Skocz do zawartości

Gotha G IV NPN


piotrb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W ramach eksperymentu postanowiłem zbudować model samolotu WW I dwusilnikowy.  Mój wybór padł na samolot Gota GIV.

 

post-15255-0-63745900-1470993505.jpg

 

Samolot w porównaniu z jednosilnikowcem jest bardzo „delikatny”. 

 

post-15255-0-73114800-1470993532.jpg

 

post-15255-0-18582700-1470993542.jpg

 

 Gota lata szybko. Oblot odbył się przy mocnym wietrze

 

https://drive.google.com/open?id=0B_nOYacdiVGiZ1FtLWtxNkU3QjA

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie toto ....ale na przykładzie tak dużego oryginału wyskalowanego do rozpiętości, widać problem obecnego regulaminu ww1

 

Modele dwusilnikowe i jednosilnikowe mając tą samą rozpiętość, zupełnie do siebie nie pasują.

Dwusilnikowce zachowując proporcje mają bardzo cienkie i smukłe płaty co przy dwóch silnikach czyni je znacznie szybsze. Niestety są również delikatniejsze i kolizja na zawodach szybko je eliminuje z walki.

Wzorem ww2 moim zdaniem należy takie modele budować o rozpiętości 1,2m ale temat zostanie omówiony zapewne dopiero na przełomie roku.

 

Gratuluję pomysłu i udanego wykonania :)

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Masz rację Mirku. Osobiście uważam , że dodanie kilku centymetrów ułatwiłoby budowę wielosilnikowców. Przy wyborze modelu sugerowałem się w jaki sposób zamontowane są silnik. Gotha ma napęd pchający, który zamocowany jest „ stabilnie” do dolnego płata. Sam płat wzmocniłem płaskownikami i muszę przyznać, że zdaje to egzamin przy „kraksach”. (ani razu nie odpadł mi żaden silnik). Marek dodał do zestawu fajne makietowe koła, które wyglądają super ale są za małe i nie można wystartować na nich z trawy. Kadłub z ledwością pomieścił osprzęt, więc musiałem go wzmocnić 4 „solidnymi” węglami ( przy krecie model się nie rozpadł :)). Obecnie waga modelu wynosi 542 g z pakietem co jest niezłym wynikiem wziąwszy pod uwagę ilość węgla i CA jakie zostały wbudowane przy budowie i naprawac:).

Co do zmian w regulaminie to myślę że jest to odpowiednia chwila żeby rozpocząć dyskusję na ten temat bo pewnie powstają już następne samoloty na przyszły sezon . Ale to chyba już na innym wątku:) 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że temat dwupłatów WW1 powrócił.

 

Chcę również przypomnieć, że przed rozpoczęciem sezonu 2016 NC1 i NC2 podjęli próby uporządkowania regulaminu w tej kwestii: http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1263&start=0

 

Jednak zawodnicy udzielający się na forum zaprotestowali i pozostały zapisy, na które zwraca uwagę Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.