Skocz do zawartości

Saito Fa -180B


marcinlota1977
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...proszę o rade odnośnie tego silnika Saito Fa-180B..czy jest to silnik nowy na rynku,czy już nie produkowany lub wycofany i może zastąpiony nowszym modelem..zastanawiam się nad zakupem ale nie chce wtopic kasy dlatego załozyłem ten temat.Cena w nastiku jest 1250 zł...z drugiej reki...NOWY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wg mojej wiedzy konstrukcja FA-180B jest konstrukcją mającą wiele lat. Wycofano z produkcji modele BGK z czarną głowicą. Osobiście mam FA-72B i pełne zadowolenie. Te silniki lubią przynajmniej 10% nitro. Zużycie paliwa to 200ml na 10,5 minut. Nie wiem czy to jest dużo czy mało.....jeśli latasz na wychyleniach drążka więcej niż 50% silnik musi się napić. Regulacja banalnie prosta; mój ma wylatane 21 godzin - chodzi świetnie.

Do FA-180B Saito zaleca zbiornik 20-24 uncje czyli od ok 560ml do 680ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie z ASP, OS i Saito.Mam  Saito 125.  Bardzo łatwo się uruchamia.Pięknie wygląda jako jeden z cylindrów gwiazdy.Idealnie trzyma niskie obroty. Za to pali dużo więcej niz OSy i ASP. Bardzo brudzi model olejem.Mam wrażenie ze jak dwusuwy i nie jest to sprawa regulacji gaźnika.Chyba też  trochę bardziej trzepie niż pozostałe ale to może być kwestia subiektywna związana z modelem,łożem itp.Suma sumarum ja preferuję OSy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli brudzi model olejem to może wystarczy założyć weżyki ta wystające krućce i odprowazdic je pod model mój asp 61 tez pluł ale założyłem tzw. odme pod model jak mi doradzili koledzy i po sprawie jest o wiele lepiej...co do Saito to nie wiem ile pali i nie wiem tez ile ma pojemności zbiornik paliwa w tym hangarze o rozpietosci 2690.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazowo Saito mają bardzo bogato ustawioną iglicę niskich obrotów. Poszukać na RCuniverse lub rc groups. Po okresie docierania możesz to dobrze zoptymalizować.

 

Miałem Saito 100, w porównaniu do mojego ASP 91FS, lepiej reagował na gaz dużo płynniej wchodził na obroty. Teraz na docieranie czeka Saito 180. Napewno lubią nitro, w znaczeniu żę reagują na nie wzrostem obrotów czy reakcją na gaz. To co moge powiedzieć to silniki pracują genialnie i są piękne. W sumie własciwym okresleniem było by dzieło sztuki ;)

 

Tylko czy napewno chcesz sie pchać w metanol? To paliwo jest droższe i ma wiecej oleju wiec brudzi. Zastanów sie czy nie iść w benzynę, która obecnie staje sie bardzo popularna na lotniskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może napisze tak...zapach metanolu dla mnie praktycznie decyduje i stawia kropke nad "i"... bardziej mi się tez podobają a szczególnie tłumiki ...ale cały czas się zastanawiam dlatego założyłem temat aby bardziej szie przychylić i się zdecydować a benzynę tez brałem pod uwagę ale jakos...hmm..czyli Saito jest wyższą półką od os-maxxa...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może napisze tak...zapach metanolu dla mnie praktycznie decyduje i stawia kropke nad "i"... bardziej mi się tez podobają a szczególnie tłumiki ...ale cały czas się zastanawiam dlatego założyłem temat aby bardziej szie przychylić i się zdecydować a benzynę tez brałem pod uwagę ale jakos...hmm..czyli Saito jest wyższą półką od os-maxxa...?

 

To jak u mnie zapach metanolu plus palonego oleju ;) z dużych silników jeszcze więcej ;) Przy czym możesz przerobić benzynę pod metanol, wkładajć gaźnik Walbo WT499

 

Saito vs Os Max  - chcesz burzę na forum rozpętać ;) oba porównywalne oba japońskie, jest jeszcze 3 gracz superdoładowany :) YS Yamada też japonia.

 

Aha u mnie na lotnisku kolega ma ASP 180FS i jest bardzo zadowolony kręci śmigłem 18x8W.

 

W tych pieniądzach bierz Saito 180, jest jeszcze na allegro OS max FS 200 z pompą.

 

 

Kolejna ciekawostka Saito 180 można stuningować wkłajac tłok z Saito FG57 zwiększa to poziom kompresji. Na RCUniverse testowane zwieksza obroty nawet o 300, ale to na zapłonie CDI. na żarce trzeba by dać mniej nitro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.