Skocz do zawartości

ENYA fanclub


MASK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łooo, ale śliczny motor! Te klapki na gaźniku, to standardowe wyposażenie nie tylko w Enyach. Podobne miały OSy i Saito. Stały się zbędne kiedy pojawiły się tłumiki z króćcem do zbiornika. Tomek, w starszych Enyach tłumik (bez króćca) był tylko opcją, mocowany był do standardowego kolektora wydechowego. Dokładnie to widać na zdjęciach Jarka. Zresztą ten kolektor (i tłumik) był identyczny dla silników 4t: 40, 46, 53, 60 i 80. Ciekawy system wstępnego zasysania paliwa (zamiast klapki) miały 46-4C i 53-4C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo, ale śliczny motor! Te klapki na gaźniku, to standardowe wyposażenie nie tylko w Enyach. Podobne miały OSy i Saito. Stały się zbędne kiedy pojawiły się tłumiki z króćcem do zbiornika. Tomek, w starszych Enyach tłumik (bez króćca) był tylko opcją, mocowany był do standardowego kolektora wydechowego. Dokładnie to widać na zdjęciach Jarka. Zresztą ten kolektor (i tłumik) był identyczny dla silników 4t: 40, 46, 53, 60 i 80. Ciekawy system wstępnego zasysania paliwa (zamiast klapki) miały 46-4C i 53-4C. 

 

 Szczerze mowiac nigdy i nigdzie tego nie widzialem , ale tez jakos sie specjalnie silnikami nie interesowalem....

 

 Przejrzalem teraz Tomka fotki i faktycznie na jego 120 to tez jest. Przeoczylem wczesniej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam !

 

 Dzisiaj w koncu rozdziewiczylem moj nowy nabytek ENYA-80-4C . Mialem to zrobic juz wczoraj , ale podczas "uzbrajania" silnika na hamowni stwierdzilem , ze os silnika ma dosyc niestandardowe 7 mm srednicy. Poniewaz smiglo ktore planowalem zalozyc ( GRAUPNER 13x6 ) ma "wiercenie" 8 mm wiec musialem sie poddac . Kolega SKUTER podsunal mi genialny w swojej prostocie sposob na takie problemy , a mianowicie owiniecie osi tasma izolacyjna na tyle , aby smiglo dosyc ciasno "naszlo" na os nie zrywajac tasmy ( fotka ) . SKUTER pisze , ze patent wyprobowany i nigdy nie mial problemow z "biciem" smigla . Poniewaz musialem popracowac dzisiaj kilka godzin , gotowy z silnikiem  bylem ok. 14.00 . Nawinalem tasme , zalozylem kolpak , smiglo i do boju ! Po zalaniu zbiornika , odkrecilem igle na 5,5 obrotu , napelnilem gaznik i po kilku ( nie kilkunastu !!! ) obrotach silnik zaskoczyl  :) . Poniewaz latam na MECCAMO do czterosuwow ( 15% ) , wiec i tym razem nalalem tego paliwa. Nie wiem czy Francuzi zmienili olej , czy ktos narzygal podczas mieszania paliwa , ale spaliny byly tak smierdzace , ze az przez chwile bylo to podejrzane ( pozniej sie przyzwyczailem , bo czlowiek do wszystkiego moze sie przyzwyczaic :D ) . Silnik jednak chodzil bardzo ladnie , mieszanke dostawal BARDZO bogata i "komin" dymil jak trzeba plujac z rury olejem....  Na poczatek poszla sesja 6 minut ( z minuta podzielona na 2 x po 30 sek. na max. obrotach ) Oczywiscie ze wzgledu na bogata mieszanke silnik wchodzil na max. 8800 i zaczynal czkac z nadmiaru paliwa. Razem pokrecilem ok. 25 min i jutro planuje zakonczyc wstepne docieranie. Dolaczam kilka fotek i filmilk ( niestety sredniej jakosci )

 

post-6937-0-44059900-1462635608_thumb.jpg

post-6937-0-47439900-1462635641_thumb.jpg

post-6937-0-90718900-1462635669_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam po zimowej przerwie. Wczoraj bylem w mojej modelarni poogladac "dobytek" i czas chyba powoli sezon zaczynac. W tym roku tak pozno , bo znow na powaznie zaczalem uprawiac kolarstwo , a to niestety sport czasochlonny . 4-5 treningow w tygodniu ( od 2,5 do 5 godzin na raz ! ) , a jeszcze praca , rodzina no i piwko czasem trzeba z kolegami wypic. Ostatnio mam przekladance ; rok modele , rok rower :-) W tym roku na razie rower wygrywa i chyba tak zostanie . Obiecuje jednak cos tam odpalic i troche polatac , wiec sie niedlugo ponownie uslyszymy. W przyszlym tygodniu chce dotrzec do konca moja .80 i cos do niej zamowic ( czaje sie na to : http://www.jouets-modelisme.fr/avions-thermiques-arf/1640-phantom-62-70-gp-sqs-fibre.html ) bo dosyc maly i bez problemu moge go stale moim ESPACE wozic. Zamowie chyba w tym tygodniu , jak dojdzie to sie pochwale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj dotarl do mnie spozniony Mikolaj  ;) Doszly modele , ale najwazniejsza paczka to ENYA 36 4C AL CHROME  TN

 

Oto kilka fotek . Porownalem ( widac na zdjeciach ) z moja 53 i nie jest to ten sam silnik ( choc wymiarowo bardzo zblizony ) . Ma nizszy cylinder  o jedno "zeberko" ( czyli "lany" z innej formy ) , "odkaszlnik ma z przodu ( 53 ma z tylu ) + kilka innych drobiazgow. Czekam jeszcze na 41 ktora juz do mnie "idzie" , no a kolega Marcin zgarnal mi 60 sprzed nosa  -_- . Pewnie sie nia za chwile pochwali .

Te 240 V mozna miec  juz za "jedyne" 775 EUR . Sprobuje rzucic 650 EUR , zobaczymy , czy pani ktora ja oglasza da sie "sprowokowac" ....

Na "ibaju" leza takie za ponad 1100 EUR. 

post-6937-0-45917200-1514384743_thumb.jpg

post-6937-0-97999500-1514384755_thumb.jpg

post-6937-0-27863800-1514384776_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj sie u mnie "zaENYilo" !

Doszly w koncu do mnie 2szt  53-4C  ( jedna normalna , druga "zrewersowana" do dwusilnikowca z ktorym zaczalem walczyc  ) no i doszla rowniez 1.20 ( ale nie R ) ktora wygralem na jakims szwajcarskim odpowiedniku "ibaja". Nowa w kartonie , dobrze zaklejona smarem i z totalnie rozklekotanymi zaworami . Zawory ustawilem , ale bedzie porzadne "mycie" silnika , bo troszke sie klei .....

Bedzie mi ta 1.20 sluzyla jako 90 ( bo to jest w rzeczywistosci rozwiercona 90 ) i z tego wzgledu zakup prawdziwej 90 sobie odpuszcze. 

 

Na fotkach jak widac , Pan Dunczyk od ktorego kupilem dwie 53 ladnie zaznaczyl ktora jest ktora .....

post-6937-0-23394200-1516308127_thumb.jpg

post-6937-0-85882000-1516308151_thumb.jpg

post-6937-0-76324000-1516308211_thumb.jpg

post-6937-0-69411700-1516308252_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zawitala do mnie dzisiaj  Enya 41-4C . Silnik jest nowy w pudelku z kluczami i wszelkimi instrukcjami .

Kolekcja mi sie powieksza . Patrzac od dolu ( pojemnosciowo ) mam juz 36-4C , 53 - 4C , 80 - 4C ,

120 4-C i 120R - 4C .

 

46 - 4C , ( nowy wygrany na aukcji w Szwecji )  powinien dotrzec do mnie jutro , a  o rowniez nowy

60 - 4C  ( zreszta od tego samego sprzedawcy ) walcze do soboty. Pozostanie 90 - 4C ( jest ich duzo , nalezy tylko tanio znalezc ... ) ,155 -4C  i VT 240 . Co dziwne , 155  jest rzadsza od VT 240 !

Mam na oku kilka 240 , ale 155 to na aukcji nie widzialem od ponad  roku !  Smieszne jest to , ze szukam jej od dawna , a NOWA lezala ponad rok w sklepie modelarskim ( komis ) 15 km od Malmö i sprzedana zostala w grudniu 2017  :( 

Na 100% pojawi sie niebawem na jakiejs aukcji , potrzeba tylko troche cierpliwosci.

 

Wszystkie nowe silniki ( wymienione wyzej )  pozostana w domu jako KOLEKCJA , a reszta bedzie latala . Postaram sie porobic zdjecia "reszty" pomontowanej w modelach , bo takie "suche" zdjecia uzywek nie oddadza ich piekna  ;) .

