Skocz do zawartości

ENYA R120 4C


jarek996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 Dzisiaj stalem sie przeszczesliwym posiadaczem NOWEGO ( nieodpalany , choc widac , ze ma kilka - kilkanascie  lat na

karku ) silnika  ENYA R120 4C . Posiadaczem stalem sie  dosyc przypadkowo. Kilka lat temu zakupilem model samolotu 

GEE BEE R 3 firmy Donuts . Najpierw myslalem o napedzie elektrycznym , ale jednak wygralo to , ze nie jestem  juz nastolatkiem i kocham jednak dzwiek PRAWDZIWEGO silnika  :-) . Myslalem o roznych napedach  ( mam w mojej kolekcji m.in. OS  MAX FS 95V i LASER 100 ) lecz marzyl mi sie jeszcze wiekszy !  Zawsze ( jak chyba KAZDY z troche starszych modelarzy ) chcialem miec ENYE , ale dotychczas , albo nie bylo okazji , albo cena....  Obejrzalem chyba WSZYSTKIE silniki 120 na swiecie i sklanialem sie ku OS MAXowi , ale w sobote ogladajac ogloszenia na szwedzkim "allegro" ( cos podobnego ) , znalazlem czlowieka , ktory sprzedawal niedokonczony model CESSNy ( firmy PICO ) . Model zbudowany , zagruntowany i pozostaje wykonczenie + malowanie . 

I teraz najwazniejsze ; na koniec dopisane , ze z modelem "idzie" nowa ENYA 120 !!!  Zadzwonilem , stargowalem ( z 3500 , na 3000 koron szwedzkich - ok 315 EUR )  Silnik wlasnie do mnie dotarl . Model dojedzie pozniej . Bylem w 100% przekonany , ze bedzie to "zwykla" ENYA 120 , ale rozpakowujac karton az podskoczylem ze szczescia ; jest to mocniejsza wersja R120 4C !!! Silnik zakonserwowany , nigdy nie odpalany ! Podobny silnik kosztuje w Hobby Shack ( tam go kupil poprzedni wlasciciel , bo lezy w pudelku wizytowka sklepu ) 890 dolarow ,a w  Stevewebb 499 funtow ( czyli 6000 koron )  !!!  

 Mozna powiedziec , ze dostalem silnik za pol ceny i do tego piekny model :-) 

 

 Zamontowalem go juz dzisiaj na "hamowni" i zamierzam odpalic jak tylko pogoda pozwoli. Silnikami swoimi latam  na MECCANO do czterosuwow z 15% nitro.  . Na przeroznych forach jedni pisza , zeby dodac rycyny , a  inni zeby sie nie przejmowac i nie dodawac. Ja sie nie bede przejmowal i "polece" klasycznie na MECCANO. 

 

 Jesli ktos jest posiadaczem podobnego silnika , to prosilbym o porady i uwagi eksploatacyjne .

Z gory dziekuje i pozdrawiam  ; Jarek

 

P.S. wkrotce zalacze filmik z "rozdiewiczania " .

post-6937-0-10907100-1456758481_thumb.jpg

post-6937-0-67835500-1456758543_thumb.jpg

post-6937-0-40318200-1456758569_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jak otwieralem pudlo , to zauwazylem , ze tlumik nie ma "nypla" do podania cisnienia na zbiornik.

W instrukcji jest napisane , ze zazwyczaj NIE jest potrzebne podawanie cisnienia na zbiornik , ale jednoczesnie ENYA ma w swojej ofercie tlumik z nyplem ( do tego wlasnie silnika ) !   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z braku czasu "dozbroilem " tylko hamownie.  Jak widac na fotce zamiast recznego popychacza mam zamontowanie serwo i operuje sobie nadajnikiem zamiast pchac lapy za silnik w celu zmiany obrotow. Na zbiorniku paliwa zostanie umieszczony miernik obrotow  . Jutro niestety leje  u nas caly dzien , wiec moze pierwszy odpal w czwartek ???

post-6937-0-46582200-1456848855_thumb.jpg

post-6937-0-83617300-1456848891_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z silnikiem , to faktycznie 6  !

 

Mam nadzieje , ze pieknie tez "popierguje" :-)    Moze uslysze to juz w czwartek !

Przymierzalem go wczoraj  do modelu ( zanim "wszedl" na hamownie ) i ukladajac go culindrem  na godz 19.30 ( od przodu patrzac ) zauwazylem , ze chyba sie pod obudowa nie zmiesci. Nie mam jednak nic przeciw , aby piekna czarna kopulka z napisem ENYA byla widoczna poza obudowa :-) 

Jest opcja na godz. 18.00 , ale nie jestem pewien jak polozony jest zbiornik i wole uniknac zalewania gaznika .

No ihyba powinno sie miec ciagle podgrzewanie  swiecy ? 

