Skocz do zawartości

Sbach 342 lub Extra 300S


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Może planowany oblot w weekend się uda,ale muszę kurcze doważyć model na przód 470g.

Mam taki pierścień o takiej wadze,chciałbym go przymocować w masce silnika.Tylko w tej opcji model na wyważarce jest w pozycji poziomej,oczywiście bez paliwa.Nic innego mi nie pozostaje...  :wacko:

post-8470-0-22715900-1495726465_thumb.jpg

post-8470-0-83822600-1495726479_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmieszczenie elektroniki w tym modelu tak wygląda.Akumulatory są z przodu zbiornika po jego bokach w takich kieszeniach.No nie wiem,mogę z nimi coś pokombinować,ale na domku nie ma za bardzo miejsca...  :unsure:

Robert słuchaj........ odbiornik i regulator mówisz jak najbliżej zbiornika, a nie będzie zakłóceń ze strony aparatu zapłonowego ?.

Podają niby że odległość odbiornika od układu zapłonowego,to około 30cm.

Druga sprawa Robert to taka że, waga odbiornik plus regulator jest tak znikoma,że zastanawiam się czy by to coś zmieniło.  :unsure:

A zresztą psia krew..... sam już nie wiem...

post-8470-0-43486800-1495736226_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, tu niestety kłania się problem zbyt późnej diagnozy problemu. Miałem podobnie z Funtaną z H9 - dwa serwa wysokości na ogonie. Na szczęście już na etapie montażu wyposażenia sprawdzałem sc symulując położenia różnych elementów, przede wszystkim akumulatorów. Wcześniej jeszcze masy silnika. Spróbuj jednak umieścić aku na domku. Jeśli się nie mieszczą, zmień ja na mniejsze, ale o większej masie np. "nimhy". Można je kupić w różnych konfiguracjach kształtów. Z tego co widać w kratownicy kadłuba serwo kierunku można przesunąć do przodu. Napisałeś o masie regulatora i odbiornika. Niestety wszystko co jest za rurą skrzydeł "waży" za dużo. Regulator przesuń. Jeśli boisz się o odbiornik zostaw go na miejscu. Zmień goleń podwozia ogonowego np. na węgiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc przesuń wyposażenie max do przodu a do silnika zastosuj szpulki od silnika dle55 które są dłuższe i na ogon lżejsze serwa i lekkie podwozie węglowe nistety to pociągnie za sobą koszty ale jeżeli masz dołożyć 470g bolastu to waga do lotu wydzie ponad 6kg  a to już będzie słabo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Andrzej.Model ten do lotu waży 5100....5600gr.Nawet przy tym balaście zmieszczę się w tej wadze.

Ale mimo to spróbuję jeszcze na nowo rozmieścić wyposażenie,i zobaczę co w ten sposób zyskam.

Jeśli mimo tego wyjdzie że i tak muszę dołożyć balast,będę musiał go doważyć,i w górę.Nie mogę się już doczekać.

Tak wygląda rozmieszczenie w/g instrukcji...  https://www.manualslib.com/manual/1065506/Phoenix-Model-Extra-300-S.html?page=14#manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Z przyczyn ode mnie niezależnych ,wszystko się strasznie przedłużyło,niestety oblot też..... masakra..  :unsure: . No ale wracając do tematu,poprzesuwałem wyposażenie max. do przodu,zaowocowało to tym że zamiast doważyć przód 470g,i tak muszę doważyć około 300g.Z tym doważeniem  utrzymam się w podanej przez producenta wadze,o to chyba chodzi....... 5100g.....5600g.

Jeśli tylko pogoda pozwoli,w weekend planuję oblot.Oby mi tylko znów coś nie wypadło,bo mnie chyba trafi przysłowiowy piorun....  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się - w ten weekend i tak pewnie byś nie poleciał. W sobotę rano wiał bardzo mocny wiatr. Po południu wiało i padał deszcz. W niedzielę lataliśmy, ale to też była "pogoda dla odważnych". Raczej nie na pierwsze loty (samoloty pod wiatr lądowały jak helikoptery).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu skończyłem wyważać model.W efekcie końcowym doważyłem go na przód 260gram.

Model na podczepionych sznurkach w sc.ładnie wisi poziomo.Waga gotowego modelu,bez paliwa to 5400gram.

Oby w weekend było ładnie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu oblatalem swojego EDKA 54O  i tu zonk  Walczyłem z wyważeniem tak jak TY  i jakie bylo moje zdziwienie po oderwaniu sie od trawy ??? Model za cięzki na mordkę  Caly czas musialem podtrzymywac go sterem wysokosci  Na wyważarce OK a wlocie kiszka Wniosek zły środek ciężkości podany przez producenta Muszę powiedzieć ze troche zabiegow i kosztow było przy tym wyważeniu podanym przez producenta  żeby nie stosowac ołowiu  i wszstko nie potrzebnie Po pierwszym locie rozmiescilem wyposażeni jeszcze raz wrócilem do serw standard na ogonie zmieniłem szpulki silnika na oryginalne  i teraz jest OK  Czekam  na twoje wrażenia z oblotu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.