 

Za moment dojda do mnie prawdziwe perly , ale o nich w osobnym watku , aby "ENYOWEGO" nam tutaj nie zasmiecac ........

post-6937-0-47506300-1521152759_thumb.jpg

post-6937-0-12965800-1521152779_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, bardzo pięknie :) U mnie parkują obie Enye z otwartą klawiaturą: 35-4C i 40-4C. Poza tym 41-4C samozapłon, kilka 46-4C, kilka 53-4C wersje TV i TN, dwie 60-4C, 80-4C i 120-4C. Poza tym całe wiadro dwusuwów Enya :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie : zapomnialem o tych pierwszych z otwarta ! One tez kiedys "wleca" .... 

 

Uzywana 53 gaznikiem TV idzie do mnie z Niemiec ( tanio kupiona uzywka na jakims forum modelarskim )  , a TNki mam 3 ( jedna nowa na polke i te dwie do BRZYDALA ). No i u kolegi w Berlinie  lezy nowa 80 ktora idzie na polke , a moja ktora juz dotarlem do KYOSHOwskiego  PHANTOMA 70 ( tez czeka w Berlinie ) 

 

Marcin ; poniewaz masz wiekszy staz , to Ci ja odpuszczam  ;)

 

https://www.ebay.ca/itm/USED-VINTAGE-ENYA-35-4C-OPEN-ROCKER-DIESEL-4-STROKE-MODEL-ENGINE/112862035257?hash=item1a4719fd39:g:nx0AAOSwH1VapYFq

 

Weszla tez na "ibaj" nowa 46 : https://www.ebay.com/itm/Enya-46-4C-II-Four-Stroke-R-C-model-airplane-engine-new-in-box/123023423226?hash=item1ca4c476fa:g:LbkAAOSwHG9aqxK4

 

Ostro wystartowal z cena ! Duzo taniej moja w Szwecji tydzien temu kupilem ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piatek doszla do mnie uzywana ENYA 53-4C ze starym gaznikiem i NIE czarna pokrywa zaworow. Silnik jest w BDB stanie ( zdjecia ) , piekna kompresja , czysty bez zadnych niespodzienek . Jedyne co jest lekko uszkodzone ( ale to widzialem na zdjeciu jak kupowalem ) to rurka wydechu , ktora Pan Kudelka ( tak nazywa sie byly wlasciciel  ;) ) wyginal chyba kombinerkami ( aby pewnie wpasowac sie z nia pod obudowe silnika ) . Poniewaz mam raczej szczescie w zyciu , zajrzalem wiec na strone ENYA ( w Japonii ) i mieli akurat komplety wydechow  do tego silnika ! Nie bedzie to juz rurka , ale pelny tlumik z polaczeniem do glowicy . Wzialem tez srube do osi smigla ( nie bylo , a to tez Japonce mieli ) no i tlumik do mojej 120R ( ale ten przedluzany na rurze flex ) . Zalaczam fotki 53 starego modelu przy nowym ( widac wyraznie rozne gazniki ) . W tej chwili ( doslownie ) koresponduje z Panem Manfredem z Austrii , ktory ma prawie nowe ENYA 35 i 40 OPEN ROCER !!!  Czekam na maila , bo wlasnie zastanawia sie ILE za nie chce .

 

Kolekcja bylaby prawie DOPELNIONA !

post-6937-0-17653600-1521395389_thumb.jpg

post-6937-0-61172200-1521395570_thumb.jpg

post-6937-0-72395700-1521395586_thumb.jpg

post-6937-0-02010000-1521395603_thumb.jpg

post-6937-0-20330800-1521395615_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pod latarnią najciemniej.Ja też szukałem części do Yamady 90 Ac po całym świcie,a okazało się że najtaniej razem z wysyłką i bez problemu dostałem w Japonii u producenta.Napisałem w niedzielę wieczorem a w poniedziałek rano już była faktura proforma na Paupalu,Zapłaciłem i po siedmiu dniach cieszyłem się nowymi konikami.Przesyłka z Japonii kosztowała 21 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dotarla do mnie ENYA 46-4C . Nowa , z kompletem dodatkow i narzedzi. Rowniez wczoraj wygralem aukcje na nowa 60-4C ( od tego samego pana zreszta ) . Ma jeszcze nowa VT240 , ale cos pisal , ze chce ja na EBAY w USA wrzucic. Musze z nim POWAZNIE o cenie podyskutowac , moze zostanie w Szwecji :-)

post-6937-0-35231800-1521611657_thumb.jpg

post-6937-0-93290700-1521611667_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.