Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuższej nieobecności na forum i przerwie w modelarstwie czas na kontynuacje.

Wybór padł na średniopłata z napędem elektrycznym czyli Su-26 MX.

Będę prowadził tutaj prostą relację z budowy i moich prymitywnych zmagań ze styrodurem.

Tworzył będę z gotowego zestawu wyciętego na CNC, a mianowicie: http://allegro.pl/su-26-mx-zestaw-cnc-i6185589046.html

A tutaj film z gotowym już modelem:

 

Trochę o samym modelu:

 

-Nazwa: Su-26 MX

-Rozpiętość:  1250mm

-Długość: 1040mm

-Waga elementów: 340g

-Cena: 129zł

post-9571-0-94893100-1463340122_thumb.jpg

post-9571-0-14136600-1463340235_thumb.jpg

 

 

Planowane wyposażenie:

 

Silnik: 

-Emax GT2218/09

-1100 KV

-312W

-Masa: 80g

-Cena: 104,80 zł

post-9571-0-05909100-1463340151.jpg

 

 

Regulator obrotów: 

-ESC ABC-Power 40A

-Masa: 38g

-Cena: 54,80 zł

post-9571-0-39974100-1463340174.jpg

 

Serwa:

-4x TowerPro SG-92

-Masa: 9g  (4 x 9g = 36g)

-Cena 14,90 zł (14,90zł x 4 = 59,60 zł)

-ABC-Power S-9

-Masa: 9g (9g x 4 = 36g)

-Moment: 1,9kg/cm

-Cena: 13,90 zł (13,90zł x 4 = 55,60 zł)

post-9571-0-88708700-1463411012_thumb.jpg

 

 

Pakiet:

-Kryptonium

-Typ: Li-Po

- Ilość cel: 3S

-Pojemność: 1000 mAh

- Wydajność: 30C

-Waga: 80g

-Cena: 42,90 zł

-Turnigy

- 11.1V

-2200mAh

-Masa: 188g

-20C

-Cena: 58 zł

post-9571-0-07459500-1463412076.jpg

 

 

Pierwsze pytanie: Czy pojemność pakietu 1000mAh nie będzie zbyt niska i uniemożliwi dłuższy lot ? Odp: Zbyt mała pojemność.

Drugie pytanie: Czy serwa TP SG-92R to dobry wybór ? Słyszałem opinie, że drgają ? Odp: Drgają, złe opinie i krótka żywotność.

Trzecie pytanie: Czy silnik GT2218/09 nie będzie zbyt mały ? Odp: Silnik jest odpowiedni, dobrany z zapasem mocy.

 

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dziękuję za odpowiedź. Wybrałem ten pakiet ze względu na niską wagę, lecz widzę, że to był zły wybór. Skoro jednak silnik ma około 800-1000g ciągu to mogę sobie pozwolić na większy pakiet. Jaka pojemność będzie najbardziej korzystna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mam przekonania co do marki redox, regulatory mają bezawaryjne lecz silniki są marnej jakości. Regulator 40A wziąłem z zapasem prądowym żeby się nie grzał przy słabym chłodzeniu. Natomiast pakiet teraz będę chyba celował w jakieś 2000mAh - 3000 mAh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacowana masa modelu z silnikiem, ESC, serwami to 494g. Należy doliczyć masę pakietu, drobnych mechanizmów, kleju oraz farby.

Pakiecik 2200mAh waży 188g, co daje razem 682g

Wydaje mi się, że taki pakiet 2.2Ah już by wystarczył na początek, ewentualnie kupić dwa i mieć na podmianę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik 2218/9 w pierwszej cessnie , a później napędzał magnum XXL na śmigle SF ,  co nie było najlepszym wyborem bo śmigło miało 11 cali stawiało duży opór, silnik zużywał dużo energii , zestaw miał byle jaki ciąg a mimo to ten duży magnum z tym silnikiem i złym śmigłem na pakiecie 2700mah latał tak do 10 minut .

Natomiast w modelu fun cub mam zamontowany chyba identyczny regulator jaki wybrał sobie Patryk.

Wymachuje pięcioma serwami sg90 i szóstym na SK jakimś z metalowymi trybami i jestem z niego zadowolony, daje radę.

Napędza silnik GT2815/07 i model w takiej konfiguracji na pakiecie 2700mah , lata około 20minut , oczywiście spokojnie snując się po niebie.

