Skocz do zawartości

PZL - 50a "Jastrząb" 1/4.3 czyli "A mogło być tak pięknie!"


mecenas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Co to znaczy brakło ?

Tych "Twoich" nie brakło, zastosowane są 4 rodzaje, a że w sumie jest ich blisko 300  :o,  jak na razie, to brakło mi 2-óch rodzajów.

 

 

 

Jeśli jeszcze po pokryciu przeszlifujesz (zmatujesz) to papierem wodnym a później  delikatny "wasch" aby wydobyć nitowanie będzie bomba

Adasiu, i tu jest mały problem. 

Ponieważ pierwszy raz to robię (oklejam tą folią), zauważyłem pewną "wadę" tej folii. Otóż po zaaplikowaniu jej na docelową powierzchnię, na pozór wydaje się że jest ok, ale próba zmatowienia jej papierem 800, powoduje iż wychodzą pewne nierówności. I co dziwne, powierzchnia docelowa (kadłub) przygotowana jest jak pod malowanie. Podejrzewam że jest to związane z warstwą kleju jaki posiada ta folia (jest nierównomierny). Zacząłem "kopać" głębiej po internecie i zalazłem na to sposób :

 

 

Tyle że już po niewczsie :( .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Panowie, dzięki za uznanie, cieszę się że się podoba. Takie posty bardzo motywują do dalszej pracy  :P .

 

Natknąłem się na pewien problem. Pisałem o nim w poście #213, i dotyczy to matowienia tej folii.

Ponieważ nie chcę matowić  kadłuba mechanicznie (szlifowanie na mokro), mam pytania?

 

Czy można zmatowić tą folię chemicznie?

Czy jest osoba na forum która takie rzeczy robiła i ma doświadczenie w tym zakresie ? (podtrawianie, patynowanie AL)

Czy istnieją jakieś gotowe środki chemiczne do tego typu zadania?

 

No niestety, ale z tej dziedziny (chemia) jestem "zielony"  :blink:  :blush:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo prosta sprawa piaskarka dolno zbiornikowa taka za 60zł ,oklejamy folią to co nie ma być zmatowione i z daleka piaskujemy tą sodą .Wiadomo że trzeba będzie zrobić jakąś próbę nie na modelu , nie wybaczył bym sobie jeżeli by doszło po mojej podpowiedzi do jakieś katastrofy .Nie wiem czy to się sprawdzi w tym przypadku .W prawdziwych samolotach ulżenia w panelach są trawione ale przy tak niewielkich grubościach może być to trudne chociaż pewnie możliwe  .Ale naplotłem  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P  No jasne.

 

I oczywiście nie wyrobiłem się z całością poszycia  :angry: (jak planowałem wyżej).

Pozostał  mi do zrobienia najgorszy element - przejście kadłub-stat. pion.

Tak to teraz wygląda:

 

post-740-0-99657700-1489706434_thumb.jpg

 

W tym stanie przybyło wagi 182g (folia+blaszki 0.2 mm na detale+ 250 szt śróbek M1.4)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo! Jest tam kto?  Cisza na forum "jak w kosciole" - jak to mówił Pawlak  :) .

:D  :P  :lol:

Blady strach padł na forum, wszyscy się już pilnie uczą polskiego? :D  Czy się poobrażali? :D

Może by kto jakiś kawał opowiedział dla rozładowania atmosfery. Może w Hyde Parku temat utworzyć, nie dość że będzie śmiesznie, to i potrenować pisownię będzie można.  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku, chyba nie zdążę.

 

Michale dziękuję za uznanie i cieszę się że przekazać trochę mogę wiedzy.

 

Dzisiaj zaczęła się zabawa w detale, tak że tylko jedna fotka.

Klapka wlewu "oliwy", jeszcze 4 podobne  na ogonie (ale to jutro) ;) .

 

post-740-0-63791400-1489880463_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D , igła od strzykawki fi 1.2, pocięta i nawleczona na kawałek wiertła 0.9.   :D

 

No tak już mamy Lucjanie  ;) , niby kupa różnych szpargałów po pracowni się pląta, i nie znasz dnia kiedy mogą znaleźć zastosowanie  :) .

 

Tomek, dzięki, cała robota to "hand made"  :D .

 

Radku, pozwól że odpiszę Ci jutro. (" zasuwam" przy detalach  ;)).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.