 41
  • SkądRychwał k/Konina
  • Imię:Mirek

Napisano 26 February 2016 - 14:14

Wladyslaw bardzo fajny samolot , gratuluje  :)


  • 0

#8 madrian

madrian
  • Modelarz
  • 5195 postów
  • Age: 41
  • SkądWarszawa
  • Imię:Adrian

Napisano 26 February 2016 - 17:31

Podoba mi się, sam właśnie buduję dwupłata tylko nie wiem jak to będzie bez żadnego profilu na skrzydłach.

 

 

Profil na skrzydłach jest zawsze. Nie zawsze tylko dostatecznie wydajny. ;)

Jeśli to depron, to warto rozważyć profile schodkowe z rodziny KMf. Proste w wykonaniu, a skuteczne w mniejszych konstrukcjach.

Grunt to się nie poddawać i iść naprzód. Ale warto czasem rozważyć czy nie lepiej ominąć danej kałuży. :)


  • 0

#9 czarobest

czarobest
  • Modelarz
  • 148 postów
  • Age: 17
  • SkądŁódź
  • Imię:Czarek

Napisano 26 February 2016 - 18:18

Profil na skrzydłach jest zawsze. Nie zawsze tylko dostatecznie wydajny. ;)

Znowu się trochę źle wyraziłem :) . Buduję Ultimate Nac'a i według planów skrzydła są po prostu płaskie z depronu 6mm. I właśnie nie jest to chyba za bardzo wydajne :) Problem w tym, że skrzydła już dzisiaj wyciąłem.

Wkrótce założę z nim temat i będę najwyżej pytał. Dzięki za naprowadzenie na KMf, zastanawiałem się nad czymś w tym stylu, ale nie wiedziałem czy zostawać przy planach czy kombinować.

 

meran110 - sorki, za posty nie w temacie.


  • 0

#10 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 26 February 2016 - 21:05

Podoba mi się, sam właśnie buduję dwupłata tylko nie wiem jak to będzie bez żadnego profilu na skrzydłach.

Muszę sobie znaleźć takie miejsce do latania bo z pola może być problem ze startowaniem.

Zapytam jeszcze, co to za modelik w ok. 1:20 minucie - ten co upadł :) .

 

AMC - nie tylko ja korzystam z takiej piasty ;) .

To jest "takie coś" z piankowego węża dla dzieci na basenie co to gniot sia, nie łamiot' sia.


  • 0

#11 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 371 postów
  • Age: 56
  • Skądpoznan
  • Imię:włodek

Napisano 26 February 2016 - 21:33

Fajny model i nieźle lata . Ale, o ile takich dwupłatów  można w sieci znaleźć sporo ,to ten "pasażer " to ,jak dla mnie "lodzio miodzio " Czy można prosić o jakieś bliższe dane : z czego skrzydła ,wymiary , napęd ? Zapewne nie będę tego cuda budował bo pomysłów mam na 2 lata naprzód ,ale zawsze warto mieć coś ciekawego w planach na przyszłość. A  wykorzystanie pływaczka na model to w.g mnie strzał w 10.

Pozdrawiam


  • 0

#12 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 27 February 2016 - 09:09

A tu coś więcej na temat "odrzutowca".


  • 1

#13 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 3715 postów
  • Age: 37
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 27 February 2016 - 10:24

Fajny dwupłat z recyklingu.

Odrzutowiec kapitalny! Kiedyś taki popełnię, bo mało jest modeli samolotów pasażerskich na lotniskach.

Cieszy każdy kolejny, zwłaszcza taki budżetowy.;)


  • 0

#14 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1433 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 March 2016 - 16:12

Też mi się podoba ten patent na "Benka" :)!


  • 0

#15 302_Osh

302_Osh
  • Modelarz
  • 264 postów
  • Age: 38
  • SkądRumia
  • Imię:Bartosz

Napisano 03 March 2016 - 11:43

Jeden z ciekawszych modeli na tym forum. Dla nowicjuszy jak znalazł.


  • 0

#16 tombrzus

tombrzus
  • Modelarz
  • 117 postów
  • SkądNowa Iwiczna
  • Imię:Tomasz

Napisano 27 March 2016 - 21:09

Jest to w tej chwili mój dyżurny bagażnikowy samolocik. Decydują wymiary brak rozbudowanych czynności przedstartowych.Jeśli chodzi o "skrzpiskrzeczek" to jest dokładnie to. No ale w locie kółka nie muszą się kręcić.

Kolejny fajny patent w Twoim hangarze!

 

Gratuluję i pozdrawiam,

 

Tomek


  • 0

#17 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 14 November 2016 - 21:27

Odkurzyłem temat dwupłata. Zbudowałem pomniejszoną wersję z depronu =3. Modelik z pakietem 450/2S waży 160 gramów.

Silnik to:https://www.ef3m.pl/...ciag-460g-/1916, śmigło EP 6030 s rozwierconym otworem, SC 35 mm od krawędzi natarcia górnego płata do latania ostrego, na wietrze itp. 45 mm do latania na "rzęsach".

Płaty zamocowane symetrycznie. Górny na 0 st. dolny ~4mm uniesiona krawędź natarcia.

Amatorom życzę miłej zabawy w zimowe wieczory.

Załączone miniatury

  • Message_1469548883990.jpg
  • 11.jpg
  • DSCN4981.1.jpg
  • DSCN4986.JPG
  • DSCN4984.JPG

  • 0

#18 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 05 February 2017 - 20:41

Podczas zimowego remontu dokonałem przebudowy swojego dwupłata. Zyskał na rozpiętości, zmianie uległy kąty zaklinowania skrzydeł i kadłub zyskał na wielkości dzięki czemu model może już latać na żyletę.

DSCN5152.JPG

DSCN5206.JPG

dwupłat.png

Zmieniłem obrys stateczników i proporcje sterów (powiększone) oraz ramie statecznika zwiększone do 220 mm (10%). Model nawet na plecach lata bez przy puszczonych drągach.


  • 0

#19 jethrotull

jethrotull
  • Modelarz
  • 383 postów
  • Age: 34
  • SkądPoznań
  • Imię:Piotr

Napisano 07 February 2017 - 11:27

Dlaczego zrobiłeś kąty natarcia skrzydeł odwrotnie niż się normalnie robi (większy na dole)?


  • 0

#20 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 52 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 07 February 2017 - 17:48

Dlaczego zrobiłeś kąty natarcia skrzydeł odwrotnie niż się normalnie robi (większy na dole)?

Nim odpowiem wytłumaczę się z kilku uproszczeń jakie stosuję na własne potrzeby aby nie irytować aerodynamików uczonych w piśmie. W profilu Clark Y za cięciwę i kąt 0 przyjmuję dolny profil, ramię statecznika to u mnie odległość od krawędzi spływu skrzydła do początku statecznika poziomego bez względu na jego skosy. To taka łopatologia dla świeżych amatorów.

Gdzieś w swoich szpargałach dawno temu czytałem o trzech sposobach klinowania skrzydeł w dwupłatach, 0, + i - w zależności od przeznaczenia modelu. Ni diabła nie mogę znaleźć źródła. W swoich poczynaniach zacząłem zabawę od 0 przez dolny na +, górny 0. Teraz zrobiłem dolny 0, górny -. Po wytrymowaniu model lata jak marzenie. Przy określonej prędkości staje się prawie symetryczny w lataniu. Zarówno w locie normalnym i odwróconym można puścić drążki.

Opisałem co i jak zrobiłem z pozycji majsterkowicza, zagadnienia teoretyczne pozostawiam zawodowcom.

Nieco lotu tutaj


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Dwupłatowiec, trener, depron, styropian

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych