Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piper J3C konstrukcja z rurek

Piper makieta kostrukcja spawana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
227 odpowiedzi w tym temacie

#221 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1256 postów
  • Age: 44
  • Skąd3city
  • Imię:Piotr

Napisano 30 May 2017 - 12:15

ja tam dalej szukam szczęki na podłodze; )


  • 0

#222 majster222

majster222
  • Modelarz
  • 14 postów
  • Age: 35
  • SkądRzeszów
  • Imię:Paweł

Napisano 30 May 2017 - 14:05

Mistrzostwo.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#223 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 123 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano 31 May 2017 - 08:27

Dzięki wszystkim za ciepłe i żartobliwe komentarze, to oczywiście motywuje do dalszego działania. Liczę też na Waszą pomoc, bo jak zwykle poszukuję zdjęć. Tym razem potrzebuję zdjęć pełnego oszklenia Pipera ze wszystkich możliwych stron, czyli z zewnątrz i od wewnątrz jak to wygląda. Większość przejrzanych fotografii w necie (pod kątem szczegółów) skupia się na przyrządach i manipulatorach wewnątrz kabiny, a na zewnątrz to najczęściej otwarte lub zamknięte drzwi z pilotem w środku. Pozostałe zdjęcia to robione z większej odległości sylwetki całego samolotu pod różnymi kątami i trudno tam dopatrzeć się szczegółów oszklenia kabiny. Nie trafiłem jeszcze na zdjęcia oszklenia kawałek po kawałku dookoła kabiny, a to bardzo by mi pomogło przy dalszych pracach. Z dokumentacji, którą posiadam (większość pewnie ją zna) nie można odczytać w jaki sposób zostało wykończone przejście z poszycia płótnem do oszklenia. Trudno jest ocenić, szczególnie po lewej stronie, gdzie nie ma drzwi, czy oszklenie jest montowane na zewnątrz ramy kadłuba i przykręcane poprzez nakładki z pasków blachy na gotowe poszycie, czy jest wpuszczone w jakieś prowadnice przyspawane do ramy kadłuba i dopiero na to kładzione jest poszycie. O ile z ramką drzwiczek górnych poradziłem sobie z osadzeniem oszklenia, ale było to możliwe, bo był to osobny element, który mogłem sobie dodatkowo oprzyrządować i przylutować ramkę z kątowników z dystansem na grubość oszklenia. Nie wyobrażam jednak sobie zrobienia takiego patentu na głównej ramie kadłuba, to raczej trudno wykonalne. Takich problemów nie ma w tradycyjnej konstrukcji drewnianej kadłuba, tam osadzenie oszklenia jest banalne, ale jak to zrobić w przypadku konstrukcji spawanej z rur, aby oszklenie nie odstawało ordynarnie od poszycia? To takie właśnie dylematy są ostatnio przedmiotem długich rozmyślań, przez co za wiele nie posuwa się na przód. Szczegółowe zdjęcia pewnie wiele z tych dylematów by rozwiązało, dlatego liczę na Waszą pomoc.

 

Pozdrawiam - Darek


  • 0

#224 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 273 postów
  • Age: 43
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Radosław

Napisano 06 June 2017 - 14:22

Witam .

Dziś byłem w Muzeum w Krakowie pozwoliłem sobie na parę fotek Pipra , może się przydadzą . :)

Na pytanie dwóch przewodników jak się otwiera kabinę żaden nie wie jak  :(

Załączone miniatury

  • 20170606_121507.jpg
  • 20170606_121519.jpg
  • 20170606_121533.jpg
  • 20170606_121605.jpg
  • 20170606_121614.jpg
  • 20170606_121621.jpg
  • 20170606_121630.jpg
  • 20170606_121642.jpg
  • 20170606_121647.jpg
  • 20170606_121653.jpg
  • 20170606_121703.jpg
  • 20170606_121712.jpg
  • 20170606_121738.jpg
  • 20170606_121807.jpg
  • 20170606_121936.jpg

  • 0

#225 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 123 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano 07 June 2017 - 08:05

