Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy quad 250-350


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 12 December 2016 - 23:34

Witam

Nadszedł czas spróbować czegoś nowego, quadami nigdy nie latałem a już od jakiegoś czasu miałem ochotę polatać fpv

Narysowałem w Corelu ramę która będzie dość pancerna dla początkującego pilota, niestety też i ciężka. Aby nauka szła łatwiej zrobiłem nakładki na ramiona zwiększająca rozstaw z 250 na 350

Zakupiłem wszystkie potrzebne graty które trzeba upchnąć w środku. Dodatkową ekstra masą jest tzw. pudełko fpv :) narazie mam tylko jedna kamerę nadajnik itd, a chciałem szybko to demontować i zakładać do samolotu dodatkowo kamera porusza się w górę i dół za pomocą małego serwa cyfrowego :)

 

IMG_0883.JPG

 

Silniczki to Emax rs2205 2300kv

regle          ESC BLHeli Emax 25A FastPWM multicopter

płytka dystrybucji prądu

Naze32 rev6 10dof

pasek led z brzęczykiem (aby w trawie łatwo znaleźć :)

wtyczki kabelki i inne drobiazgi

 

IMG_0914.JPG

IMG_0915.JPG

IMG_0918.JPG

IMG_0930.JPG

IMG_0931.JPG

IMG_0973.JPG

IMG_0985.JPG

IMG_0987.JPG

IMG_0988.JPG

IMG_0992.JPG

IMG_0993.JPG

IMG_0994.JPG

IMG_0998.JPG

IMG_0999.JPG

IMG_1001.JPG

 

Jak widać wyszła z tego kilogramowa cegła ale lata przyjemnie. Teraz tylko latać, ładować pakiety i dalej latać :)

Jak już nauczę się tym przyzwoicie latać zbuduję odchudzoną wersję, rama już się powoli rysuje

Użyty laminat węglowy ma grubość 2,3mm oraz 1,5mm. tylko takim dysponuję jednak jest on dużo mocniejszy i ma więcej warstw niż to co nam proponują niektóre sklepy modelarskie :P

 

jeszcze filmik z pierwszego lotu, nigdy wcześniej nie prowadziłem quadcoptera ani innego wielowirnikowca więc za wiele się tam nie dzieje

 

 

 


  • 0

#2 japim

japim
  • Modelarz
  • 1566 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 13 December 2016 - 09:03

Marcin,

Nie widze sensu zwiekszania rozstawu ramion jezeli latasz na takich malych smiglach. Moj 13 letni syn uczyl sie latac na 210 na smiglach 5" i rozmiar ramion nie robi roznicy. Komputer (czy FC jak tam kto woli) odwala cala robote i w trybie horizon lub stabilize latanie to pryszcz niezaleznie od rozmiaru quada. Do tego te dokladki to dodatkowy element, ktory moze zawiesc przy kraksie (ulamie sie i ramie i nakladka) wiec dodatkowo do nauki to chyba nienajlepsze rozwiazanie. No i ta masa... 1kg - to wlasnie masa zabija przy crashu - im lzejszy tym lepiej.

 

Ale ogolnie not bad :)


  • 0

#3 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 13 December 2016 - 09:38

Z masą koniecznie muszę powalczyć, w tej chwili na 3s 2200mah mam 5min lotu na 4s 2700mah 8min. jest to mój pierwszy projekt, który ulotniłem kilka dni temu a już bym kilka rzeczy pozmieniał :)


  • 0

#4 japim

japim
  • Modelarz
  • 1566 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 13 December 2016 - 09:57

Masa, masa masa. Albo przy tych rozmiarach inne - bardziej wydajne silniki z wiekszymi smiglami.

Aby te silniki mialy sens i ten rozmiar to powinienes sie zmiescic w 700g z pakietem. 1kg to smigla 8 lub 9" A wiec inne silniki...

Teraz jak slon na porcelanowych nogach :P


  • 0

#5 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 181 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 13 December 2016 - 10:04

ja latam na takich śmigłach, gdzie ramie ma około 30cm i na baterii 1300mah 3s czasem lotu nie schodze nigdy poniżej 15minut.


  • 0

#6 japim

japim
  • Modelarz
  • 1566 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 13 December 2016 - 10:08

ja latam na takich śmigłach, gdzie ramie ma około 30cm i na baterii 1300mah 3s czasem lotu nie schodze nigdy poniżej 15minut.

