Skocz do zawartości

paliwo-wybór


Mieciu11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję dość taniego paliwa do silniczka os max 20 fp. Ciekawią mnie wasze opinie ich temat.

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/PALIWA-I-DODATKI/Mec-Excel-5-2L-18-Oil.html

http://hobby-model.pl/paliwo-rapicon-5-flight-40l-pelikan-promocja.html

Wiem że o meccamo było już sporo, opinie są rożne od bardzo złych po bardzo dobre. Ale jak wiadomo paliwa też się zmieniają.  :) Z resztą gdzieś wyczytałem że fajnie one współpracują z małymi dwusuwami. Drugi wybór to paliwo firmy pelikan. Które bardziej byście mi polecili? 

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Czyli sie bedziesz uczył regulacji etc. rycyna dobrze chroni przez lean run i do tego dobra jest dla silników na panewkach. celuj w QwikFire 10% ma 18 procent oleju z czego czesc to rycyna do tego ma 10% nitro to bedzie latwiej regulować. 

 

chociaż patrząc na manual:

http://www.dieselrc.com/download/osfpseries.pdf

 

To najlepiej jak bys sobie sam paliwo mieszał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A jakby do tego paliwa http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/PALIWA-I-DODATKI/MECCAMO-EXCEL-FUEL-10-2L.html?ob=p.priceAn&od=ASC spróbować dolać oleju rycynowego z apteki tak aby proporcja wyszła około 18%. Byłoby wtedy bardzo podobne do  QwikFire 10. Niestety cena odgrywa dla mnie dość dużą rolę więc muszę trochę pokombinować. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej z apteki nie jest odgumiony ;)

 

 

Nie lej takiego aptecznego do silniczka, bo Ci stanie dęba posklejany - tak, jak pisze Bartek, on zawiera substancje kauczukopodobne.

Sprawdż ewentualnie tylko w opisie paliwa, które będziesz kupował, czy w tych zwyczajowych 18% oleju, które zawiera, jest kilka procent rycynowego (nie należy mylić oleju rycynowego z rycyną, to dwie zgoła odmienne substancje, tylko nazewnictwo dla wygody skrótu tak się przyjęło mylnie ;) ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zakochasz w spalinach to sam zaczniesz mieszać paliwo i eksperymentować ;) Ja teraz bede testował oleje Castrol R40 i a747 :D kiedyś moja mieszanka 20% nitro i 20% EDL w Saito 100 katapultowała model a Contest 10 zamulał ;)

Niewątpliwie, więc nie bardzo widzę sens porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne olej firmy ModelTechnics obecnie wystepuje w wersji EDL2, niestety nie ma karty produktu nigdzie, mam go 2 litry do eksperymentów. Jeden z najstarszych w sumie ze znanych olejów w paliwie spotkać mozna EDL2, KLOTZ regular i super techniplate i olej rycynowy. Wiem że z pełni systentycznego KLOTZ naśmiewali się na rcuniverse że jego własciwosci smarne sa dość niskie. Kiedyś na stronie KLOTZ były karty produktów teraz nie mogę znaleźć. A znowu o BENOL na RCuniverse można przeczytać że jest cudem ;)

 

 

Za jakiś czas będe chciał porównać wpływ nitro w zakresie 5 10 20 30 % na obroty silnika os max 46AX APC 12x4 bo na nim sie najlepiej lata, zimna swieca plus jedna podkładka pod głowicę, najlepsze paliwo pewnie 30 ;) bedzie jeszcze porównywane na ilośc oleju czyli 20 do 15 i 12%

 

Docelowo też ciekawi mnie efekt takiej mieszanki:

40% nitro

20% oleju A747 (lub mniej)

1,5% kwasu stearynowego

1% MoS2-PULVER F (to też modelmaniak do docierania zalecał w jednym z wątków)

XX - metanol

 

 

W oleju EDL2 jest dodatek SICAL który czym jest wyjaśniał ModelManiak - szkoda że już na forum nie pisze:

 

 

SICAL... haha!!!
To nic innego jak 1 do 1,5% dodatek kwasu stearynowego...

 

SICAL... haha!!!
To nic innego jak 1 do 1,5% dodatek kwasu stearynowego...

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1% MoS2-PULVER F (to też modelmaniak do docierania zalecał w jednym z wątków)

 

Też polecam dwusiarczek molibdenu, nie tylko do docierania. Eksploatacyjnie wystarczało (daaawno temu...) 0,2 % .

 

 

Z tematu o "SMYKU" Kolegi safari28 :

 

Dla wyjątkowo ciasno spasowanych silników o konstrukcji ABC stosuje się pewien trik. Przed pierwszym (i kilkoma następnymi) odpaleniem zimnego silnika cylinder podgrzewa się powoli doprowadzając go mniej więcej do temperatury o 20-30 stopni niższej w jakiej normalnie pracuje np. opalarką na średnim biegu. Wówczas tak jak opisał Piotr powyżej górna część tulei rozszerza się i można go łatwiej odpalić oraz nie uszkadzamy panewek korbowodu tak szybko, gdyż tłok trafia od razu na mniejszy opór. Samochodziarze często tak robią przy docieraniu. Po jakimś czasie problem znika a często zdarza się, że bardzo ciasny silnik, ale właściwie dotarty służy bardzo długo i ma świetną kompresję. Mój silnik 3,5 do FSR był na początku tak ciasny u góry, że aż piszczał, a teraz chodzi jak marzenie ale ma już za sobą kilka litrów paliwa. Na początku też go grzałem przed odpaleniem w garażu.

 

Model piękny, ale martwi mnie jeden szczegół konstrukcyjny - mocowanie skrzydłą na jedno pasmo gumy po środku. Czy to nie będzie powodowało zmiany geometrii w locie? Zazwyczaj są 2-4 gumy na krzyż i podparcie pod sgrzydłem też szersze.

 

Pozdrawiam

Prócz w/w , IMO bezwzględnie koniecznych dla ABC zabiegów, stosowałem jeszcze domieszkę 1...1,5% dwusiarczku molibdenu w proszku na pierwszy litr paliwa, wcześniej rozrobionego z rycyną. Teraz można kupić w dobrych sklepach moto, wtedy się "kombinowało" - 20 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej identyczną zasadę dla ABC wyznaję ;) na RCUniverse DarZeelon to kiedys opisywał jak prawidłwo docierać silniki tappered bore ;)

 

Jestem ciekaw jakie efekty daje dwusiarczek molibdenu czy tylko w kwestii żywotności czy też polepsza obroty, bo jeżeli zmniejsza tarcie to dlaczego nie używać go cały czas?

 

Kiepsko że teraz taka słaba pogoda bo kuszą mnie takie testy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej identyczną zasadę dla ABC wyznaję ;) na RCUniverse DarZeelon to kiedys opisywał jak prawidłwo docierać silniki tappered bore ;)

 

Jestem ciekaw jakie efekty daje dwusiarczek molibdenu czy tylko w kwestii żywotności czy też polepsza obroty, bo jeżeli zmniejsza tarcie to dlaczego nie używać go cały czas?

 

Kiepsko że teraz taka słaba pogoda bo kuszą mnie takie testy. 

Dwusiarczku molibdenu używałem w w/w sposób - 1...1,5 % na pierwszy litr paliwa, potem ok. 0,2%.

W dość wymagającym dużym silniku trakcyjnym (M70B50 - BMW) używam w eksploatacji gotowego Liqui Moly z dwusiarczkiem. Jest trudna do przeoczenia różnica - mniejsze zużycie paliwa, także zmierzona na biegu jałowym ok. 5...6%. Silnik dłużej się nagrzewa do temp. 80*C, pracuje jakby nieco ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że silnik tego typu na 30-40% nitro długo nie pożyje, chyba że to tylko w ramach eksperymentów.

20 % oleju syntetycznego to trochę dużo. Wbrew pozorom przy wysokich obrotach to czasem więcej szkodzi niż pomaga, a na pewno zabiera część mocy. 

Przy tak wysilonych silnikach najlepszy efekt daje kombinacja około 12% EDL i 4-5% dobrego gatunku rycyny. Bardzo dobra jest moim zdaniem rycyna firmy Tornado sprzedawana w metalowych puszkach. Przy takiej ilości nitro trzeba silnik oczywiście odpowiednio odprężyć.

Kwas stearynowy - zbędny w przypadku nowoczesnych olejów syntetycznych a w połączeniu z rycyną w paliwie daje w produktach spalania krótkie łańcuchy kwasów karboksylowych przyczyniające się do zwiększonej korozji wszelkich metali (poprzez tworzenie soli a a w metalu powstają przez to mikrowżery).

Jestem ciekaw czy pomyślałeś o specjalnym śmigle. Głowę dam, ze na 30% nitro ten silnik przekroczy granicę 18-20  tyś obr/min. APC 12 cali ma ograniczenie do 15 800 obr/min a powyżej to już na własne (i ewentualnego otoczenia) ryzyko.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.