Skocz do zawartości

Ultimate Nac


enter1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś już czas temu zacząłem budowę ultimate nac, ale trochę go powiększyłem , rozpiętość coś około 1000mm z groszami.

Wszystko praktycznie wyciąłem , skleiłem kadłub i tak go porzuciłem, ale mam chęć go skończyć.

Miałem kiedyś ten model w standardowym rozmiarze ze skrzydłami o profilu płaska deska.

Model nie był zły , nawet nie pamiętam co mi nie pasowało, ale za to pamiętam jak latając nim myślałem że jak by miał inny profil to byłby lepszy.

I teraz mam okazję wykonać jakieś inne skrzydła , wiem że dużo osób nakleja stopnie na skrzydła.

Ale pomyślałem żeby wykonać skrzydła z jakimś profilem , tylko nie wiem właśnie jakim?

Zależy mi żeby model jak najlepiej szybował , nie mówię że jak szybowiec ale chociaż trochę żeby miał chęci lecieć bez silnika , i chciał bym się dowiedzieć jaki profil nadać skrzydłu.

Model będzie w całości pokryty balsą , a to z tego powodu że modeli pokrywanych folią już trochę było i z jednej folii farba się łatwo ściera , do innej folii trzeba kombinować czym ją malować bo po pomalowaniu topi folię.

Z balsą  myślę że takich problemów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Gdybyś pozostał przy depronie, to sugerowałbym Kfm 4, ale jak już wybrałeś materiał balsa, to doradzałbym jakiś dwuwypukły, nawet symetryczny profil o niewielkiej procentowości. Coś w rodzaju NACA 009, ew. coś z bardziej tępym, mniej ostrym noskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Zbyszek za podpowiedź.

Zdecydowałem się na balsę ze względu na to że mam nadzieję że pomaluję ją większością łatwo dostępnych farb, i farba będzie się trzymać modelu.

Co do profilu, to jaki koledzy zaproponują taki wykonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czymś ją trzeba zagruntować będzie , myślę że coś podpowiecie :) .

Kiedyś w su-37 okleiłem cienką balsą gondole , bo zdarzało się lądować na betonie, wtedy balsę cieniutko zaciągnąłem soudalem 66A.

Kleju nawet nie było widać a gondole były nie do zdarcia , model lądował gdzie się dało a z gondolami nic złego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały kłopot.

Kadłub prawie cały pokryłem balsą , stateczniki również są gotowe i wklejone na stałe , i ogólnie z masą teoretycznie nie powinno być dramatu ale...

Kadłub z wklejonymi statecznikami i zamontowanym silnikiem waży 270g (silnik Emax GT 2218/09)

Tak w głowie sobie liczyłem że model do lotu zmieści się w 900-1000g

Wczoraj wykonałem ster wysokości waży trzydzieści kilka gram , ale po dołożeniu go do statecznika będzie poważny problem z wyważeniem.

Na tym etapie żeby wyważyć model trzeba dołożyć 370g na dziób (mimo że już jest zamontowany silnik)

Niby dojdzie pakiet i regulator , ale to razem 200g , dużo na dziobie brakuje, a nie ma jeszcze steru kierunku.

I mam problem :(  jak nie odchudzę ogona to będę musiał na dziobie taki balast dołożyć że będzie cegła jak nic, a nie chciał bym bo model zapowiadał się na całkiem sympatyczny.

I albo wykonam stery z samej pianki , albo może stery z pianki pokryte balsą mocno ażurować?.

Sam nie wiem jak to rozwiązać, dziś spróbuję coś podziałać ze skrzydłem , jak będę miał jedno skrzydło gotowe to chociaż wstępnie będzie można coś policzyć ile model będzie ważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże zrobienie całego usterzenia jako kratownicy z listewek balsowych, pokrycie z japonki ew. folii. Inne wyjście- coroplast, wyciąć przykleić i gotowe, też będzie lekko. Stateczniki z pianki plus balsa- przedobrzone, wytrzymałościowo grubo na wyrost, a do tego pewnie znowu jakieś wykończenie powierzchni- japonka itp.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zrobię stery tak jak Zbyszek podpowiada , czyli kratownicę z listewek balsowych.

Kadłub z grubsza mam zrobiony , dziś prawie skończyłem jedno skrzydło , profil NACA 009 , nie mam jeszcze zrobionych krawędzi natarcia i wyciętych lotek , ale mam dziwne wrażenie że ten profil nie za bardzo będzie się bał wiatru, no i mam dziwne przeczucie że model będzie z tym profilem szybki.

Wagowo nie zapowiada się jakiś dramat, kadłub z silnikiem i statecznikami waży 270g , skrzydło waży 150g.

Czyli dwa skrzydła około 300g , przy odrobinie szczęścia waga modelu powinna się zamknąć w 1000g , pod warunkiem że nie będzie trzeba dokładać dużego balastu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.