W sumie to długość lotu chyba najbardziej zależy od tego jak agresywnie się używa drążka gazu, w extrze 300 mam pakiet co prawda 4s , ale 2600mah model ma rozpiętość 1200mm waży ponad półtora kilograma , napędza go silnik GT 2820/07 i regulator 80A , i nie szarżując tylko spokojnie latając , jedynie kręcąc beczki i pętle model lata 20minz zegarkiem, na jednym ładowaniu i jeszcze jest energia na lądowanie tam gdzie ja chcę a nie tam gdzie spadnie z braku prądu.

Myślę że pakiet 2200mah do tego modelu na początek będzie w sam raz.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek, bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Teraz nie wiem tylko, czy zmieniać silnik czy zostawić planowany :/ Skoro zużywa dużo prądu, a jego ciąg jest nie za duży to model nie dość, że będzie latał krótko to jeszcze będzie miał problem z lotem pionowym i wychodzeniem z zawisu ? Chcę aby model widowiskowo leciał w górę i radził sobie z grawitacją, a nie zwalał się na skrzydło przy próbie wyjścia z zawisu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacuję wagę modelu na 750-820g. Więc chyba zbyt mały silniczek.

trochę mały ale da radę, w moim BF 109 wstawiłem 650W redox a samolot bez pakietu waży 800g

miałem kiedyś  w samolocie o masie ok 1kg silnik EMAX Budget 2220/07 KV1200 - 340W i spokojnie latał na 40-50% mocy

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey, dzięki Atomizer. Więc silnik zostaje. A więc skompletowany zestaw już jest. Model przyjdzie prawdopodobnie jutro, dziś zamawiam elektronikę i różną drobnice. Myślę czy montować podwozie? Dodatkowa niepotrzebna masa, ale szkoda lądować na trawie i rysować kadłub. Polecicie jakieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej extrze mam zamontowany taki silnik. 1 m rozpietosci 580g. Akumulator taki śmigło 10x4.5 mocy jest naprawde duuużo. latanie na tym zestawie to max 5 min. "ale ja troche katuje model uczac sie zawisów hariera itp." A podwozie raczej bym zamontował bo nie zawsze wyladujesz miekko, łatwo tez połamać śmigło zgiąć wał w silniku. Podwozie u mnie sprawdza sie węglowe, bo jest lekkie i dobrze amortuzuje, robione przeze mnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad wytrzymałością całej konstrukcji modelu

będziesz jakoś wzmacniał???

skrzydła są chyba wycięte ze styropianu do podług sprzedawanego w castoramie i jest trochę miękki, nie ma więcej jak EPS100

sam poszukuję czegoś mocniejszego EPS200-250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, więc podwozie węglowe lub aluminiowe będzie zamontowane, jaka średnica kół jeśli można spytać? Skrzydła są ze styroduru, więc jakaś tam sztywność będzie chociaż i tak zamierzam dać jakieś wzmocnienie chociaż z rurki węglowej. Wezmę skrzydło do ręki to będziemy myśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś, silnik miał mały ciąg przez źle dobrane śmigło, śmigło SF stawiało duży opór przez co silnik zużywał dużo energii , a mimo to model i tak sporo czasu latał na jednym ładowaniu.

Później założyłem ten silnik do cessny i cessna zaliczyłem kreta właśnie przez zbyt mały ciąg, na szczęście nie zbyt groźnego, ale nieodpowiednie śmigło zostało połamane.

Więc założyłem do tego silnika śmigło 10x5E i wszystko się zmieniło cessna latała jak szalona mocy było aż nadmiar.

Silnik jest dobry ale nie nadaje się do ciągnięcia śmigła 11cali typu slow flayer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, teraz rozumiem, dzięki za sprostowanie, na oku mam kilka śmigieł i nie są to SF, bo do akrobata to ani nie spełnia swojej roli ani wyglądu nie ma.

Jednak z zamówieniem elektroniki i wszystkich części troszkę się wstrzymam, gdyż dopiero jak dostanę model do ręki to rozważę kupno odpowiednich wzmocnień.

Elementy tego modelu sklejać klejem UHU por czy CA Styro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam zdjęcia z kalkulatora Ecalc, który pięknie wyliczył mi wszystkie parametry. Wygląda na to, że będzie idealnie przy śmigle 10x6E.

I jeszcze ciekawy patent: Jeśli nie macie licencji i nie macie możliwości wyboru waszego silnika, wystarczy odświeżyć stronę kilka razy aż wasz będzie dostępny ;)

 

Śmigło 10x6

post-9571-0-66671800-1463522777_thumb.png

Śmigło 11x6

post-9571-0-00890800-1463522797_thumb.png

Śmigło 11x4.7

post-9571-0-92422000-1463522823_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.