Generalnie czterotakty nie lubia byc "inverted"

 

 Znalezione w sieci : 

 

"Actually here in the Southern hemisphere all engines work better inverted. Thats because the pistons are designed to go up and down when in the Northern hemisphere, so we either have to change the pistons for ones that go down and up, or run the engine inverted. Actually come to think of it your inverted engine would go better with a Southern hemisphere 'down and up' piston in it, I could sell you one if you like. They are a little bit more expensive (obviousely) but well worth it, let me know" smile.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Saito 82 i na fabrycznej świecy i ładnie pracuje w każdych warunkach pogodowych, nie jest konieczne stosowanie żadnego dodatkowego dogrzewania po za tym koniecznym do zapalenia. Myślę że i w twoim przypadku będzie podobnie

Gratuluje śliniczka, 

pewnie pięknie będzie chodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak piszecie to nie bedziemy dogrzewac ! Poczytalem jeszcze na roznych forach i macie racje ; malo kto dogrzewa , natomiast wszyscy pisza o polozeniu zbiornika . Poniewaz obudowa jest owalna ( troche jak w Thunderbolcie ) wiec w pozycji 18:00 wchodzi bez problemow ! Silnik oczywiscie ; nie zbiornik :-) . Jutro popatrze jak mozna zbiornik umiescic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety dzisiaj sie nie udalo ....

Przejechalem  sie na lotnisko ( najpierw walczylem pol godziny ze znalezieniem odpowiedniego kolpaka ), przygotowalem sie uroczyscie do odpalenia , nalalem paliwa do zbiornika , pokrecilem troche rozrusznikiem , jeszcze troche i ...... koniec !

Zapomnialem naladowac akumulator :-(  

Moze w sumie i dobrze , bo wialo i bylo bardzo wilgotne powietrze. Jutro ma byc 5-6 stopni i troche slonca .

post-6937-0-21952800-1457025262_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grozi " Malo tego ; poniewaz swieca "patrzy" skosnie do przodu , to widoczna na zdjeciu zarka bedac na niej zamocowana obija sie o smiglo ! 

 

Zazwyczaj uzywam zarki podlaczonej do duzego akumulatora ( tego ktory zdechl ) z mojej skrzynki startowej , a ta wyladowala na zdjeciu niechcacy ( woze ja dodatkowo w skrzynce jako rezerwa , jak juz WSZYSTKO zdechnie ) . 

W modelu zrobie zarke zabudowana gdzies w kadlubie.

Mam nadzieje , ze akumulator juz  kipi energia , wiec moze dzisiaj wrzuce filmik . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie !


 


 Po naladowaniu WSZYSTKIEGO ( tak mi sie na poczatku wydawalo ) , zamocowaniu hamowni do lawki , podlaczeniu zarnika przyszedl czas na przylozenie rozrusznika . Skalamalbym , gdybym napisal  ze odpalil natychmiast .Po kilku usilowaniach sprawdzilem swiece ( odpalalem na OS F , bo oczywiscie ustrojstwo ktore nalozylem na swiece nie pasowalo na oryginalna Enye 3 . Ma ona zdecydowanie grubsza "glowiczke" ). Swieca sie pieknie zaczerwienila (chyba ze wstydu ) , wiec zakrecilem jeszcze raz i tym razem po 2 sek. silnik odpalil. Pogrzalem go chwile swieca ( sa u nas tylko 3 stopnie ) , i po 30-40 sek odlaczylem zarzenie. Kaszlnal lekko , stracil ze 100 - 200obrotow , ale pozniej wyrownal "chod" i piergotal sobie godnie na niskich, nisko-srednich i srednich obrotach . Na pierwszym zbiorniku nie wchodzilem powyzej 5000 . Igla gaznika odkrecona 3,5 - 3,75 , a apetyt na paliwo mial taki ze mozna prawie powiedziec : ALKOHOLIK   :D


Zbiornik 250 cm3 znikal w 4,5 - 5  minut ( wg instrukcji pali ok 35cm3 na minute , czyli powinien wystarczyc na ok 6,5 -7 ) , ale wiadomo , docieranie , bogata mieszanka ITP . Dotarty bedzie pewnie palil tyle ile Japonce napisali.


Dzwiek silnika powala !  Moje OS Maxy tez brzmia ladnie , ale niestety daleko im do TEGO jak brzmi ENYA. Nawet moj LASER 100 jest jakis taki bardziej stlumiony . Wypalilem 4 zbiorniki , ale tak wialo za smiglem , ze mi lapy kompletnie zgrabialy i musialem przerwac zabawe . Z tego zimna  silnik sie nawet specjalnie nie przegrzewal , wiec dawalem mu tylko po 3 minutki miedzy zbiornikami.


Ponizej zalaczam krotki filmik . Tylko jeden , bo oczywiscie padl mi telefon   :angry:


ENYA.MOV

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny silnik, 

9680 na śmigle 15x6 to prawie idealnie katalogowy wynik 

Bardzo podoba mi się rozwiązanie z tą elastyczną rurką wydechu tylko ciekawi mnie jak poradzi sobie z temperaturą jak zacznie sie prawdziwe latanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.