Skocz do zawartości

LOFTY F5J - zapowiedź i przebieg wykonania (3,96m, profil SynerJ)


Góra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Dla przeciętnego 16 latka to na pewno to co proponujesz.  A jakie  ty chłopcze masz doświadczenie w lotach i treningach zawodniczych? Najpierw zalecam pokorę i zasięgnięcie rady u starszych wyjadaczy. Zalecam też,tak jak podczas testu gimnazjalnego czytanie ze zrozumieniem a później wyciąganie wniosków. Czy bez Nawałki nasi doszli by do ćwiećfinału ? Pewnie takie Kapusty same zostają Misczami.

Dałeś się złapać w to co sam napisałeś... 

 

Jeśli za "starszych wyjadaczy" masz na myśli użytkowników forum to bardzo chętnie i z pokorą posłucham kogoś kto mądrze mówi i czynnie startuje, niestety jest tu tylko niewielki odestek takich a reszta nie chce nawet słyszeć o forumowych zabobonach na temat klas zawodniczych. Co do moich treningów, nie powinny one pozwalać na próbę nauki i karcenia mnie skoro nie wiesz czym się aktualnie zajmuje :huh:  Jeśli już pytasz, z pewnością nie puszczam sobie easyglidera na łączce za domem...  Nie o tym jest ten temat, który jest wielkim offtopem. Nadal będzie się ciągnąć bo "doświadczonych" jest wielu ;) Co do gimnazjum, to już troszkę za późno, nawet gdybym był młodszym chłopcem chcącym latać easyglider'em  :) Dystans i zdrowe myślenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dałeś się złapać w to co sam napisałeś... 

 

Jeśli za "starszych wyjadaczy" masz na myśli użytkowników forum to bardzo chętnie i z pokorą posłucham kogoś kto mądrze mówi i czynnie startuje, niestety jest tu tylko niewielki odestek takich a reszta nie chce nawet słyszeć o forumowych zabobonach na temat klas zawodniczych. 

 

 Z uwagi że nie nastąpiło jeszcze "czyszczenie tematu" pozwolę sobie na  offtopa. 

Wychowany Mistrza Polski I Europy Juniorów klasy F3J, europejskiej klasy zawodnika w  F5J  to dla ciebie zbyt mało aby mieć zbyt małe doświadczenie do skarcenia słownego zbyt pewnego siebie nastolatka? Czy moje zajęcia z podobnymi do ciebie młodzieńcami na modelarni nie zapewniają mi doświadczenia o zdolnościach i wydolności sportowej polskiej młodzieży? Czy rankingi i wyniki z zawodów europejskich zawierają twoje nazwisko? Czy startowałeś w klasie F3J/F5J pełnowymiarowym modelem i masz jakiekolwiek doświadczenia z lotów zawodniczych? Czy chociaż wiesz ile musiałby zapłacić twój rodzic za rozbity podczas treningów zawodniczy F5J? Czy nie lepiej na początku rozbijać tańsze modele treningowo/zawodnicze? Rasowa wyczynówka tylko pokaże, że pilot "dupa" ale niczego nie wytłumaczy. Czy w ogóle rozumiesz co to jest sport zawodniczy, że bez 12 tyś. na same modele bez osprzętu, bez wliczania kosztów startu to nie masz co myśleć o porządnym miejscu w rankingach F3J/F5J? Czy wreszcie zrozumiesz, że bez wiedzy starych wyjadaczy wszystko może tyle cię kosztować że polegniesz w przedbiegach? Z drugiej strony rozumiem, że młodość uskrzydla i pokonuje wszelkie przeszkody ale także widziałem już zbyt dużo młodych zdolnych, którzy już nie latają z powodu finansów lub arogancji. 

 

I tyle. Oczywiście mogę się mylić lub mieć zbyt małe doświadczenie ale może warto odpowiedzieć sobie na powyższe pytania. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za OT. Czy znacie jakąś stronę kompendium wiedzy o F5J i F3J (sprzęt, zawody, od czego i jak zacząć)? Nie chciałbym zaśmiecać forum zanim się trochę w tym temacie nie douczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rcgroups.com, rc-network.de, coś tam na ukrainie i słowacji (można tez szukac dalej) i to co najważniejsze wybranie sie na zawody i pogaduszki z zawodnikami.

Kto szuka nie błądzi. W Polsce o klasach szybowcowych F3X i F5X w niecie bida...jeśli chodzi o rzeczowe informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ostateczne wyposażenie skompletowane do wersji budżetowej LOFTY'iego prezentuje się następująco:

Silnik - Surpass, C2216-1120KV ~320W / 3S
Regulator - 40A z Bec 5,5V/4A
Akumulatory - Zippy Compact 1000mAh 35C
Serwa - 6xHK939MG ~2,5kg (po testach, na klapach może znajdzie się mocniejsze serwo)

Śmigło - 11x7, węglowe
Kołpak - Ø30mm "hyper spinner"
Logger AltisV4

 

post-226-0-97962300-1476547251_thumb.jpg

 

Dodatkowe skompletowane elementy:
Komplet złącz Xt60

Złącza wtyczek serw
Goldy 3,5mm do podłączenia silnika
dłuższe anteny odbiornika
Podkładki kłowe i śruby skrzydeł (M4)

Wkręcane dźwignie klap
 

post-226-0-28062400-1475226285_thumb.jpg


EDIT:
Powstały już jakiś czas temu stateczniki w wersji węglowej. Profile HT12, HT13, o grubości w zakresie 5,5-7%.
Masa statecznika pionowego: 24,5g, natomiast masa statecznika poziomego: 38g (rozpiętość 80cm). Stateczniki mają zbyt wiele wzmocnień jak na f5j stąd następne sztuki będą odelżone.
post-226-0-72695400-1476547229_thumb.jpg

post-226-0-11460800-1476547230_thumb.jpg

post-226-0-51288900-1476547230_thumb.jpg

EDIT 2:
Model jednak został nieco przeskalowany i z 3,84m urósł do 3,96 :)
post-226-0-07308600-1476547425_thumb.jpg
 

Zapraszam do odwiedzenia i polubienia strony na facebooku, gdzie w pierwszej kolejności pojawiają się informacje o modelach LOFTY i NEXT: http://www.facebook.com/ncomposites

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołpak kołpakiem, ale jak dobrze widzę to tkanina z najwyższej półki.

Nie będę ukrywał, że nie rozumiem za bardzo tego projektu.

Wykonanie i materiału użyte do budowy są z najwyższej półki, niektóre podzespoły - patrz kołpak również a wstawiasz taką nędzę jak regulator i serwa. Jeszcze serwa to pół biedy, ale regulator ! Nie szkoda Ci modelu?

 

Co do podobieństw do Maxy to ich niewiele :) ale gdyby nawet to było by nawet dobrze, bo jak równać to do najlepszych Jantar, Stork8, Pike itp.

 

Gratuluje wykonania sobie modelu.

Patrzę z niekłamaną zazdrością bo nie mam ani takich warunków ani umiejętności choć chętnie bym sobie sam robił modele. :D  :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A może cała konstrukcja zmierza w kierunku np. MAX-y Vladimira?

 

Maksy mają usterzenie poziome pływające, a tutaj mamy klasyka. Czepiam się szczegółów ale jak zawsze w internecie, kopiowanie nieścisłości prowadzi do powielania nieprawdy. To jest konstrukcja autorska posiadająca cechy....   tu wpisać to co mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Konrad do takiego modelu znacznie droższe serwa czy regulator? Dobre serwo na wysokość a z reszta prawie każde se poradzi. Przecież to ma latac wolniej niż szybciej.

I co ma tkanina do serw? Tym bardziej dla producenta który robi Model całkowicie eksperymentalny. Bo taki zawsze jest ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedę gołosłowny dotyczy to Maxy czy Maxy PRO?

Pro. :)

 

A po co Konrad do takiego modelu znacznie droższe serwa czy regulator? Dobre serwo na wysokość a z reszta prawie każde se poradzi. Przecież to ma latac wolniej niż szybciej.

I co ma tkanina do serw? Tym bardziej dla producenta który robi Model całkowicie eksperymentalny. Bo taki zawsze jest ten pierwszy.

I dla tego napisałem że serwa to pal sześć byle tak jak piszesz na wysokość dać przewidywalne.

A co ma tkanina a no to że jest zajebiście droga więc domniemywam że skoro była kasa na tak drogą tkaninę to te 50-100 zł na serwo więcej też mogło by się znaleźć nie wspominając o regulatorze.

 

A co to za różnica czy to eksperymentalny model czy docelowy, skoro może się już przy starcie rozdupcyć :P przez spalone serwo.

Serwa powinny być przewidywalne nie mylić z drogimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontad...pierwszy post

Ile razy Ci serwo zrobiło zwarcie i przez to rozbiłeś model?Wolnolatajacy. A ile razy bez rozbicia?

Albo ile razy Ci die zepsuło. Bo o to prościej.

Ja bym dał troche inne serwa, ale nie ze względu na jakość tylko na precyzję ustawień. Choć serwo to nie wszystko. Ale ja to na tym punkcie jesteś skrzywiony.

 

A tak przy okazji...mam serwa za grubą kasę co sie palą czasami nawet w locie. Nawet ponoć markowe. Ale i tak będę je używał :) to ci dopiero dylemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek padało mi sporo serw w skrzydełkach w EG Prop w TS II. Serwa się paliły niebieskim dymem i robiły zwarcie aż odbiornik padł. W drugim przypadku serwo się zjaroało i zostało z jedną lotka uniesiona do góry. W kolejnym chyba serwo zjarało regulator bo nic innego nie padło poza serwem i regulatorem. To wszystko było na serwach budżetowych.

 

Po przejściu już na laminaty zacząłem wsadzać trochę lepsze choć też z budżetowej półki. Dopiero po przejściu na duże modele zacząłem wsadzać z górnej półki budżetowej  :)

Mi chodzi o to żeby model w który zostało włożone mnóstwo pracy i serca nie poszedł do śmietnika przez właśnie taki głupi przypadek z serwem, które zrobiło zwarcie. 

 

Jurek ale Ty swoje serwa bardzo mocno eksploatujesz. Serwa dostają w kość, a że się palą markowe drogie, cóż nic innego nie jesteś w stanie zrobić. Zrobiłeś wszystko co możliwe i już. Spaliło się? Hm.. to po prostu pech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.