Skocz do zawartości

ASP 61


marcinlota1977
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co ja bym zrobił.

1. spróbowałbym z tym acetonem albo poszukał w czym ten klej się rozpuszcza.

2. Zmienił kołpak na taki który pozwoli użyć oryginalnych nakrętek.

 

Zwróć uwagę ze to mocowanie co zastosowałeś nie trzyma de facto śmigła - Podkładka sprężysta w tym miejscu to nieporozumienie. Na śmigło nie ma CO przenosić momentu - stąd m.in uszkodzenie śmigła o kołpak, ono jest na tym wale LUŹNE !!

 

Najlepiej nie kombinuj tylko prześlij ten silnik tak jak jest do Irka ew. do mnie (u mnie chudo z czasem ale da się ogarnąć ).

 

No patrze na 3cim zdjęciu (nie wpadło mi w oko za pierwszym razem) masz oryginalny zestaw do tego kołpaka to w czemu użyłeś takiej niedziałającej prawidłowo kombinacji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma rozrusznik co kołpaka ? Przekładasz gumkę na druga stronę i kołpak Ci nie potrzebny.

 

Dorzuciłeś do pieca tym klejem .... - http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802623029249

 

https://www.hurtownia-techniczna.pl/loctite-262-10ml-klej-do-srub-p-10244.html

 

Moim zdaniem nie odkręcisz tej nakrętki bez zmiękczenia tego kleju. Szczęście żeś tego czarnym nie zakleił bo by ino piłka do metalu pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się co martwić ... kiedyś zrobiłem identyczny błąd z loctit'em :) Owinąłem śmigło folią aluminiową a końcówkę wału grzałem na 3 zapalniczki na zmianę. W końcu ładnie puściło. Cierpliwości bo nagrzać trzeba konkretnie, ale musi ładnie puścić w pewnym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem te wgłębienie, Zauważyłem też że to śmigło Air... serii K ale chodzi mi bardziej o rozmiar. W ASP FS 80 nie mogłem wyregulować niskich obrotów gdy założyłem śmigło skrócone z 15'' do 14. Niby nic ale jak założyłem Master Air...14'' to dopiero zaczął chodzić w całym zakresie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście na ASP 120 miałem Air regulował sie poprawnie ale przesiadłem sie na fialę bodajże 17x8 czyli realnie 16.5x 8 dopiero dostał szwungu. Moim zdaniem Fiala to teraz jedne z lepszych śmigieł budżetowych.

A co do podgrzewania to faktycznie nie zapalniczką tylko palnikiem gazowym jak dojdzie do 500 stopni to puści - Można się pokusić ew. o zrobienie stopera do tłoka wkręcanego w miejsce świecy ale przy tych siłach to bym nie ryzykował wg Loctide na tej nakrętce będzie ponad 20Nm żeby zerwać klej wiec dziura w tłoku wysoce prawdopodobna.

 

A co do skracanych śmigieł to mało dziwne bo końcówka jest tragiczna i daje wiadro oporu, albo i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K-Seriem Master Airscrew 12/6 a co do podgrzania palnikiem do sporej temperatury to nie uszkodze silnika na przodzie? ciepło pójdzie do środka silnika po osi ) ,pewnie jest tam jakiś simering a silnik nie grzeje się az do takiej temperatury,tak mysle...robiłeś w tej gumie większy otwór czy można dostać z większym otworem ? bo moje nakrętki tam nie wejdą aby odpalać z odwrotnie założona guma w rozruszniku...myślałem jednak aby przeciąć smigło przy wale tak aby dało się ściągnąć i włożyc do rozpuszczalnika przód osi na noc...co myślicie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwyć w imadle silnik za piastę śmigła przez drewniane klocki. Dodatkowo dobierz kołek drewniany i włóż go w otwór w wale korbowym (zdjęcia) - w pewnym momencie korbowód oprze się o klocek i zapewni dodatkową blokadę. Potem palnik i delikatnie podgrzewaj próbując odkręcać. 

 

DSC_5064.JPG

 

DSC_5063.JPG

 

Absolutnie nie wkładaj tam żadnych metalowych prętów, tylko drewno. Zdjęcie powyżej jest tylko ilustracją gdzie zablokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - nie ma takiej możliwości by fabryczna nakrętka wraz z kontrą nie pasowały do otworu. W ten sposób uruchamiałem nawet silniki benzynowe 26cm.

Jacek - w moim przypadku na pewno różnicę robiły te szerokie końce śmigła ale zwróćmy uwagę, że śmigła Master... mają o wiele szersze końcówki niż np. APC.

Nakrętki dokręcam i odkręcam trzymając za śmigło więc może tak najpierw próbuj. Uważaj by nie rozhartować wału ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.