Serdeczne dzięki Radek za zdjęcia i nie ma wątpliwości, że się przydadzą, każde zdjęcie ze szczegółami jest drogocenne. O takie w sieci nie łatwo, bo to istotne informacje dla bardzo wąskiego kręgu odbiorców ;-) A co do otwierania kabiny w moim modelu już rozwiązałem, ale jak widać nie jest to takie oczywiste w przypadku oryginału  :) Na tych zdjęciach widać, że oszklenie kabiny jest blokowane za pomocą pasków blachy przykręcanych do ramek, ale widziałem też gdzieś zdjęcia z rozwiązaniem, gdzie nie było w ogóle żadnych wkrętów mocujących. W moim przypadku będę się chyba skłaniał do takiego właśnie rozwiązania bez wkrętów, z uwagi na cienkie ścianki rurek z jakich wykonana jest rama. Wkręty nie miałyby się tam czego trzymać, a pomysł przewiercania na wylot i blokowania nakrętkami nie podoba mi się. Tak czy inaczej jeszcze raz podziękowania za zainteresowanie i zdjęcia. 


  • 0

#226 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 123 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano 19 June 2017 - 21:26

Zakończyłem etap oszklenia Pipera. To jeden z bardziej pracochłonnych etapów budowy. Jako że miałem na uwadze możliwość wymiany, w trakcie eksploatacji modelu, elementów oszklenia (zarysowania, pęknięcia itp.) zdecydowałem się na ramki do okien wykonane z 3 warstw blaszek, co wyeliminowało konieczność problematycznego wyginania ceownika na grubość szyby (0,8 mm).

O ile być może udałoby mi się wygiąć proste odcinki ceowników, o tyle tylne ramki o kształcie eliptycznym nie wyobrażam sobie, że byłoby to możliwe  :wacko: . Podobnie z prowadnicami do przesuwnego okna, gdzie potrzebny był kształtownik typu H. Taka konstrukcja z 3 warstw umożliwiła wykonanie praktycznie każdej ramki.

 

Tak to wygląda: 

Elementy na ramki tylnego okna

 

oszklenie01.jpg

 

Prowadnice ramek do okna przesuwnego

 

oszklenie02.jpg

 

Otwory posłużyły do zalutowania i tym samym zespolenia całej ramki w całość

 

oszklenie05.jpg

 

oszklenie04.jpg

 

I wsunieta szybka do ramki

 

oszklenie03.jpg

 

I można było wszystko dokleić do kadłuba  :)

 

oszklenie06.jpg

 

oszklenie07.jpg

 

Dorobiłem też ograniczniki górnej ramy drzwi

 

oszklenie08.jpg

 

oszklenie09.jpg

 

oszklenie10.jpg

 

Środkowe okno zamknięte

 

oszklenie11.jpg

 

I otwarte

 

oszklenie12.jpg

 

Kazdy element oszklenia po odkręceniu paru wkrętów jest możliwy do wymiany

 

oszklenie13.jpg

 

oszklenie14.jpg

 

Następnym etapem będzie przygotowanie wsporników do montażu przedniej osłony kadłuba. Ta część poszycia jest wykonana z blachy, więc trzeba ją mieć do czego przykręcić. Mam nadzieję, że po wykonaniu tego elementu Piperek nabierze kształtu (przynajmniej z przodu  :D

 


  • 4

#227 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 273 postów
  • Age: 43
  • SkądCzęstochowa
  • Imię:Radosław

Napisano 19 June 2017 - 21:51

Coś tu chyba nie gra to model czy renowacja prawdziwego  :ph34r: , parę dni temu w muzeum oglądałem prawdziwy samolot i niczym oprócz pająków  :D się nie różni .


  • 0

#228 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 123 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano 19 June 2017 - 22:53

Śmiało mogę powiedzieć, że pewnien wkład to również Twoja zasługa Radek, zdjęcia które mi podesłałeś rozwiązały mi parę niewiadomych i mogłem właśnie doprowadzić do takiego stanu jak obecnie. Raz jeszcze dzięki za fotki.


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Piper, makieta, kostrukcja spawana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych