Skocz do zawartości

Wicherek 15 - dobór silnika


kurly
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ulotniłem ostatnio wicherka 15 - zapraszam do poczytania relacji  : http://www.rcplock.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1847&rowstart=20 

A to filmik z oblotu ( mimo wiatru latałem na mniej niż pół gazu - ale w czasie podmuchów dobrze mieć lekki zapas...)

 

 

 

Silnik to gt2215/10

śmigło 9/4,5

pakiet 2200

Sc prawie na głównym dźwigarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam ulotniłem ostatnio wicherka 15 - zapraszam do poczytania relacji  : http://www.rcplock.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1847&rowstart=20 

A to filmik z oblotu ( mimo wiatru latałem na mniej niż pół gazu - ale w czasie podmuchów dobrze mieć lekki zapas...)

 

 

 

Silnik to gt2215/10

śmigło 9/4,5

pakiet 2200

Sc prawie na głównym dźwigarze

Model i pilot - First Classe  :). Gratulacje  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ulotniłem ostatnio wicherka 15 - zapraszam do poczytania relacji  : http://www.rcplock.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1847&rowstart=20 

(...)

Przeglądając ten temat przez chwilę miałem wrażenie, że patrzę na swoje zdjęcia (na prawdę, szczególnie te żeberka wkręcone w imadło i posklejane skrzydło)  :)

....ale po weryfikacji Twoje wyszły lepiej  :)

 

Gratulacje pięknego modelu i udanego oblotu!  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie wyszedł Ci ten wicherek no i niezły oblot. Ja jestem na etapie adaptacji silnika do wicherka jak tylko to powklejam też cyknę fotki. A oblot musi poczekać bo w mojej okolicy problem z miejscem do oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie wicherek ukończony w całości. Końcowa waga - po wyważeniu tj. gotowy do lotu 1012g. Silnik, na który się zdecydowałem to dualsky eco 2208C 980kV - śmigło 10x5 co wg. dokumentacji ma dać 700g ciągu (myślę, że jak dla trenerka w zupełności wystarczy).

d4e6e04d0742a4fdmed.jpg

437532a6b96c9139med.jpg

c3d91ae0bd52522dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze nie miałem okazji dzisiaj nic zrobić przy modelu bo jeszcze w pracy jestem. Co do odwrócenia podwozia nie ma problemu otwory są równo wywiercone więc to tylko kwestia wykręcenia śrub i przełożenie goleni - tylko czy to w czymś przeszkadza jeśli zostanie tak jak jest ? Nie jestem na tyle doświadczonym jeszcze modelarzem dla tego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili masz koła odsunięte do tyłu  względem największego ciężaru (czyli silnika i pakietu ). Tak jak napisał  wcześniej kolega modelarz115 model może Ci przekoziołkować (kapotować) i prawdopodobnie połamiesz śmigło.... i możesz uszkodzić ster kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rozjaśnienie sytuacji. Sama zamiana goleni wystarczy? Czy golenie mam przesunąć w stronę dziobu tak aby koła wystawały poza obrys krawędzi natarcia ?

Dziękuję za rozjaśnienie sytuacji. Sama zamiana goleni wystarczy? Czy golenie mam przesunąć w stronę dziobu tak aby koła wystawały poza obrys krawędzi natarcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rozjaśnienie sytuacji. Sama zamiana goleni wystarczy? Czy golenie mam przesunąć w stronę dziobu tak aby koła wystawały poza obrys krawędzi natarcia ?

 

Wydaje mi się, że po prostu przykręciłeś je odwrotnie. Jeżeli otwory zrobiłeś zgodnie z planem, oraz podwozie wygiąłeś  zgodnie z planem - to nie masz o co się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.