Skocz do zawartości


Zdjęcie

To tylko Jantar


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
358 odpowiedzi w tym temacie

#341 Konrad_P

Konrad_P
  • Modelarz
  • 1534 postów
  • Age: 55
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 12 June 2017 - 16:17

Moim zdaniem ten czarny kolor od góry to średni pomysł. Po 5 minutach leżenia na słońcu skrzydła będą parzyć. W locie będzie chłodzenie, ale też temperatura będzie wyższą niż np. skrzydeł w białym kolorze. A jak wiadomo ze wzrostem temperatury żywica traci swoje własności. I to trochę bez sensu stosować najpierw "węgiel", żeby zwiększyć sztywność, a potem to nagrzewać i tracić to co się zyskało na jego zastosowaniu.

 

No to sobie pomarudziłem ;)

 

Jeśli piszesz to sarkastycznie to OK, ale jeśli poważnie to sądzę, że nie masz pojęcia dlaczego skrzydła są pomalowane :D na czarno. Postudiuj trochę tematu modeli termicznych oraz modeli do F5J to się dowiesz dlaczego większość producentów maluje swoje modele na czarno.


  • 0

#342 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4268 postów
  • Age: 48
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 12 June 2017 - 16:24

Oj tam. Juz nie szalej tak z malowaniem czarnego czarnym.
Szkło na węgiel to tylko jeden producent malował ;)
  • 0

#343 Kristoferbp

Kristoferbp
  • Nowy użytkownik
  • 9 postów
  • Age: 49
  • SkądCzechowice Dz
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 June 2017 - 17:01

Bo czarny wyszczupla ;) Kobiety wiedzą to od urodzenia :)


  • 0

#344 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 428 postów
  • Age: 30
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 12 June 2017 - 17:35

przy obecnym stanie techniki laminowania (głównie żywice) nic nie stoi na przeszkodzie aby szybowiec był czarny, nic mu się nie stanie :) to już nie są czasy epidianu . . .


  • 0

#345 stema

stema
  • Modelarz
  • 1044 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 13 June 2017 - 06:50


No to sobie pomarudziłem ;)

DSC030500.JPG

DSC030533.JPG

No. Bo marudzić to też "trzeba umić". :)


  • 0

#346 elektromar

elektromar
  • Modelarz
  • 11 postów
  • SkądZabrze-Ruda Śląska
  • Imię:Marek

Napisano 17 June 2017 - 19:33

Witam

Mój wreszcie poleciał :)

https://youtu.be/0Q_o4MbtTLg

https://youtu.be/Xh9jDbgefSM

Sorry za jakość ,ale to z telefonu.

pozdrawiam Marek

 

 


  • 0

#347 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 887 postów
  • Age: 48
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 17 June 2017 - 20:44

Marku gratulacje ;) Teraz tylko latać i ćwiczyć, latać i dogadywać się z modelem, latać i latać :)


  • 0

#348 stema

stema
  • Modelarz
  • 1044 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 17 June 2017 - 22:04

Brawo Marek, brawo Jantar.

Gratulacje.

 

ED:

 


Sorry za jakość ,ale to z telefonu.

Pewnie niedługo powstanie jakiś zgrabny filmik z Twoim Jantarem.

Ojjjjj umieją to robić u Ciebie. :D


  • 0

#349 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 180 postów
  • Age: 54
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 20 June 2017 - 20:23

Dzisiaj z Jantarem się relaksowaliśmy, znaczy żadnego Altisa, żadnego lądowania na dzidę, tylko zabawa z szukaniem termiki, a i to nie za nisko...

Po pierwszej baterii "zrelaksowało się" też jedno z serw klap, więc polataliśmy trochę z klapami na sztywno ;) Było super, chociaż przy ladowaniu złapała się jakaś niska (ca 2m!) termiczka, więc lądowanie było 100m dalej...

Jako że latanie relaksowe wyklucza filmowanie w trakcie, to tylko jedna fotka z zagadką (łatwą) - gdzie jest Jantar ?

 

20170620_100704.jpg

 

 

 

.... ano się relaksuje ;) 


  • 0

#350 Oko 007

Oko 007
  • Modelarz
  • 281 postów
  • Age: 31
  • GG:
  • SkądBochnia
  • Imię:Tomasz

Napisano 21 June 2017 - 06:42

Kolego Kinemax jakież Ty masz te serwa w tym Jantarze że tak często padają? To pech czy ten model tak ma?
  • 0

#351 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 180 postów
  • Age: 54
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 21 June 2017 - 12:42

To co całkiem padło, wywalając model to było MKS6100 - jak koledzy piszą, nie jest to znów takie rzadkie :/

 

A na klapie jest KST145 i gdy się przegrzeje (np. przy lądowaniu w wysokiej trawie), to sobie musi odpocząć, najchętniej parę godzin (15min to mało), po czym działa znowu - takie zabezpieczenie termiczne...


  • 0

#352 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1245 postów
  • Age: 47
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 21 June 2017 - 14:53

To nie lepiej chować klapy przed przyziemieniem zamiast "orać" nimi trawę? Spowolnienie serw przy wychylaniu klap może też by pomogło? Ciężko mi sobie wyobrazić przegrzewanie serw przy szybowcu na skutek wychyleń powierzchni sterów.


  • 0

#353 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 180 postów
  • Age: 54
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano wczoraj, 10:44

Się chowają, ale potem model chwilę leży z klapami napinanymi w górę prze trawę. Przypuszczam, że jest to też konkretne serwo, gdzie ten "bezpiecznik termiczny" się łatwiej uaktywnia, bo w innych się to nie zdarza.


  • 0

#354 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1245 postów
  • Age: 47
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano wczoraj, 11:19

Masz rację, tej opcji nie brałem pod uwagę. Jedyne co może pomóc to zwiększenie celności lądowania i lądowanie na rozpostartym kocu lub co zabrzmi głupio znalezienie miejsca z mniejszą ilością trawy...  Kurcze ciężko jest generalnie z większymi modelami przy braku dostępu do wykoszonych miejsc do latania.


  • 0

#355 dariuszj

dariuszj
  • Modelarz
  • 275 postów
  • Age: 47
  • SkądRzeszów
  • Imię:Darek

Napisano wczoraj, 14:03

Wy tak serio czy żarty sobie robicie? Może jeszcze puch będziecie rozsypywać w miejscu lądowania?

 

Dla mnie lądowanie w zbożu różnej wielkości, a po żniwach na ściernisku to standard. Zanim wezmę model serwa buczą pod obciążeniem. Lądowanie z wypuszczonymi klapami też się zdarza, raz zerwało mi dźwignię przy serwie. Jednak nic się nie pali, nic się nie wyłącza.

 

Krótko mówiąc te serwa to dla mnie bubel, a biorąc pod uwagę cenę to bubel do kwadratu.


  • 0

#356 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 887 postów
  • Age: 48
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano wczoraj, 14:09

Darku, że tak zagadnę powiesz nam, a najlepiej pokarz czym latasz ;)

Chciałbym zobaczyć modele, które lądują na ściernisku.


  • 0

#357 dariuszj

dariuszj
  • Modelarz
  • 275 postów
  • Age: 47
  • SkądRzeszów
  • Imię:Darek

Napisano wczoraj, 15:36

Najintensywniej na ściernisku jest eksploatowana przeze mnie taka już wiekowa F3J-ka o rozpiętości 3,3m z dołożonym napędem. Kadłub laminat, skrzydła styro-fornir malowane, usterzenie V konstrukcyjne oklejane folią. Poza drobnymi ryskami na skrzydłach od spodu żadnego problemu. Co najciekawsze żadnych uszkodzeń w folii w V-ce mimo wielu lądowań na ściernisku. Spodziewałem się, że po kilku lądowaniach będzie jedno sito. Kiedyś znajomy zachwalał szybowiec konstrukcyjny z całym płatem oklejonym folią. Powiedziałem, że to nie dla mnie, bo ja korzystam często ze ścierniska. Mówił, że też mu się zdarzało i nic nie podziurawiło. Nie wiem, czy to rzeczywiście prawda. Za to z doświadczenia wiem, że np. pianki się dziurawią.

Nie wiem wiec co miało by być ciekawego do oglądania w modelu lądującym na ściernisku. Jak jest coś ciekawego do oglądania to mogę porobić zdjęcia i wrzucić ;)

 

Edit:

Jako, że zdjęcia modeli zasadniczo robię tylko jak sprzedaję na Allegro to akurat mam i wrzucam zdjęcie intensywnie eksploatowanej pianki z lądowaniami na asfalcie, drodze żużlowej i własnie ściernisku. Jak widać żadnej tragedii nie ma ;)

Załączone miniatury

  • ww19.JPG

  • 0

#358 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 887 postów
  • Age: 48
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano wczoraj, 17:48

Podobnie jak Ty spodziewałem się na skrzydłach wielu oznak lądowania na ściernisku, stąd moja prośba.

Węgiel, laminat jakoś sobie poradzi ale konstrukcja bez kesonu kryta folią  :rolleyes:

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę ;)


  • 0

#359 dariuszj

dariuszj
  • Modelarz
  • 275 postów
  • Age: 47
  • SkądRzeszów
  • Imię:Darek

Napisano wczoraj, 18:09

To był akurat ten model:

https://hobbyking.co...2285mm-pnf.html

 

Tak więc skrzydła konstrukcyjne całe kryte folią, ale z kesonem do dźwigara. U mnie usterzenie też jest z kesonem do dźwigara. O ile usterzenie bez kesonu miało by szanse nie zostać podziurawione to skrzydła raczej już nie.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych