Skocz do zawartości


Zdjęcie

Thunder Tiger E325


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 collins

collins
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 36
  • SkądGostynin/Płock
  • Imię:Marek

Napisano 24 sierpień 2016 - 12:07

Witam,
 
Latałem Tigerem i podczas awaryjnego lądowania przytarłem węglowe łopaty, wymieniłem na takie z włókna szklanego, oczywiście balansowane. Po tej wymianie helik zaczął gibać się, najbardziej widać ruch ogona góra/dół. Widać to na filmie. Może ktoś z kolegów ma pomysł co to może być? wymieniłem też tylne łopaty - nie pomogło.
 
https://www.youtube....bed/-wFB4OwcMNY

 

P.S. jak wstawić film z youtube?


  • 0

#2 Mustaf90

Mustaf90
  • Modelarz
  • 106 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądSzaflary
  • Imię:Dawid

Napisano 24 sierpień 2016 - 12:51

A nie sprawdzałeś Wału głównego i łącznika łopat? :blink: Na 99% będzie krzywy wał lub szpindel (ew obydwa elementy). Musisz wymienić bo to one wprowadzają takie wybracje.


  • 0

#3 collins

collins
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 36
  • SkądGostynin/Płock
  • Imię:Marek

Napisano 24 sierpień 2016 - 13:26

A nie sprawdzałeś Wału głównego i łącznika łopat? :blink: Na 99% będzie krzywy wał lub szpindel (ew obydwa elementy). Musisz wymienić bo to one wprowadzają takie wybracje.

Nie sprawdziłem... dzisiaj zerknę, dzięki za podpowiedź.


  • 0

#4 collins

collins
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 36
  • SkądGostynin/Płock
  • Imię:Marek

Napisano 25 sierpień 2016 - 09:40

Sprawdziłem dokładnie główny wirnik. Nie mogłem uwierzyć, łopatki od flybar nie były przyklejone - takiego kupiłem. Był złożony i po pierwszym locie gość stwierdził, że to nie dla niego.

Nie mam możliwości zrobienia oblotu, ale przypuszczam, że to jest przyczyna niestabilności.

Dzięki za pomoc Mustaf90


  • 0

#5 Mustaf90

Mustaf90
  • Modelarz
  • 106 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądSzaflary
  • Imię:Dawid

Napisano 26 sierpień 2016 - 14:43

Jeżeli łopatki flybara miały różne kąty to również mogło powodować takie wibracje. Ale dla pewności sprawdź też wał i łącznik łopat, przy okazji sprawdzisz czy był składany na klej do śrub, to też ważne żeby się nie rozkręcił podczas lotu.


  • 0

#6 d.a.r.o.

d.a.r.o.
  • Modelarz
  • 582 postów
  • Age: 53
  • Skąd3city
  • Imię:Darek

Napisano 27 sierpień 2016 - 17:05

To "gibanie" pochodzi od podwozia treningowego. Zwiększ obroty wirnika. To powinno trochę pomóc. Musisz jak najszybciej pozbyć się podwozia treningowego i wtedy wszelkie dolegliwości znikną.


  • 0

#7 collins

collins
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 36
  • SkądGostynin/Płock
  • Imię:Marek

Napisano 29 sierpień 2016 - 07:28

Podwozie treningowe założyłem przy próbach. Jak zdjąłem faktycznie było mniejsze "gibanie", ale jednak było. 

Dzięki koledzy za pomoc. Jak zrobię oblot to dam znać.


  • 0

#8 d.a.r.o.

d.a.r.o.
  • Modelarz
  • 582 postów
  • Age: 53
  • Skąd3city
  • Imię:Darek

Napisano 29 sierpień 2016 - 18:13

Powodem gibania mogą być również zbyt twarde gumki w głowicy (dumpery). Co prawda tak działo się w mojej 600-tce ale może w tym maluchu też tak się dzieje. Okucia łopat powinny mieć lekki luz góra-dół. Może są zbyt mocno dokręcone.


  • 0

#9 collins

collins
  • Modelarz
  • 20 postów
  • Age: 36
  • SkądGostynin/Płock
  • Imię:Marek

Napisano 25 wrzesień 2016 - 19:49

Po oblocie potwierdziła się w 100% przyczyna: wkręcone, ale nie przyklejone łopatki flybar. Podczas lotu miały się pochylać co powodowało drgania i niestabilność helika.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych