Skocz do zawartości


Zdjęcie

Katana 1,8 m projektu Sławka

Relacja z budowy.

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 08 May 2016 - 08:56

Alek, 2.5mm nie jest za gruba. Miękka dlatego że daje się łatwo szlifować. Generalnie z tego co pamiętam to grubość konstrukcyjna to 2mm. Jak nakleisz 2,5mm to delikatnie szlifując uzyskasz wymagane 2mm z gładką powierzchnią. Do takiego szlifowania potrzebny jest klocek z papierem rzędu 180-200. Nie wiem kto dał negatywną ocenę ( powinien przemyśleć swoją decyzję ze dwa razy) do poprzedniego mojego wpisu w którym napisałem że "pewnie balsa 2,5mm"- napisałem tak dlatego ze nie zawsze piszę z komputera  i nie miałem jak sprawdzić w CAD ale innych grubości na garba niż 2-2.5mm nie robię.

 Tak z innej beczki: ponieważ konstrukcyjnie wzmacniacz zmierza do końca nie wiem czy nie odświeżyć Ultimate bo szkoda przekreślać rysowanie ukończone w niemal 90 %.

 

EDIT: Alek, zrobiłeś katastrofalny błąd z pokryciem garba. Możesz to jeszcze naprawić. Jak masz balsę 2-2,5mm to sklej jedne wielki arkusz, namocz płynem do szyb i wygnij go i wysusz suszarką do włosów zanim położysz na konstrukcję. Teraz masz "końskie żebra" strasznie będzie to wyglądało.


  • 0

#22 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 08 May 2016 - 09:35

 
EDIT: Alek, zrobiłeś katastrofalny błąd z pokryciem garba. Możesz to jeszcze naprawić. Jak masz balsę 2-2,5mm to sklej jedne wielki arkusz, namocz płynem do szyb i wygnij go i wysusz suszarką do włosów zanim położysz na konstrukcję. Teraz masz "końskie żebra" strasznie będzie to wyglądało.


Faktycznie masz rację. Dopiero jak pożądnie wyschło to tak się zrobilo :-/ Zaraz będę próbował to naprawić. Dzięki za radę.
  • 0

#23 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 08 May 2016 - 09:45

Jeżeli nie chcesz robić nowego arkusza balsy to zdejmij ten który masz, namocz go porządnie w płynie do szyb/okien, połóż na jakiejś większej szmatce, przykryj drugą i dociśnij jakąś deską. Poczekaj aż wyschnie wymieniając od czasu do czasu szmatki. W ten sposób przywrócisz balsie właściwą płaszczyznę. Podczas takiego zabiegu włókna balsy (które są tak naprawdę rureczkami)  pościągają się odpowiedni sposób. Moja rada na proste garby to dodanie 0,5mm na grubości w stosunku do projektu, wymodelowanie garbu zanim się go przyklei w dłoniach i wysuszenie go na przysłowiowy wiór ( u mnie to suszarka do włosów) a następnie przyklejenie do górnej podłużnicy węglowej na CA, potem do bocznych. Na końcu bierzesz długą, prostą listwę i odcinasz naddatek balsy tak aby pasował do boczków. Jak przytniesz za dużo i zostanie szpara to się nie przejmuj tylko odetnij podłużne wióra z kawałka balsy, włóż w szczelinę i zalej rzadkim CA. Po takim zabiegu plus szlifowanie nie będziesz w stanie odróżnić naprawianej szczeliny od  balsy garba.


  • 0

#24 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 08 May 2016 - 10:11

Dzisiaj balsy już nie kupię, a niestety nie mam 2mm lub 2.5mm. Spróbuję wyprostować to co jest, a jak sie nie uda zrobię garb na nowo tak jak piszesz.
  • 0

#25 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 08 May 2016 - 10:22

Generalnie to polecałbym Ci miękką , jednorodną (prześwietlając balsę mocnym światłem słonecznym albo żarówką) balsę 2,5mm. Sklej ją zapuszczając rzadkim CA łączenia desek (koniecznie dozowanie igłą lekarską) Potem przeszlifuj miejsce klejenia na równo i cały arkusz balsy. Potem już tylko gięcie na mokro i suszenie. Po takiej akcji nasuwasz całość na garb i masz pewność że nic Ci się nie pozapada a nawet jak delikatnie tak się stanie to w miejsce zapadnięte wklejasz w garb rozpórkę i dopiero wtedy szlifujesz. Zapewniam że efekt przerośnie Twoje oczekiwania.


  • 0

#26 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 09 May 2016 - 09:07

Dobra, garb robię od nowa :-/ Może uda mi się jeszcze dzisiaj kupić balsę 2.5mm to zabiorę się za robotę. Nie chcę żeby wyglądało tandetnie, a faktycznie trochę się zapadł.
  • 0

#27 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 09 May 2016 - 12:44

Nie wiem jak u Ciebie z motywacją do pracy ale ja nie przechodzę do kolejnego etapu jak nie jestem zadowolony z efektu poprzedniego. Skoro w coś wkładam pieniądze i czas to lepiej coś poprawić w odpowiednim czasie niż potem patrzyć na to skopane przez resztę życia modelu czy urządzenia.

 Wg. mnie podjąłeś słuszną decyzję z wymianą balsy na 2,5mm.


  • 0

#28 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 09 May 2016 - 13:26

Nie wiem jak u Ciebie z motywacją do pracy...

Jest spoko :-) Zje***em to naprawię.
Pozdrawiam.

P.S. W końcu ciepło u mnie :-D
20160508_173740.jpg
  • 0

#29 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 11 May 2016 - 08:47

Część I.
Czekam i czekam na te rury...
Dzwoniłem wczoraj do sklepu i powiedzieli, że sprawdzą czy zamówienie zostało wysłane. Czekam także na balsę 2.5mm, więc niestety nijak nic nie mogę zrobić :-D Zabrałem się troszkę za czyszczenie i poprawki modelu chrislea super ace, niech i on dostanie odrobinę uwagi :-)

Część II.
Może mi ktoś wrzucić linka do rury węglowej która nada się na łącznik skrzydeł? Chodzi o rodzaj włukien i sposób wykonania. Na razie, faktycznie, kupiłem duralowe ale pewnie zmienię na węgiel (statecznik zostanie na alu). Stąd moje pytanie.

Pozdrawiam.
  • 0

#30 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 13 June 2016 - 12:40

Witam.
W końcu coś się ruszyło po dłuższej przerwie. Zabrałem się za garb wg wskazówek Sławka i tym razem będzie prosty.

20160612_140813.jpg

Powoli zbliżam się do końca zabawy z drewnem. Może spróbuję jeszcze go odchudzić w niektórych miejscach; powinno być ok pod napęd elektryczny. Jeszcze jakieś poprawki i przygotowanie do oklejania.
  • 0

#31 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 14 June 2016 - 06:46

Garb przyklej najpierw na samej górze. Potem do półwręg a na końcu dotnij do boczków kadłuba. Jak zostaną szczeliny to się nie przejmuj. Powciskaj w nie cieniutkie paseczki z balsy (długie wióry) i zalej CA. Po szlifowaniu nawet nie będziesz wiedział gdzie był ubytek.

 Kwestia odchudzania kadłuba... chyba tylko domek silnika można odchudzić.

 Wkleiłeś epoksydowe rurki w kadłub służące jako osłony popychaczy SW?


  • 0

#32 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 14 June 2016 - 06:58

Jeszcze nie wklejałem. Garb też jeszcze nie wklejony, tam na zdjęciu się suszy porządnie.
  • 0

#33 Gośćslawekmod_*

Gośćslawekmod_*
  • Guests

Napisano 14 June 2016 - 07:44

Nie susz na szkielecie, w rękach wystarczy i nalezy użyć suszarki do włosów. Grzej tak żeby balsa była gorąca. Tylko wtedy masz pewność że bardziej już się nie powygina. Przypinając mokrą balsę ściskami do kadłuba w kilku miejscach utrudniasz balsie kurczenie się włókien podczas schnięcia i nie zdziwiłbym się gdyby w miejscach wreg była wybrzuszona. Chyba że zostawiłeś luz. W moim akurat przypadku wygięcie garba w rękach  i wysuszenie go "na wiór" nie zajmuje więcej jak 30 minut.


  • 0

#34 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 14 June 2016 - 08:46

Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś. Kiedy przyczepiałem była już dokładnie wysuszona. Zostawiłem w ten sposób na noc dla pewności.
  • 0

#35 piotrekrc

piotrekrc
  • Modelarz
  • 441 postów
  • Age: 48
  • SkądBytom
  • Imię:Piotrek

Napisano 11 November 2016 - 08:43

Witam,jakie losy modelu?


  • 0

#36 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 03 March 2017 - 02:20

Brakowało mi czasu. Dużo na głowie, praca, uniwerek.. Ale już kończę zabawę z drewnem. Zostało tylko pokrycie jednej strony skrzydła. Muszę zrobić małe przemeblowanie i będą zdjęcia. Nic nie umarło, po prostu dawno mnie nie było.
  • 0

#37 piotrekrc

piotrekrc
  • Modelarz
  • 441 postów
  • Age: 48
  • SkądBytom
  • Imię:Piotrek

Napisano 03 March 2017 - 17:29

Witam,pełne zrozumienie,fajnie by było zobaczyć jak lata Katana projektu Sławka


  • 0

#38 alkraj

alkraj
  • Modelarz
  • 83 postów
  • Age: 23
  • SkądUK
  • Imię:Alek

Napisano 06 March 2017 - 22:15

Jak dobrze pójdzie to w wakacje oblot. Wchodze powoli na etap doboru wyposażenia. Zastanawiam się czy zrobić prostą konfigurację; tj. po prostu odbiornik z zasilaniem przez BEC, ESC i silnik (na odbiornik osobne zasilanie z pakietu NiCd), czy dać powerboxa. Nie wiem jeszcze jak wyjdzie waga, ale wydaje mi się że silnik pokroju czegoś takiego

https://hobbyking.co...nner-motor.html

ze śmigłem 20x10 i zasinaniu 8s powinien być w sam raz.

 

Edit 07.03 2017

Wybór padł na ten silnik

https://www.modelmot...-gt5325-09.html


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych