Skocz do zawartości


Zdjęcie

De Havilland 88 Komet


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#61 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 27 December 2016 - 15:14

Ogarniam właśnie wstępna koncepcje domku-loża. Muszę w nim zmieścić zbiornik.

Załączone miniatury

  • IMG_6655.JPG

  • 0

#62 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 6648 postów
  • Age: 44
  • SkądPuławy
  • Imię:Tomek

Napisano 27 December 2016 - 15:27

A nie lepiej skrócić domek i zwykłe łoże plastikowe?

Zawsze to potem jakaś możliwość regulacji kątów silnika ,szczególnie pochylenia.


  • 0

#63 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 27 December 2016 - 18:01

Ale jak włożę łoże to stracę miejsce na zbiornik, którego i tak jest nie za wiele. Regulacja pochylenia można osiągnąć przez dodanie podkładek.
  • 0

#64 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Moderatorzy Forum
  • 4731 postów
  • Age: 58
  • GG:
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 27 December 2016 - 19:21



Ogarniam właśnie wstępna koncepcje domku-loża. Muszę w nim zmieścić zbiornik.

 

 

Mam zbędny taki zestaw. Zbiorniki mają wymiary 57x57x123mm

 

31800544251_fbfccc2614_h.jpg

 

Jeśli Ci się zmieszczą, to odezwij się na PW.


  • 0

#65 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 27 December 2016 - 22:08

Ze zbiornikami mam właśnie problem, do wręgi na której będzie mocowane podwozie mam ok 120-123mm, czyli nie za wiele, dokładnie będę wiedział jak zrobię domek-łoże i je spasuje z maską. Nie wiem ile miejsca zajmie złożone podwozie i czy pozwoli mi zmieścić zbiornik w głąb gondoli nad podwoziem. chciałbym nieco większe zbiorniki tak by przy silnikach 30ccm polatać ok 10min.


  • 0

#66 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 29 December 2016 - 00:06

Dzis wykonałem dwa loża silnika, były pierwsze przymiarki. Kolega podsunął mi pomysł jak ustawić silniki rownolegle. Silniki połączę sklejka, która przymocuję zamiast śmigieł.

Załączone miniatury

  • IMG_6682.JPG
  • IMG_6683.JPG
  • IMG_6684.JPG

  • 0

#67 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 29 December 2016 - 15:24

Cześć,

Jeśli chodzi o skłon i wykłon silników pracujących w tą samą stronę:

- skłon 2-2.5 st. w dół.  / to uzależnione jest od zastosowanego profilu i kąta zaklinowania płatów/.

- wykłon

prawy silnik 2-3 st. w prawo /patrząc od tyłu modelu/.

lewy silnik  -  0 st

 

Wykłon uzależniony jest m.in. od odległości silników od osi podłużnej kadłuba, momentów wytwarzanych przez te silniki, to cała nauka i określenie dokładne tych kątów wymaga mnóstwa obliczeń.

Wyżej podałem Ci kąty jakie miałem zastosowane w Lighting'u, gdzie osie ciągu są stosunkowo daleko od osi podłużnej samolotu. Na pewno inne by były np. w Dakocie, gdzie osie ciągu są zdecydowanie bliżej kadłuba. 

W zasadzie o wszystkim przekonasz się podczas oblotu i z pewnością trzeba będzie wprowadzić poprawki.

Przy odpowiedniej regulacji silników (synchronizacja +/- 300obr.) nie powinno być problemów z kontrolą modelu. Problem się zacznie gdy jeden z silników zgaśnie. Z moich doświadczeń wynika, aby natychmiast "zdjąć" gaz, ustabilizować model, nos w dół, i albo natychmiast lądować po prostej, albo bardzo delikatnie dodawać gazu /max. do 50%/ na pracującym silniku, kontrując lotkami i st. kier., próbować wykonać zakręt w kierunku "na pracujący silnik".

To naprawdę wysoka szkoła pilotażu.

