Skocz do zawartości

Wybór modelu - laminat ok.3-4m


mario70
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Hmm... pytanie zasadne, ale moim zdaniem nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Każdy chce raz a dobrze, żeby było do wszystkiego. :) Co do elektryfikacji to idzie dobrać optymalnie, ale wówczas tanio nie będzie.  Już to tutaj chyba napisałem. Każdy według potrzeb, każdy według możliwości.

 

PS.

No ale polatać 4 czy 5m modelem to jest frajda - większa niż 2 czy nawet 3m. 

 

EDIT.

Wojtek twój post powinien być pod moim. Jak to kurde zrobiłeś. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, uwierz mi ze nie masz modelu zrobionego tak jak Respect. Bardzo lekko i super sztywno. Leszek odsącza żywice maksymalnie i czasami robią mu sie jakieś nieistotne pierdoły. W locie tego nawet nie zauważysz, a po pierwszym kiepskim lądowaniu będziesz miał znacznie więcej grubszych rys. Jesli masz 3m szybowiec w wadze 1800-1900g (W standardzie) gotowy do lotu i sztywny jak Respect to możesz sie pochwalić.

To tak po części prawda... ;)

To tak jakbyś napisał że przy odbiorze nowego auta z salonu nie zwróciłbyś uwagi na drobne niedociągnięcia bo i tak po zimie czy pierwszej myjni to auto już zostanie lakierniczo naruszone ?  Wiadomo jak ludzie chodzą i badają prawie z lupą auta w salonie przy odbiorze a potem pod hipersupermarketami same obcierki :ph34r: .

Podobnie jest z odbiorem modelu ,pierwsze wrażenie jest wizualne ,potem się już nie zwraca tak uwagi podczas eksploatacji.

No i Respect nie ma 3 m  tylko 2,85 co dla niektórych ma znaczenie.15 cm to dla płci przeciwnej dość istotny wymiar... ;)

I tu nie chodzi o dyskusję na temat samego Respecta choć posłużył jako przykład,równie dobrze mógłby być to Toxic,Jantar,Vertigo  masa innych ,mniej topowych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i Respect nie ma 3 m  tylko 2,85 co dla niektórych ma znaczenie.15 cm to dla płci przeciwnej dość istotny wymiar... ;)

 

 

Jak najbardziej rozmiar ma znaczenie !!!  Gdzieś miesiąc temu będąc w Czechach podjechałem do Brna do Reicharda obejżeć sobie Mandaryna i nowego Aladina - na moje pytanie czy jest jakaś różnica we właściwościach lotnych pomiędzy tymi modelami usłyszałem że właściwie to nie ma ale jest coraz więcej klientów którzy wolą mieć te 3,95m niż 3,60... :) :)  Jest popyt to i pojawia się podaż :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku jestem o tym przekonany - Monster Truck nie będzie miał osiagów Draxtera i odwrotnie.

Model F3B nie będzie miał osiągów F3F czy F3H.

Ciekawe, bardzo ciekawe :)

Choć trochę nieprawdziwie.

No i Respect nie ma 3 m  tylko 2,85 co dla niektórych ma znaczenie.15 cm to dla płci przeciwnej dość istotny wymiar... ;)

a sprawdzałeś jaka rozpiętośc ma Twój Toxic? ;)

Pomiędzy dobrymi (to podkreślam) modelami szybowców, różnica w rozpiętości pomiędzy 2.85 a 3.05, dla większości ludzi latających nad łączka będzie miała marginalne znaczenie. Dla odmiany, dla tych najlepszych....również :lol: :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek masz zupełną rację :) . Przynajmniej dla mnie, absolutnie nie było istotne czy Toxic ma 3,05 czy 2,85 ,kierowałem się zupełnie innymi kryteriami przy decyzji zakupu Toxic/Respect .

 I masz też rację że głównie będę latał nad łączkami dlatego wersja elektro .

Moja uwaga dotyczyła jedynie tego że zwykle masz mega precyzyjne posty a widzę ostatnio, że pewne dość istotne fakty lekko naginasz ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku,

Niestety, chcesz konkretów, a wykazałeś sie całkowitym brakiem wiedzy. Niestety dla Ciebie, model F3B doskonale lata w F3F i na odwrót. F3H nie latałem więc cięzko mi powiedzieć. Do tego chciałbym Ci nadmienić że taki model F3B potrafi doskonale latać w termice, wlokąc sie niemiłosiernie po niebie, nie za wiele ustępując modelom stricte termicznym. Dodatkowo taki model bez problemu osiąga prędkości rzędu 200km/h w czasie zawodów F3B czy F3F. A również jest szansa na bezpieczne osiągnięcie 300km/h latając DS. A w wykonaniu sztywniejszym i 400km/h jest do osiągnięcia.

