Skocz do zawartości

PZL - 50a "Jastrząb" 1/4.3 czyli "A mogło być tak pięknie!"


mecenas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

"Ciekaw jestem jak będzie się sprawował w powietrzu, i mam nadzieję, że pozwoli poznać w jakimś zakresie lotne cechy oryginału, których niestety nie dane nam było poznać..."

 

Bardzo słuszne spostrzeżenie ! Myślę, że obecność kogoś (Hofman ?) z MLP ma spory sens poznawczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A P. Hofman to jakiś ekspert od cech lotnych? Sadziłem, że to raczej specjalista od stałej "nawijki" o tym i owym, corocznie powtarzanej dla widzów, którzy też tą gadkę znają. No chyba ,że po raz pierwszy jej słuchają. Wg mnie, profana i laika, nikt i nic o cechach lotnych oryginału , na podstawie obserwacji lotu super makiety, powiedzieć nie jest w stanie. Oryginał był i pozostanie niezbadaną tajemnicą. A makieta - super - jako rzekłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A P. Hoffman ma nawijkę  taką samą co roku dla takiej samej gawiedzi jak co roku.

Natomiast dostęp do dokumentów i opisów niedostępnych dla gawiedzi także ma. O wiedzy nie wspomnę .

 

 

Co do dziedziczenia cech samolotów przez ich modele  pisano dawno i dużo. Nie będę robił "pisanej nawijki" by nie powtarzać co inni napisali. Bywa, że profani i laicy o tym nie wiedzą lub zapomnieli.

 

Zresztą- oblot jest wydarzeniem prywatnym i "gospodarz" zaprosi kogo zechce !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dostęp do dokumentów i opisów niedostępnych dla szerszej publiczności czyni kogoś ekspertem od cech lotnych? Nadal myślę, że wątpię... Faktycznie jest raczej powszechnie znaną prawdą, ze laicy i profani z założenia /at definicione/ bardzo mało wiedzą, a raczej nic zupełnie nie wiedzą. Szczególnie o cechach lotnych , tak powszechnie opisanych, w dużym przekroju czasowym. Już dawno, dawno temu....zostało to opisane i wszystko jasne. A tak na marginesie ; całkiem po prostu, prywatnie w osobistej rozmowie zostałem zaproszony na to prywatne wydarzenie, ale nie wiem, czy dam radę. Z najróżniejszych powodów zresztą. Najczęściej osobistych i zawodowych. Tak, jak nie dałem rady być w Bobrownikach. Ale to już zupełnie moja prywatna strata, której bardzo mi szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To mam Pawle zadanie dla Ciebie.

Model F2A nie za duży, tak 2 m skrzydła, silnik, odbiornik, serwa i nadajnik.

Bez linek.

Też trzeba pokombinować?

Stefanie, w mojej ocenie nie wielkość ani stopień skomplikowania modelu ma znaczenie, a przełamanie pewnej bariery psychologicznej w głowie jego konstruktora.

Tyle w temacie.

Trzymam kciuki aby wszystko się udało i model latał tak dobrze ja wygląda :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powitać.

No i nadeszła ta chwila weryfikacji czyli oblot  :P .

Śpieszę donieść, iż dokładnie po 73-ech latach i 3-ech dniach kolejny Jastrząb, co prawda tylko model, ale jednak Jastrząb :D , wzniósł się w polskie niebo nad lotniskiem w Pobiedniku Wlk.

 

Na razie trochę fotek, filmu nie miał kto nagrać :( .

 

post-740-0-26787200-1504992547_thumb.jpg

 

post-740-0-52230600-1504992571_thumb.jpg

 

post-740-0-94858500-1504992598_thumb.jpg

 

post-740-0-25433100-1504992627_thumb.jpg

 

post-740-0-19926800-1504992695_thumb.jpg

 

post-740-0-64275500-1504993023_thumb.jpg

 

post-740-0-39442200-1504993101_thumb.jpg

 

post-740-0-22186900-1504993258_thumb.jpg

 

post-740-0-35023400-1504993290_thumb.jpg

 

post-740-0-88189300-1504993321_thumb.jpg

 

post-740-0-89012900-1504993363_thumb.jpg

 

Teraz trochę danych.

Model do lotu waży 14,3 kg. 

Prędkość przelotowa wg telemetrii (pitot) 90-110 km/h

Temp. silnika  160 st. C  :wacko: , (coś z tym muszę zrobić).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.