Mając taki model na 200% zastosowałbym dobrej klasy gyro.


  • 1

#68 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 29 December 2016 - 21:40

Cześć,

Jeśli chodzi o skłon i wykłon silników pracujących w tą samą stronę:

- skłon 2-2.5 st. w dół.  / to uzależnione jest od zastosowanego profilu i kąta zaklinowania płatów/.

- wykłon

prawy silnik 2-3 st. w prawo /patrząc od tyłu modelu/.

lewy silnik  -  0 st

 

Wykłon uzależniony jest m.in. od odległości silników od osi podłużnej kadłuba, momentów wytwarzanych przez te silniki, to cała nauka i określenie dokładne tych kątów wymaga mnóstwa obliczeń.

Wyżej podałem Ci kąty jakie miałem zastosowane w Lighting'u, gdzie osie ciągu są stosunkowo daleko od osi podłużnej samolotu. Na pewno inne by były np. w Dakocie, gdzie osie ciągu są zdecydowanie bliżej kadłuba. 

W zasadzie o wszystkim przekonasz się podczas oblotu i z pewnością trzeba będzie wprowadzić poprawki.

Przy odpowiedniej regulacji silników (synchronizacja +/- 300obr.) nie powinno być problemów z kontrolą modelu. Problem się zacznie gdy jeden z silników zgaśnie. Z moich doświadczeń wynika, aby natychmiast "zdjąć" gaz, ustabilizować model, nos w dół, i albo natychmiast lądować po prostej, albo bardzo delikatnie dodawać gazu /max. do 50%/ na pracującym silniku, kontrując lotkami i st. kier., próbować wykonać zakręt w kierunku "na pracujący silnik".

To naprawdę wysoka szkoła pilotażu.

Mając taki model na 200% zastosowałbym dobrej klasy gyro.

Dzięki wielkie za przydatne informacje aktualnie opracowuje metodę ustawienia silników :) Jeśli chodzi o zachowanie modelu po awarii jednego silnika to jest zapewne dość podobne do zachowania prawdziwego samolotu z tym że w prawdziwym jeżeli tylko mamy odpowiednią prędkość, nie trzeba zdejmować mocy bo moment skręcający jest mniejszy niż w modelu. Wystarczy przechylić lekko samolot na działający silnik i przede wszystkim zniwelować moment sterem kierunku. Widzę że masz zdjęcie przy Jenny Marka Szufy, miałem zaszczyt wykonać dwa przebazowania tym samolotem, wrażenia niezapomniane :)

Dziś oblaminowałem kadłub, odebrałem również drugi silnik i wykonałem płytę która pomorze mi przy ustawaniu silników. 

Załączone miniatury

  • IMG_6686.JPG
  • IMG_6691.JPG
  • IMG_6694.JPG
  • IMG_6695.JPG
  • IMG_6697.JPG
  • IMG_6705.JPG

  • 0

#69 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano 30 December 2016 - 11:27


 

 

Widzę że masz zdjęcie przy Jenny Marka Szufy

Tak, to dość stare zdjęcie z pikniku w MLP w 2006r. Lataliśmy razem w zawodach, bardzo Go nam teraz brakuje, kapitalny człowiek i wspaniały kolega. Nieodżałowana strata. 

 

7a8a31df86242203gen.jpg


  • 0

#70 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 30 December 2016 - 21:52

Tak, to dość stare zdjęcie z pikniku w MLP w 2006r. Lataliśmy razem w zawodach, bardzo Go nam teraz brakuje, kapitalny człowiek i wspaniały kolega. Nieodżałowana strata. 

 

7a8a31df86242203gen.jpg

To prawda, została pustka nie do zapełnienia, pod jego okiem stawiałem pierwsze kroki w akrobacji samolotwej, kilka sezonów później wygrałem mistrzostwa Polski. Latałem z nim na Skybolt, potem laszował mnie na Extre 300 i pomagał przygotować się do pierwszych startów w zawodach na samolotach. 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych