Skocz do zawartości

os 25fx


pacek

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ten Pan nie wyciąga a dość dobrze mu idzie -V-ce mistrz polski 2008 ,trzeci w Pucharze Polski

<a href=f65c97121c9981ac.jpg' alt='f65c97121c998

A tak naprawdę to docierałem synowi ostatnio dwa silniki .25fx i na dobrym paliwie ,ale bez jakiś ekstrasów -5% nitro, kręcą oba na 15-15500 .Kluczem do sukcesu jest paliwo i model.Rasowanie silnika jest niedopuszczalne .Jednak niektórzy piloci próbowali i okazało sie że zyski z takich operacji były problematyczne, więc je zaniechali.Dobrze dotarty fx kręci jak złoto.

Dzieki za zdjęcie z Poznania ,z tych klamotów to kadłub latał jeszcze w finale .Najważniejsze aby CA nie zabrakło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rasowanie jest dopuszczalne a czasem nawet wskazane (2,5ccm). Ja próbowałem na trzech silnikach i zyski operacji były zauważalne --> +20..25% mocy, co nie ograniczało roli modelu z silnikiem 2,5 ccm wyłącznie do balansowania na wietrze. Tyle że to były mvvs-y.

 

Przegroda daje efekt w postaci większego ciśnienia w zbiorniku więc lepiej jej nie wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Janek ."Rasowanie jest niedopuszczalne " był to skrót myślowy który wprowadził w błąd czytających.W regulaminie nic o tym nie pisze.Chodziło mi o to,że producent nie zaleca żyłowania fx-a.Próby podejmowane przez Młodego tylko popsuły silnik.Coś tam dała wymiana łożysk ale w końcu lepsze efekty dało paliwo. I to by było na tyle.Natomiast w GMS -ach kiedy przypadkowo rozkręcił mi się tłumik obroty wzrosły o conajmniej 1000 a ciśnienie nadal poprawnie podawało paliwo.Może jesienią coś z nim popróbuję ,np rozwiercenie otworu,ale dopiero jak uda mi się kupić zapasowy tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, silniki Młodego kręciły nieźle, ale miały jeden mankament brak wolnych obrotów (w zasadzie były tylko obroty maksymalne). Było tam chyba zrobione ciśnienie z karteru, co jest częstą przeróbką mvvs 3,5. Ja nie przerabiałem nic pod tym kątem, raczej pod kątem ułatwienia mieszance przepływu i efekt jest całkiem przyzwoity.

 

Jakbyście mieli kiedyś rozkręconego os-a to zróbcie kilka fotek silnika od środka, ciekaw jestem jak Japończycy pasują silniki (bo jak Czesi to już wiem). Tym bardziej gms-a tu może być ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMS-a rozkręcał już więcej nie będę,chyba że będę musiał .Tuleja lata w nim jak cholera, pasuje się dopiero po nagrzaniu .Żeby ustawić porządnie okno wydechu musiałem zrobić przerząd bo lekkie przesunięcie kątowe tulei zasłaniało zaraz okna.Silniki jak na razie chodzą b.dobrze i nic przy nich nie robię wg.zasady lepsze wrogiem dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.