Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Władysławie to chyba musimy się spotkać i pogadać poważnie. Może faktycznie przymierzymy się do MP 2018 F5J.

 

PS

Z Agencjami mam złe doświadczenia ale skoro organizowałeś tak zawody to pewnie wiesz jak z Agencją gadać i z kim konkretnie.

Ja jak będzie trzeba mogę zawiesić na szyi krawata i pojechać gadać.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Władku mi bardziej chodzi o spotkanie towarzyskie i poznanie się niż rozmowa o organizacji czegokolwiek. Dobrze byłoby siąść przy kawie i chwile pogadać ogólnie. A kiedy to spotkanie to aż tak się nie spieszy ale byłoby fajnie pogadać.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim naszym treningu we Wrocławiu pojawiła sie dyskusja o bagnetach kątowych do modeli układem podziału skrzydła - na dwie czéści. Producenci zwykle dodają do modeli dwa bagnety - z większym kątem wychylenia i mniejszym kątem. Po złożeniu skrzydeł model posiada dwa wzniosy skrzydła - jeden przy kadłubie i drugi w okolicach lotek. Praktyka użytkowania bagnetów w tej kategorii nie była dotychczas rozpatrywana na naszym forum. Podłączam tutaj wątek z RC groups, który rzuca pewne światło w temacie.

 

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2954797-Angular-wing-joiners

 

Ciekawe jakie są Wasze doświadczenia w ustawianiu kąta wzniosu skrzydła przy kadłubie. Do tej pory stosowałem zasadę dla lekkiego modelu, latającego zasadniczo wolniej, użycie bagnetu z większym kątem wzniosu. Dla szybszego i cięższego modelu bagnet z mniejszym kątem wzniosu. Opinie w šwicie jednak są skrajnie różne. Pomijam dodatkowy wykłon skrzydła w modelach F5J w okolicy lotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mój post wywołał dyskusję. Wystarczy Nam tylko kilku pasjonatów aby namówić do pomocy resztę niezdecydowanych sympatyków F5J. Zawody zorganizujemy gdzieś w Polsce a jeżeli nie będzie chętnych to na organizację MP to zaproponuję znowu Radawiec (ale to ostateczność).

Przestrzegam wszystkich potencjalnych organizatorów: uprawnienia sędziowskie, pozwolenia na loty w strefie i inne... powinno się mieć kwity lub uprawnienia, bo zawsze w Polsce znajdzie się weszka, która dla swoich interesów będzie próbowała to wyciągnąć. 

Mam za sobą organizację wyjazdów Kadry F3J  i wiem, że biurokracja jest upierdliwa i zajmuje dużo czasu ale daje wymierne pieniądze, które obniżają koszty wyjazdu. Najpewniej w 2018 nie wywalczymy żadnego dofinansowania ale kiedyś trzeba zacząć, aby w późniejszych latach AP opłaciło nam przynajmniej startowe. Nie mamy szans z takimi medalowymi potentatami jak rakietowcy czy wolnolatający ale zawsze długotrwale (upierdliwie) lobbując, coś możemy uszczknąć dla siebie. Liczy się upór i wola walki. Na MŚ F3J, które odbyło się w Johanesburgu opłacono 5 osobowej ekipie bilety lotnicze i startowe w zawodach. Praca nad tym trwała z 3 lata i wymagała dobrych wyników naszych zawodników na zawodach międzynarodowych (Wojtek Tomek), ale udało się. Mam nadzieję, że i teraz będziemy w stanie to samo zrobić w F5J. Ważne jest planowanie z odpowiednim wyprzedzeniem. Działania w postaci pospolitego ruszenia zazwyczaj przynoszą więcej szkód niż wymiernych korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie są Wasze doświadczenia w ustawianiu kąta wzniosu skrzydła przy kadłubie. Do tej pory stosowałem zasadę dla lekkiego modelu, latającego zasadniczo wolniej, użycie bagnetu z większym kątem wzniosu. Dla szybszego i cięższego modelu bagnet z mniejszym kątem wzniosu. Opinie w šwicie jednak są skrajnie różne. Pomijam dodatkowy wykłon skrzydła w modelach F5J w okolicy lotek.

Jak kupowałem MAXe to gadałem z Vladimirem odnośnie bagnetów i właśnie kąta bo do tej pory miał tylko 50 a od niedawna stosuje 70 To co mi napisał pokrywa się trochę z wypowiedziami z RC Grup. Czyli do lekkich modeli stosuj 70 wówczas model bezie lepiej latał w termice, ale będzie gorzej nim lądować. Dla ciężkiej MAXy stosuj 50 będzie lepiej latać (cokolwiek by to znaczyło).

 

Tyle że patrząc na ostatnie modele kolegi Piotra i jakie dostał bagnety z Samby to trochę zaprzeczają tej teorii bo do ciężkiego Pike dali bagnet o większym kącie niż do Dynamika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć który program prawidłowo liczy.

 

To są dwa programy: SORG V4 czeski oraz GliderScore chudy pikuś wie czyj.

Konfiguracja obu programów jest identyczna dla klasy F5J

 

Założenia są dla obu programów identyczne:

Abacki czas lotu 9.51, lądowanie do 1m, wysokość 200m

Babacki czas lotu 9.51, lądowanie =10m, wysokość 150m

Cebacki czas lotu 9.51, lądowanie do 5m, wysokość 150m

 

a punktacja jak widać jest z księżyca. Tak na chłopski rozum czeski program liczy lepiej bo za wygranie kolejki Cebacki ma 1000pkt. W tym GliderScore tylko 955pkt.

 

score.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządny czeski sędzia ma kartkę, ołówek i głowę. I daje radę ;) program to zbędny balast ;)

Konrad...policz sam zgodnie z tym co mówi stosowny dokument fai dla klasy F5J. I wszystko będziesz wiedział. ;)

No właśnie liczyłem i po mojemu ten czeski liczył prawidłowo.

 

 

Masz złą konfigurację GliderScore. U mnie na domyślnych ustawieniach dla F5J liczy tak samo jak na czeskim przykładzie:

 

Kurde jak to Czarek osiągnąłeś. Ja też liczę na domyślnych. Różnica jest tylko taka, że założyłem nowe zawody i nowych zawodników. Nic w konfiguracji nie gmerałem.

Musze to jeszcze raz przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bavarian Open w Coburg 01 października 2017.

 

Bardzo fajne zawody choć nie było najlepszych. Organizatorzy mocno się starali. Na koniec zawodów było losowanie prezentów od sponsorów. Doskonała zabawa a i nasze wyniki nie najgorsze. Moje 14 miejsce (z 93.10%) i 16 Piotra (z 90.68%) całkiem przyzwoite.

 

 

 

eFypNU.jpg

kP6T6q.jpg

5mQWeI.jpg
fBvp8x.jpg
74DUNN.jpg
GWbOUl.jpg
hW1SkX.jpg
9E4y3H.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.