Skocz do zawartości

Patrol Delta - zwinna balsowa delta zwiadowcza ;-)


Callab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Winglety są mocowane na wcisk i zaczepiane tylko o dźwigar czy są jakoś dodatkowo kotwione od spodu w skrzydle?

 

Konstrukcja prosta i chyba udana, bo model nieźle wywija w powietrzu :)

 

Czy były próby lotu z większym obciażeniem?

Jaki jest stosunek ciągu silnika do masy modelu?

Pytam po kątem możliwości założenia na nosie kamery fpv. Taki "kompaktowy" model który można wrzucić do bagażnika każdego samochodu i nie wymagający kłopotliwego składania przed lotem byłby dobrą alternatywą.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa mocowane od spodu, przesunięte jak najdalej do przodu. Niestety takie ułożenie nie zabezpiecza przed uszkodzeniem serwa przy lądowaniu. Planuję zamontować tam jakieś proste owiewki.

 

post-730-0-99767900-1471445578_thumb.jpg

 

 

 

Mocowanie stateczników:

 

Od spodu w statecznik wklejone są śruby M2. Śruby z dwóch powodów: po pierwsze gwint ułatwia wklejenie, po drugie łby służą do zakotwienia stateczników od spodu:

 

post-730-0-18713400-1471445548_thumb.jpg

 

 

Od spodu w folii wypalone są otwory, przez które przechodzą łby śrub. Mocowanie może być zrealizowane dwojako:

 

Gumka:

 

post-730-0-87050500-1471446264_thumb.jpg

 

 

lub specjalny zatrzask:

 

post-730-0-05690600-1471446281_thumb.jpg

 

 

Oba rozwiązania się sprawdzają. Gumka łatwiejsza w obsłudze.

 

 

Stosunek ciągu śmigła do masy modelu mam ok. 1:1. Akurat taki silnik ze śmigłem miałem w szufladzie.

 

Na pewno uniesie jeszcze dodatkowo co najmniej 100 g. - to sprawdziłem eksperymentując z wyważeniem. Czyli można dać lżejszy pakiet i zamontować pewnie co najmniej 150g dodatkowego sprzętu (jakiś stabilizator, kamerkę, autopilot czy tym podobne).

 

 

P.S.

 

Mirek oglądnij film do końca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan będzie jak go dokończę rysować. Postaram się zdążyć do końca tygodnia, bo jak nie to dopiero na początku września.

 

Przedział bagażowy. Pakiet upychany jest gąbką pod kesonem, w środku odbiornik, a z tyłu regulator, tak żeby omiatało go powietrze. Może jakąś owiewkę też dostanie, ale na razie tak jest dobrze.

Pokrywa z cienkiej sklejki mocowana z przodu językiem wchodzącym pod keson, z tyłu sklejka wsuwana jest pod poprzeczkę. Proste i skuteczne rozwiązanie.

 

post-730-0-42109800-1471523364_thumb.jpg

 

post-730-0-26980700-1471523487_thumb.jpg

 

 

Na lotkach zrobiłem zwichrzenie. Nie wiem jak latałby bez niego więc trudno mi orzec na ile pomaga w locie. W spokojnym powietrzu delta lata równo, w turbulentnym, leciałem raz nią na zboczu po zawietrznej, kiwa się na wszystkie strony - ale generalnie po zawietrznej się nie lata.

 

post-730-0-48232700-1471523522_thumb.jpg

 

Lądowanie albo klasycznie, jednak prędkość lądowania jest wtedy dosyć spora, albo zaciągamy na maksa i delta opada płasko na ziemię - jak to delta.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.