Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gotha G IV NPN


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrb

piotrb
  • Modelarz
  • 39 postów
  • Age: 37
  • SkądWrocław
  • Imię:Piotr

Napisano 12 August 2016 - 10:19

Witam

W ramach eksperymentu postanowiłem zbudować model samolotu WW I dwusilnikowy.  Mój wybór padł na samolot Gota GIV.

 

DSCN1977.jpg

 

Samolot w porównaniu z jednosilnikowcem jest bardzo „delikatny”. 

 

DSCN1974.jpg

 

DSCN1975.jpg

 

 Gota lata szybko. Oblot odbył się przy mocnym wietrze

 

https://drive.google...Z1FtLWtxNkU3QjA

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów
  • Age: 50
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 16 August 2016 - 22:50

szybkie toto ....ale na przykładzie tak dużego oryginału wyskalowanego do rozpiętości, widać problem obecnego regulaminu ww1

 

Modele dwusilnikowe i jednosilnikowe mając tą samą rozpiętość, zupełnie do siebie nie pasują.

Dwusilnikowce zachowując proporcje mają bardzo cienkie i smukłe płaty co przy dwóch silnikach czyni je znacznie szybsze. Niestety są również delikatniejsze i kolizja na zawodach szybko je eliminuje z walki.

Wzorem ww2 moim zdaniem należy takie modele budować o rozpiętości 1,2m ale temat zostanie omówiony zapewne dopiero na przełomie roku.

 

Gratuluję pomysłu i udanego wykonania :)

 

ms


  • 0

#3 JacekK

JacekK
  • Modelarz
  • 690 postów
  • Age: 40
  • SkądŁódź
  • Imię:Jacek

Napisano 17 August 2016 - 18:49

Próbowałem i pisać i gadać na zawodach: niby jest wola w Narodzie, ale jakaś taka ukryta :D


  • 0

#4 piotrb

piotrb
  • Modelarz
  • 39 postów
  • Age: 37
  • SkądWrocław
  • Imię:Piotr

Napisano 18 August 2016 - 21:04

Witam

Masz rację Mirku. Osobiście uważam , że dodanie kilku centymetrów ułatwiłoby budowę wielosilnikowców. Przy wyborze modelu sugerowałem się w jaki sposób zamontowane są silnik. Gotha ma napęd pchający, który zamocowany jest „ stabilnie” do dolnego płata. Sam płat wzmocniłem płaskownikami i muszę przyznać, że zdaje to egzamin przy „kraksach”. (ani razu nie odpadł mi żaden silnik). Marek dodał do zestawu fajne makietowe koła, które wyglądają super ale są za małe i nie można wystartować na nich z trawy. Kadłub z ledwością pomieścił osprzęt, więc musiałem go wzmocnić 4 „solidnymi” węglami ( przy krecie model się nie rozpadł :)). Obecnie waga modelu wynosi 542 g z pakietem co jest niezłym wynikiem wziąwszy pod uwagę ilość węgla i CA jakie zostały wbudowane przy budowie i naprawac:).
Co do zmian w regulaminie to myślę że jest to odpowiednia chwila żeby rozpocząć dyskusję na ten temat bo pewnie powstają już następne samoloty na przyszły sezon . Ale to chyba już na innym wątku:) 
Pozdrawiam

  • 0

#5 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów
  • Age: 50
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 19 August 2016 - 09:30

Czyli jest nas już trzech myślących podobnie o zwiększeniu rozpiętości wielosilnikowców wwI ... to już mała grupa "lobbingowa" celem zmian regulaminu na koniec roku ;)

 

ms


  • 0

#6 JacekO

JacekO
  • Modelarz
  • 194 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Jacek

Napisano 21 August 2016 - 09:42

Cieszę się, że temat dwupłatów WW1 powrócił.

Chcę również przypomnieć, że przed rozpoczęciem sezonu 2016 NC1 i NC2 podjęli próby uporządkowania regulaminu w tej kwestii: http://www.aircombat...?t=1263&start=0

Jednak zawodnicy udzielający się na forum zaprotestowali i pozostały zapisy, na które zwraca uwagę Piotr.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych