Skocz do zawartości

Zasilanie odbiornika - pakiet czy UBEC?


Marcin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardziej w kwestii technicznej, bo obie opcje jestem w stanie w każdej chwili uruchomić.

 

Odkurzam swoją Dimonę. Jest tam pakiet do odbiornika 5celowy NiCd Sanyo 1700 mAh. W ramach 'odchudzenia' modelu zastanawiam się nad opcją UBEC podpiętego pod pakiet zasilający model. Zasilam model pakietem 6s 5000mAh i UBEC wpinałbym po prostu w kable balancera. Jakieś 200g zyskam spokojnie na eliminacji pakietu NiCd. Pytanie - czy warto? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Przelicz, ile Twoja Dimona (%) schudnie..... Na ile zmieni się obciążenie powierzchni ?  Jak ta zmiana (- 200g)  wpłynie na zachowanie się modelu ?

W 99,9 % - niezauważalna zmiana !!!

UBEC przy zasilaniu 6s - dość ryzykowne. SBEC - inna bajka. Ale akumulator napędowy to najbardziej podatny element na uszkodzenia. Z drugiej strony - kontroluje się go częściej niż akumulator zasilający elektronikę, tak już to mamy...

Co zyskujesz ? 1 akumulator mniej do ładowania..... 200g lżejszy model.....

Co tracisz ? Poczucie komfortu, że dla bezpieczeństwa zrobiłeś wszystko co w Twoich możliwościach a charakterystyka lotna modelu nie uległa zmianie.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to ten regulator wchodzi w gre : https://rcpro.pl/product-pol-4163-Stabilizator-Napiecia-BEC-SkyRC-3A-2-6S.html

Tak jak mowisz - zmiana niezauwazalna. Ilosc elementow, ktore moga pasc ta sama (regiel zamiast pakietu). Chcialem uniknac pamietania o NiCd i ich rozzladowywaniu przed pelnym naladowaniem, jak mowisz - pakiet napedowy zawsze jest pod kontrola. Z drugiej strony jak padnie (zwarcie czy cos) to strace calkowita kontrole nad modelem. Przy 6kg wagi to moze byc bolesne.

 

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Czyli SBEC ! Ale w Twoim modelu to poniżej 6A nawet bym nie patrzył. Sanyo (zielone) 1700 to nalepsza opcja NiCd. Możesz je wymienić na 2x LiFe. Nie trzeba rozładowywać a i szybko naładujesz jeśli zajdzie potrzeba.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6A? Nie sadze, tam sa niewielkie serwa - jeden standard na kierunku, mini na wysokosci i lotkach i cyfrowe mikro na hamulcach.

Zostane na razie przy NiCd. Latalo to bez problemu, wiec po co zmieniac zwycieski sklad. A SBEC i zasilanie z 6s zostawie sobie na cos innego.

 

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze moge zasilic ten regulator z 2s - wystarczy odpowiednio podpiąć się pod gniazdo balancera w pakiecie. Rożnica w napięciu cel będzie niewielka i do naprawienia przy ładowaniu z balancerem.

Na razie to musze i tak wyrwane mocowanie podwozia zrobić. Głupie kretowiska ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Też nigdy nie zmieniam zwycięskiego składu.

Tym bardziej nie rozumiem tego wątku ?

Kiedyś był tu taki komentarz: dobrze wiem co chcę, ale napisałem z ciekawości, co "mądrale" powiedzą.....

Sorrki ! Już się wyłączam...

- Jurek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.