Skocz do zawartości

Nie mogę polecić tego silnika...


AMC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  :( ...

Kupiłem internetowo w pewnym dość znanym sklepie malutki silniczek do małego modelu, dla Naszego Kolegi z Forum. Jak go wziąłem w rączki, to własnym oczom nie uwierzyłem od razu.

Dwa spośród sześciu magnesów są tak "dokładnie" wklejone, że wirnika niemalże nie można obrócić, bo silnie ociera się tymi magnesami o stojan : 

 

post-18335-0-14789000-1471044872_thumb.jpg

 

post-18335-0-29110300-1471045036_thumb.jpg

 

post-18335-0-77581500-1471045161_thumb.jpg

 

Ten silnik nie mógł pracować i nigdy nie pracował, nikt go nie sprawdził przed wyjściem z produkcji, co daje dużo do myślenia o organizacji tej produkcji i tzw. poszanowaniu klienta. O innych kwiatkach widocznych na zdjęciu już nie będę mówił.

 

post-18335-0-84042300-1471045540_thumb.jpg

 

post-18335-0-90497900-1471045640_thumb.jpg

 

post-18335-0-50221200-1471045819_thumb.jpg

 

Nie tak dawno kolega Patryk Sokol był daleki od zachwycania się ESC tej samej firmy  :( ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostateczności przetoczyć stojan na tokarce, ale wynik zależny od tego  jak mocny jest klej którym przyklejono te magnesy...

Niestety, silniczek jest nierozbieralny, wałeczek fi 1,45mm jest wklejony w łożyska. Chciałem kupić dwie sztuki, ale ten był jedyny i ostatni wg. info sklepu. Pudełko wygląda tak, jakby było już wielokrotnie otwierane. Będę reklamował, ale w piątek ok. godz. 16-tej nie udało mi się uzyskać połączenia tel. ze sklepem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za kicha. A jakie piękne uzwojenie :angry:

Z podobnej półki cenowej mogę polecić emaxy, małe silniki są wykonane bardzo dobrze - jak na swoją cenę.

Przyjrzałem się bliżej i przemierzyłem na stanowisku kilka egzemplarzy E-maxów z tych mniejszych rozmiarów i mogę potwierdzić Twoją opinię. W praktyce także spisują się dobrze - też mogę je polecić. Model, do którego planowano użyć tego Redoxa będzie latał pewnie na E-maxie właśnie  :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamuj.

Zwrot kasy, albo odstąp od umowy. Masz na to 10 dni bez podania przyczyn, od dnia otrzymania przesyłki.

Niestety pojawia się coraz więcej tanich podzespołów modelarskich, ale ich jakość drastycznie spada, co w modelach latających mści się okrutnie.

 

Też polecam E-maxy. Bardzo dobre silniki, za niewielką cenę. 

 

Ja się kiedyś połasiłem na tanie serwa, które w małym pusherze o rozpiętości 50 cm i masie ok. 200 gram, nie dawały rady ściągać sterów, mimo iż podobno miały 1,2 kg/cm.

A i precyzją nie grzeszyły. A kiedy jedno poszło w locie, po prostu je wyjąłem i wrzuciłem do szuflady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamuj.

Zwrot kasy, albo odstąp od umowy. Masz na to 10 dni bez podania przyczyn, od dnia otrzymania przesyłki.

Niestety pojawia się coraz więcej tanich podzespołów modelarskich, ale ich jakość drastycznie spada, co w modelach latających mści się okrutnie.

 

Też polecam E-maxy. Bardzo dobre silniki, za niewielką cenę. 

 

Ja się kiedyś połasiłem na tanie serwa, które w małym pusherze o rozpiętości 50 cm i masie ok. 200 gram, nie dawały rady ściągać sterów, mimo iż podobno miały 1,2 kg/cm.

A i precyzją nie grzeszyły. A kiedy jedno poszło w locie, po prostu je wyjąłem i wrzuciłem do szuflady.

Tkanina węglowa, o którą to pytałem w innym celowym temacie gdyż jest biała (?-!) to też w tej przesyłce. Rzecz jasna, że będę reklamował jedno i drugie.

Gdyby co, to będę miał prośbę do Kolegów Moderatorów o uporządkowanie/ przeniesienie tematu  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały off-topic:

 

Mam pytanie w sprawie wspomnianych Emaxów.

 

Czy ktoś z Was miał i używał 2215/12 ?

 

Dane techniczne:

liczba zasilających celi - 2-3
obroty/Volt - 905
maksymalny ciąg - 1050g
maksymalna moc - 216W
zalecana średnica śmigła - APC 10x4.7 11x3.8
zalecana masa modelu - 600-900g
masa silnika - 70g
średnica silnika - 28,5mm
maksymalny pobór prądu - 18A

 

Pytam, bo kolega miał taki i z deklarowanych max 1050g ciągu wyszły nici.

Nie był w stanie zbyt dobrze pociągnąć w 3D modelu ok 480g.

 

Także nie wiem, czy to kwestia tamtego konkretnego silnika, czy tego modelu.

Mieliście może taki silnik?

 

Z góry wielkie dzięki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały off-topic:

 

Mam pytanie w sprawie wspomnianych Emaxów.

 

Czy ktoś z Was miał i używał 2215/12 ?

 

Dane techniczne:

liczba zasilających celi - 2-3

obroty/Volt - 905

maksymalny ciąg - 1050g

maksymalna moc - 216W

zalecana średnica śmigła - APC 10x4.7 11x3.8

zalecana masa modelu - 600-900g

masa silnika - 70g

średnica silnika - 28,5mm

maksymalny pobór prądu - 18A

 

Pytam, bo kolega miał taki i z deklarowanych max 1050g ciągu wyszły nici.

Nie był w stanie zbyt dobrze pociągnąć w 3D modelu ok 480g.

 

Także nie wiem, czy to kwestia tamtego konkretnego silnika, czy tego modelu.

Mieliście może taki silnik?

 

Z góry wielkie dzięki !!!

W odniesieniu do parametrów deklarowanych przez nie wiadomo kogo - producenta, autoryzowanego dystrybutora czy też dalszej ręki i też nie wiadomo, na jakiej podstawie - zalecam zasadę bardzo ograniczonego zaufania, że nie powiem nieufności. W większości wypadków te dane są zaleceniami księgowego i marketingu.

Nie miałem i nie eksploatowałem akurat tego silnika, ale inne o zbliżonych wymiarach (ta sama średnica stojana, inna długość) obdzierałem z marketingowych piórek na stanowisku pomiarowym. Akurat z E-maxami nie było tak żle, jak z niektórymi innymi, nawet dużo droższymi silnikami. Zresztą cena detaliczna też jest tak różna od ceny producenta, że i tym nie można się kierować w 100% przypadków. Producent dostaje zazwyczaj od 45 do 25% ceny sprzedażnej.

 

Do rzeczy - wykonaj następujące kroki :

 

1). Zmień śmigło APC na GWS HD (sztywne) lub Master Airscrew o przynajmniej zbliżonym skoku (może być ciut większy - lepiej, niż ciut mniejszy)

2). Ustaw komutację (timing) sterownika na najkorzystniejszą wartość. W tym celu użyj amperomierza o zakresie min. 20A , włączonego szeregowo z baterią akku, najlepiej po stronie "+" . Silnik bez obciążenia, czyli bez śmigła. Sprawdzając wszystkie możliwości ustawienia timingu, jakie daje ESC i notując każdą wartość prądu biegu jałowego silnika przy każdej z tych możliwości wybierz tę, przy której prąd jest najmniejszy. 

Potem dla pewności powtórz to wszystko ze śmigłem - musi się zgodzić, ta sama ustawiona wartość wyprzedzenia komutacji ma także dać najmniejszy prąd pod obciążeniem. Jeżeli masz amperomierz tylko do 10A , to zasilaj z 2S.

3). Sprawdż , czy wewnętrzny pierścień łożyska przenoszącego ciąg śmigła (to dalsze od niego) nie pociemniał. Jeżeli wygląda normalnie i nie czuć z łożyska charakterystycznego zapachu przegrzanej stali, to kapnij doń małą kropelkę oleju silnikowego lub wazelinowego (ale nie przekładniowego), w szczelinkę pomiędzy tym wewn. pierścieniem a osłonką.

4). Zadbaj o dokładne wyrównoważenie dynamiczne mas wirujących. Tu jest artykuł tematyczny o wyważaniu : http://abc-rc.pl/silnik-emax-gt2215-12-kv905

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytam, bo kolega miał taki i z deklarowanych max 1050g ciągu wyszły nici.

Nie był w stanie zbyt dobrze pociągnąć w 3D modelu ok 480g.

 

 

Silnik sam w sobie ciągu nie daje.

Ciąg uzyskujemy z całego zespołu napędowego - śmigło, silnik, regulator, pakiet.

Pytanie, jakie zestawu użył kolega, bo tego nie wspomniałeś.

Bardzo łatwo zmarnować moc silnika. Czasem nawet wystarczy niewłaściwa piasta, albo zbyt małej przepustowości złączki prądowe i silnik nie rozwinie skrzydeł.

Czasem wystarczy złej jakości śmigło.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy każde proste pytanie na forum musi od razu skutkować swego rodzaju filozofowaniem?

Andrzej zapytał o konkretny silnik, użył skrótu myślowego pisząc o deklarowanym ciągu, czyli w domyśle ciągu uzyskiwanym według producenta z użyciem podanego śmigła, baterii i regulatora. I według kolegi, a tym kolegą jestem ja, dany silnik na zalecanym śmigle, baterii i regulatorze nie był w stanie spowodować by model około 480g szedł pionowo w górę, tzn. kilka metrów wolno się wdrapał i tyle. Więc pytanie czy ja mam wadliwy egzemplarz, czy producent tak przeszacował dane?

A co do innych silników o podobnej wadze, czy mają podobny lub większy power, owszem mają i rzeczywiście a nie na papierze i niektóre nawet dużo, dużo więcej. Akurat obaj z Andrzejem mamy takie silniki, tylko w tym konkretnym przypadku ich średnica jest za duża i się nie mieszczą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

 

Rzeczywiście chodziło mi o wrażenia praktyczne, bez jakiś dokładnych danych, ciągu, etc.

Jeśli z innym kv silnika dawał radę z modelem 600g, to jest dobra informacja.

 

Sam miałem mniejszego emaxa z Flash'em i też byłem z niego zadowolony,

 

Zamykam ten mniejszy wątek i przepraszam za zaśmiecanie tematu :)

Dzięki raz jeszcze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.