 

Takich smiglach - tzn jakich? I jaka masz mase do lotu? I jak latasz?

tak:

 

czy tak:


  • 0

#7 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 181 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 13 December 2016 - 11:11

Każdy z tych lata - dowolnym sposobem 15 minut spokojnie na 1300mah 3s. Wrzuce może jeszcze raz filmik z tri
http://pfmrc.eu/inde...owu-po-swojemu/
http://pfmrc.eu/inde...uadcopter-lajt/


  • 0

#8 japim

japim
  • Modelarz
  • 1566 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 13 December 2016 - 11:23

Każdy z tych lata - dowolnym sposobem 15 minut spokojnie na 1300mah 3s. Wrzuce może jeszcze raz filmik z tri
http://pfmrc.eu/inde...owu-po-swojemu/
http://pfmrc.eu/inde...uadcopter-lajt/

Czyli potwierdzasz to co powiedzialem - masa. 250g do lotu to swietny wynik. Konstrukcja Marcina na malych, ale pradozernych silnikach ma 1kg a to kolosalna roznica.

 

Tylko zwroc uwage, ze Twoje latanie jest w zasiegu widzialnosci a nie FPV. Dorzuc sprzet FPV i kamere HD to zobaczymy czy nadal polatasz 15 minut. I czy zmiescisz sie w bramke na koncu boiska lub zrobisz petle za drzewem.

 

Oczywiscie pokaz filmiki z lotu.

 

Wracajac do meritum sprawy. Quad wlasnej konstrukcji jest fajny. Sporo wiedzy przybylo Marcinowi co dziala a co trzeba poprawic. Nastepny bedzie lepszy, lzejszy, dluzej latajacy bez zbednego balastu itd.

 

EDIT - i nie rozumiem po co te boczne prawie pelne sciany? Chronisz cos? To nie centerbody ucierpi przy uderzeniu - tylko ramiona. Jak juz wspomnialem - jak slon na porcelanowych nozkach. Obecnie popularne sa konstrukcje typu unibody (centerplate + ramiona zinegrowane) + upper deck. To zupelnie wystarcza. Jak masz ograniczone pole ciecia i material to wystarczy centerplate + dokrecane ramiona tak jak teraz. Tylko zauwaz ze w wielu miejscach masz az nadto carbonu (miejsce laczenia ramion z dolnym dekiem, potem znowu pionowe sciany a nad tym znowu dek - to zbedna masa. Kazda srubka M3 tez swoje wazy.


  • 0

#9 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 13 December 2016 - 14:05

Chcialem aby byl pancerny i wyszedl mi latajacy czolg. Pozbede sie tych bocznych plytek i zostawie tylko 2 azurowane decki. Zdejme nakladki z ramion, samych ramion nie bede odchudzal, niech pozostana mocne, zobacze ile te zabiegi zdejma mi masy. Pudelka fpv tez sie pozbede. Musze najpierw zbudowac odpowiedni samolot do tego celu :)
  • 0

#10 tymonidas

tymonidas
  • Modelarz
  • 152 postów
  • Age: 37
  • SkądGdynia
  • Imię:Tymoteusz

Napisano 13 December 2016 - 15:14

Regle masz silne, silniki też niczego sobie. Można by spróbować większe śmigła - na 3S taki zestaw powinien zakręcić 6" bez problemu, ale... masa. Tu jest problem krótkiego czasu lotów oraz "dużej bezwładności przy zwrotach". Oraz dużego poboru mocy - ten 1kg trzeba jakoś unieść. Pakiety też mógłbyś zamontować mniejsze, ale dopóki nie kupiłem sobie 1300mAh też latałem na 2200 ;)


  • 0

#11 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 13 December 2016 - 15:55

Dzis wieczorem bede walczyl z masa, mam pakiet 3s 1300mah i 3s 1000mah, wiec po terapii odchudzajacej sprawdze na nich. Dziekuje za porady, jest to dla mnie nowy temat. Moje pierwsze samoloty tez do najlzejszych nie nalezaly :)
  • 0

#12 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 14 December 2016 - 14:21

Dzis zdjalem 200g masy. Okazalo sie ze bez nakladek na ramiona smigla 5x4,5 sa o 5mm za dlugie i hacza o slupki. Zalozylem wiec 4x4,5 i poszedlem latac. Smigla sa jednak za male i silniki musialy pracowac na wysokich obrotach przez co czas lotu byl jeszcze krotszy. Moglbym przerabiac te rame, jednak odloze ja i wytne nowa, zabiore tylko ramiona. Pozbede sie jeszcze plytki dystrybucji pradu, i paru innych drobiazgow ktore nie sa potrzebne a jednak waza swoje :) mysle czy nie dac ramion nad upper deckiem aby i 6" smigla pasowały. Niesty regle sa dosc ciezkie a i silniki swoje waza ale chcialem miec setup pod 4s
  • 0

#13 japim

japim
  • Modelarz
  • 1566 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 14 December 2016 - 14:31

Spokojnie mozesz odwrocic konstrukcje i przykrecic silniki po drugiej stronie ramion. Tylko regle przymocowac na gornej powierzchni ramion tak jak teraz.

Jak bedzie mial cale body + pakiety na dole to bedzie bardziej stabilny - ale i bardziej oporny przy przechylach. Pokaz fotki odchudzonej wersji - zobaczymy co jeszcze mozna uszczknac bez wiekszych przerobek.


  • 0

#14 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 14 December 2016 - 17:57

Niestety juz rozkrecilem wszystko na czesci pierwsze. Narysuje dwa decki mocno azurowane i w weekend wytne je z wegla 1,5mm do tego pozostawie 8 slupkow aluminiowych 30mm. Wyjdzie z tego bardzo prosta rama. Policze jeszcze ile gram bym zaoszczedzil gdybym odchudzil ramiona, chociaz tego nie chcialbym robic bo sa naprawde mocne
  • 0

#15 tymonidas

tymonidas
  • Modelarz
  • 152 postów
  • Age: 37
  • SkądGdynia
  • Imię:Tymoteusz

Napisano 14 December 2016 - 21:59

Za dużo "dziur technologicznych" też nie rób, bo może i będzie lekko ale ciągu silnika nie wytrzyma ;)

 

Dalej twierdzę, że najlepszym wyjściem byłoby dla Ciebie 6-calowe śmigło na 3S.


  • 0

#16 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 15 December 2016 - 06:36

Albo 5 calowe trojlopatowe, przy nastepnych zakupach kupia takie i takie , podlacze silnik do hamowni i bede wiedzial ile ma ciagu i ile amper pobiera aby wybrac optymalne. Tak robie w samolotach i to sie sprawdza
  • 0

#17 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 16 December 2016 - 00:41

Terapia odchudzająca zakończona :) quadzik stracił na uroku ale nie wygląda jak "słoń na porcelanowych nóżkach"  :P

Zmniejszyłem wagę do 500g, wyciąłem nowe decki, pozostawiłem ramiona słupki itd, wyrzuciłem płytkę dystrybucji prądu i kilka innych zbędnych rzeczy. W sumie ubyło 235g mógłbym jeszcze wyciąć ramiona z węgla 1,5mm i je prze ażurować ale na razie nie widzę większego w tym sensu skoro i tak mam pakiety jakie mam (sporo za duże). Mam jednak problem z elektroniką, miałem go przed przeróbkami ale zrzuciłem go na płytkę dystrybucji prądu. Zasilałem z niej nadajnik fpv ustawiając napięcie wyjściowe 12v. Po przeczytaniu dokumentacji okazało się że nadajnik toleruje napięcie 6-30v a kamera 6-17v więc teraz poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z gniazda zasilania. W obu przypadkach wystąpił problem z pierwszym silnikiem. Gdy podłączony jest nadajnik z kamerą pierwszy silnik  nie chce się wyłączyć przez kilka sekund nawet jak rozbrajam quada przełącznikiem na aparaturze. Trzyma dość wysokie obroty po czym się wyłącza. Gdy uzbrajam quada nie załącza się automatycznie, gdy dodaje gazu na przepustnicy przez chwile kręci szybciej niż pozostałe silniki, jednak podczas dodania gazu na tyle że quad się podrywa wszystko jest ok, jednak jak pisałem po wylądowaniu nie chce się wyłączyć nawet rozbrajając maszynę. wyprowadziłem zasilanie fpv na zewnątrz i zasiliłem je małym pakietem 2s 500mah i wszystko jest ok. Jednak dodatkowy pakiet to zbędna masa i na dłuższą metę dość upierdliwe. Macie może jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Co ma zasilenie fpv do pracy pierwszego silnika i dlaczego się nie wyłącza skoro kontroler lotu dostaje polecenie i wyłącza pozostałe 3 silniki. Nadajnik FPV i kamera to:

 

https://hobbyking.co...tter-600mw.html

 

https://hobbyking.co...re-quality.html

 

IMG_1039.JPG

IMG_1040.JPG

IMG_1041.JPG

IMG_1042.JPG

IMG_1043.JPG

IMG_1044.JPG

IMG_1045.JPG

IMG_1046.JPG

 

Jutro oblot maszyny :)


  • 0

#18 japim

japim
  • Modelarz
  • 1566 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 16 December 2016 - 09:40

Jak dasz pakiet 1550 4S to bedzie znosna masa do lotu i bedzie miodzio :)


  • 0

#19 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 165 postów
  • Age: 36
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 16 December 2016 - 11:32

myślę aby zamówić 4s 1300mah i 3s 1300mah w obu przypadkach minimum 60C


  • 0

#20 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 181 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 16 December 2016 - 18:00

można zwiekszać moce i powiększać zbiorniki paliwa i stosować nowoczesne materiały, myśląc że coś złożone z nowoczesnego materiału jest nowoczesne jak ten materiał lub można ulepszać konstrukcje, pierwsza metoda podobno zasila gospodarke, więc uchodzi za modną i nowoczesną, druga metoda uznawana jest za zacofaną, odbiega od współczesnych standardów, trendów, zostaje nawet wyśmiana, a wygrywa z metodą 1.

 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych