Skocz do zawartości

powiększona kopia Twista


bjacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zbudować Twista (funfly od Hangar 9), ale o rozpiętości około 1,8m i napędzanego silnikiem benzynowym o pojemności rzędu 40ccm. Fotka oryginalnego Twist 60 dla niewtajemniczonych ;).

 

post-8458-0-94427100-1476477381_thumb.jpg

 

Zabrałem się za rysowanie planów. Odtworzenie kadłuba nie przedstawia problemu - jest płaski i łatwy do zbudowania. Podobnie usterzenie. Napotkałem natomiast kłopot przy określaniu profilu skrzydła. Próba przerysowania za pomocą suwmiarki (pomiar grubości płata co 5mm) nie bardzo wychodzi, ponieważ dla uzyskania dokładnego obrysu jest wymagana dobra dokładność pomiaru, a tu wahania na poziomie +/-0,1mm są na porządku dziennym. Co innego, gdybym miał żeberko wymontowane ze skrzydła, ale nie mam - posługuję się samym skrzydłem i jego odrysowanym obrysem.

 

Próbowałem użyć darmowej wersji programu Profili 2. Wstępnie, na podstawie pomiarów cięciwy, grubości i położenia najwyższego punktu określiłem, że chyba jest to zmodyfikowany profil NACA 018, jednak pewności nie mam. Z drugiej strony, nawet jeśli nie mam tej pewności, to profil jest bardzo podobny, więc model raczej poleci i będzie miał co najmniej zbliżone właściwości lotne, ale...

 

Stąd pytanie: czy jest jakaś prostsza metoda przeskalowania profilu skrzydła niż "aproksymowanie" zgodnie z parametrami profilu? Dysponuję jedynie skrzydłem od oryginalnego Twist 60 i nie chciałbym tego skrzydła rozbierać czy niszczyć, natomiast bez problemu mogę odrysować profil. A może po prostu wybrać inny, "fanflajowy" i już?

 

Mam też pytanie o budowę samego płata. Chcę zrobić tak, jak w oryginalnym Twiście, to znaczy, pojedyncze, niedzielone skrzydło. Oryginalnie płat ma keson do około 1/3 cięciwy oraz dwa dźwigary, na górze i na dole żebra. jest też niewielki keson przy krawędzi spływu. Chcę wykonać skrzydło konstrukcyjne - czy wystarczą dwa dźwigary, jak w oryginale? Szerokość samego skrzydła, bez lotek wyniesie około 450mm, rozpiętość rzędu 1,8mm. Zależy mi na tym, aby płat był sztywny, odporny na skręcanie. Planuję 7 żeber w połówce płata. Oczywiście będzie też keson na natarciu i na spływie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

możesz zerknąć do mojego zakurzonego ale nie zapomnianego  ;)  tematu o dragonie jak ja mam zrobione skrzydło i popieram poprzednika warto pomyśleć nad dzielonym skrzydłem bo to już niezły kawałek drzwi

 

 

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/52876-dragon-30cc-v2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem Dagona - kawał fajnego modelu. Czy możesz mi napisać jaki przekrój mają listewki dźwigara?

A z tym dzielonym skrzydłem... Pomyślę (teraz wożę twista, który ma około 1,4m). Co prawda zmieściłbym je do auta, ale pasażera już nie zabiorę :D. Może faktycznie warto podzielić je i zrobić na rurze? Tylko rura, to zaraz też i mocowanie połówek, i jakieś kołki ustalające lub coś w takim rodzaju. Trochę komplikuje się budowa prostego skądinąd skrzydła. A więc zagadnienie do rozważenia. Jak pisałem, jestem na etapie rysowania planów, więc jeszcze wszystkie zmiany są możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakich problemów :D 2 otwory na rurki 2 na  śrubki ewentualnie hak + guma i gotowe łatwiej zbudować ci tak kadłub niż wzmacniać środek po wycięciu 2/3 kadłuba

 

listewki mam 10x5 mm   i 4x3 mm 

 

co do kieszeni na rurę to robiłem sam ale bez problemu można gotową kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.