Skocz do zawartości

TopModel Marabu


Quant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Marabu waży do lotu z akumulatorem 3C 2200mAh oraz z wariometrem  1360g.

 

Po dokładnych pomiarach wyszło jednak że jest nieznaczna różnica masy na skrzydłach. Trzeba będzie dołożyć 2g na jedną stronę. Ale to chyba nie dużo.

 

Poniżej zdjęcia modelu gotowego do lotu na lotnisku, oraz kilka wykresów z wariometru.

 

Ustawiony środek ciężkości na 70mm od krawędzi natarcia.

 

Ogólnie: model rewelacyjny do słabej termiki, tam gdzie jaskółki latają na 40-60 metrze też potrafi coś wyciągnąć co widać na wykresie z wariometru.

 

 

 

 

post-5019-0-17367600-1471180184_thumb.jpg

post-5019-0-65650500-1471180251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek  zamiast kąbinować z popychaczem przekręć serwo wysokości da się?

 

Masz u mnie Nobla za ten pomysł !

Ze zdjęcia wynika, że lewy mechanizm jest do wysokości . Obrócić mechanizm i popychacz będzie....za długi !

Zresztą czy prawy czy lewy obrócić, 

 

Kto  z was koledzy wklejał wręgę na Uhu Hrad? Chyba nikt przed Wojtkiem .... Mamy kolejne zbiorowe doświadczenie .

 

Jeżeli cofniesz silnik o 5-8 mm a reszta bebechów się zmieści to model absolutnie nie pogorszy właściwości- w skrajnym przypadku polepszy.

Oczywiście obcięcie nosa, zmiana kołpaka itd. Ale kabelki już się zmieszczą jak sądzę . Mocny silnik to synonim "męskości" modelu. Byleby nie wpaść w skrajność.  45 stopni......hmmmm dość poprawnie. Jest fajnie ale szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda - pomysł z obróceniem serwa uratował pewnie ze 2 dni dłubaniny przy rozbieraniu statecznika pionowego. Można by jeszcze przesunąć wręgę z serwami. Ciekawe jak mocno trzyma ten klej... Teraz wszystko gra długość cięgna które jest z... rurki węglowej 4x3 jest w sam raz. Na początku sam się zdziwiłem jak to takie "grube" na popychacz serwa? Ale po zważeniu wyszło że wcale nie jest ciężkie, za to jest sztywne i mieści się w kadłubie.

 

Odnośnie wręgi wklejonej UHU Hard do dzisiaj się trzyma więc chyba klej jest ok.

 

Odnośnie montażu silnika - krótko - jest OK zmieścił się, kabelki też jak widać na zdjęciach. Więc obyło się bez obcinania, zmieniania itd. Odnośnie wznoszenia to te 45 stopni to było w początkowych lotach podczas trymowania i ustawiania modelu. W każdym razie na 50% mocy model wznosi się a na 100% wznosi się dużo szybciej, ale trzeba kontrować wysokością bo być może zrobiłby pętlę.

 

Ten szybowiec po prostu bardzo dobrze lata. Jak będzie chwila czasu to dodam wykresy z wariometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz u mnie Nobla za ten pomysł !

Ze zdjęcia wynika, że lewy mechanizm jest do wysokości . Obrócić mechanizm i popychacz będzie....za długi !

Zresztą czy prawy czy lewy obrócić

 

Bo proste pomysły najtrudniej przychodzą do głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Wydaje mi się, że te 2mm to chodzi o to aby model leciał szybciej, np. jak chcesz uciec z mocnej termiki, lub szybko przemieścić się w inne miejsce na niebie.

JA takiego ustawienia na klapach osobiście nie używam. Mam to ustawione na lotkach bo klapy u mnie nie chcą iść do góry. Niemniej jednak chodzi o to aby model leciał szybciej. Przy okazji trzeba dotrymować nieco wysokość, lub ręcznie korygować prędkość modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.