Zakładając właściwie dobrany napęd do modelu tej klasy można latać z powodzeniem w zawodach F3E (taka śmieszna polska kategoria), szczególnie gdy trochę wieje. Napęd można zneutralizować i można latać z powodzeniem F3F, niestety śmigło przeszkadza przy startach w F3B. Ale dla chcącego nic trudnego. Zmieniając pakiet i śmigło takim modelem można startować z powodzeniem w zawodach klasy F5D na poziomie mistrzostw polskich (co niejaki skarwi udowadniał). A również można sie pokusić o latanie bardzo szybkiego DSa. Więc prędkości od 25 do ponad 300km/h sa osiągalne dla takiego modelu. Z palcem w ....nosie. No ale zapewne dla Ciebie to zbyt mała uniwersalność.



Moja uwaga dotyczyła jedynie tego że zwykle masz mega precyzyjne posty a widzę ostatnio, że pewne dość istotne fakty lekko naginasz ;) .

a do czego pijesz? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku,

Niestety, chcesz konkretów, a wykazałeś sie całkowitym brakiem wiedzy. Niestety dla Ciebie, model F3B doskonale lata w F3F i na odwrót. 

 

Model F3B nie będzie miał osiągów F3F czy F3H.

 

Sugeruję czytanie ze zrozumieniem.

 

Do tego chciałbym Ci nadmienić że taki model F3B potrafi doskonale latać w termice, wlokąc sie niemiłosiernie po niebie, nie za wiele ustępując modelom stricte termicznym. 

Dziwne by było jakby ustępowały modelom sticte termicznym - F3B - modele szybowców do lotów termicznych i na bazy ( http://www.modelarniabielsko.pl/index.php/poradnik/136-kategorie )

 

Zakładając właściwie dobrany napęd do modelu tej klasy można latać z powodzeniem w zawodach F3E (taka śmieszna polska kategoria), szczególnie gdy trochę wieje.

F3E (za granicą F5J) - modele motoszybowców do lotów termicznych (napęd elektryczny) Jeżeli zmieścisz się w wadze...

Modele F5J czy polskie F3E mają rozpiętość 3,5-4m i wagę do lotu około 1,5kg dla konstrukcji całolaminatowych.

http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=stork-8

http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=pike-perfection

http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=infinity

 

Napęd można zneutralizować i można latać z powodzeniem F3F

Jesteś pewien, że jeden z podanych powyżej modeli dałby sobie bez problemu radę na zboczu z wiatrem np. 7m/s zachowując pełną przewidywalną i kontrolowaną sterowność?

A na początku swego postu zwróciłeś mi ironicznie na to uwagę a sam napisałeś, że zdejmując napęd z F3E (otrzymujemy wówczas F3B) z powodzeniem można latać w F3F :)

 

 Zmieniając pakiet i śmigło takim modelem można startować z powodzeniem w zawodach klasy F5D na poziomie mistrzostw polskich (co niejaki skarwi udowadniał).

Byłoby ciekawie zobaczyć model Euphoria w zawodach F5D. Ciekawe po jakim czasie zmieniłaby się jej geometria skrzydeł :)

 

No ale zapewne dla Ciebie to zbyt mała uniwersalność.

Jurku można wnioskować z Twojego wywodu, że nie ma większego znaczenia czy kupię model stricte F3B czy F3E/F5J czy F3F nawet F5D a we wszystkich tych trzech klasach charakterystyki lotu będą porównywalne z modelami dedykowanymi do tych klas.

Jeżeli tak to po co producenci produkują różne konstrukcje indywidualnie dla każdej klasy? Nie byłoby łatwiej produkować jeden model i opisać go jako dedykowany do F3/5BEF/D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek! Co za bzdury wypisujesz? Nawet żal odpisywać na takie głupoty :( co zdanie to wtopa :(

Wojtku, żebyś sie nie pogrążał - ja latam troche F3B i F3F. I jako takie mam pojęcie jak te modele latają. I co to za konkurencje. Z tego co piszesz, wnioskuje ze Ty nie masz wcale :(

 

Kołpaki nie dyskwalifikują. Trzeba mieć tylko dobry kołpak ;) jedyny wymóg to minimalny promień noska (lub kołpaku w tym przypadku). Ale myśle ze w zawodach krajowych spokojnie można by było dopuścic każdego elektryka. Byle by silnika nie używał. I żyroskopu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek,

1. F3B to tylko  termiczne? Chyba żartujesz. Dla wprawki oblicz prędkość jaką osiąga model lecąc 4 bazy o długości 150m w czasie 11 sekund. Bo taki jest aktualnie rekord. w F3B. Możesz zrobić korekte, bo droga pokonywana w rzeczywistości jest większa.

2. F3E nie jest jednoznaczne z F5J - różnice w rozgrywaniu konkurencji są olbrzymie (proponuje doczytać) I dlatego w Polsce chłopaki latają F3E. I właśnie dlatego  z premedytacją napisałem o F3E a nie F5J.

3. Pisałem że to do modelu klasy F3B można założyć silnik (a nie z modelu F5J zrobić zboczówke) - czytamy ze zrozumieniem

4. Nie wiem skąd założyłeś że pisałem o Euphorii.

5. Ostatni akapit wynika z niezrozumienia tego co sie do Ciebie pisze...Najzabawniejsze że całą wiedze czerpiesz ze śmiesznych opisów ze strony modelarzy z Bielska. Pocieszne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.