Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piper J3C konstrukcja z rurek

Piper makieta kostrukcja spawana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#61 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy Forum
  • 2088 postów
  • Age: 66
  • SkądKrakow
  • Imię:Marek

Napisano 14 January 2017 - 11:36

Obiecane drzwiczki  ;)  Zbieżność osób i nazwisk zupełnie przypadkowa  ;) :

 

DSCN7321.JPG

 

0090_1.JPG

 

CALY_Z~1.JPG

 

PIP8.JPG

 

Górna połówka podczepiana na zatrzask pod skrzydłem, a dolna sobie wisi lub w pozycji "zamknięte" jest "zaklamkowana". Przyleciał młody, tak jak i latała tym "ptaszkiem" i moja "latawica" :) Ja też latałem, ale jako wożony.

Co z "MAM-ą" teraz się dzieje, nie wiem, ale dyr. Radwan miał w planie, aby tym samolotem ktoś solidny solidnie się zajął. I pewnie tak się stało. 


  • 0

#62 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 110 postów
  • Age: 43
  • SkądWręczyca Wielka
  • Imię:Radosław

Napisano 14 January 2017 - 13:36

Mam parę fotek w telefonie wieczorem wrzucę je tu .


  • 0

#63 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 110 postów
  • Age: 43
  • SkądWręczyca Wielka
  • Imię:Radosław

Napisano 14 January 2017 - 15:35

Obiecałem i jest

Załączone miniatury

  • 20160812_1558311.jpg
  • 20160812_1558441.jpg
  • 20160812_1559041.jpg
  • 20160812_1559131.jpg
  • 20160812_1559331.jpg
  • 20160812_1559401.jpg
  • 20160812_1600351.jpg
  • 20160812_1600441.jpg
  • 20160812_1600551.jpg
  • 20160812_1601001.jpg
  • 20160812_1601201.jpg
  • 20160812_1601271.jpg
  • 20160812_1601411.jpg
  • 20160812_1602141.jpg
  • 20160812_1602251.jpg

  • 1

#64 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 204 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano 14 January 2017 - 16:32

Zdjęcia są super, wyjaśniają wiele kwestii, których wcześniej nie miałem do dyspozycji, wielkie dzięki. Wynika z nich jednoznacznie, że klamka była tylko od wewnątrz i wychodzi na to, że Piper nie był zamykany z zewnątrz. Pozostaje więc problem zaimplementowania tego do modelu, bo do lotu dzwi powinny być zamknięte, czyli w środku musiałby być jakiś karasnal, aby je zamknąć. Może ma ktoś takiego do odstąpienia  :D . Jest jeszcze trochę czasu zanim dopadnie mnie ten problem, więc pomysły na jego rozwiązanie mile widziane, a tym czasem idę przycinać rurki do górnej części stelarza kadłuba i jak skończę wystawię fotki z postępu prac.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zdjęcia. Widać na pomoc w tym względzie można liczyć na kolegów z forum, dlatego między innymi zdecydowałem się na relację z budowy.


  • 0

#65 gucio72

gucio72
  • Modelarz
  • 40 postów
  • Age: 44
  • SkądSosnowiec
  • Imię:Robert

Napisano 14 January 2017 - 19:56

Może metalowy (stalowy) rygiel, a od zewnątrz do poszycia przykładasz magnes i przesuwasz.... ;-)


  • 0

#66 radziu45

radziu45
  • Modelarz
  • 110 postów
  • Age: 43
  • SkądWręczyca Wielka
  • Imię:Radosław

Napisano 14 January 2017 - 22:12

Dolne drzwi mają wewnątrz otwieranie a górne obustronnie 


  • 0

#67 MaciejP

MaciejP
  • Modelarz
  • 61 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano wczoraj, 00:57

Może metalowy (stalowy) rygiel, a od zewnątrz do poszycia przykładasz magnes i przesuwasz.... ;-)

żadne magnesy ani inna czarna magia. Włascieielem SP_AWP jest Marek Masalski mocno zaangażowany w odbudowę P11C. Jak coś to mogę dąc kontakt do Marka.


  • 0

#68 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 204 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano wczoraj, 01:52

żadne magnesy ani inna czarna magia. Włascieielem SP_AWP jest Marek Masalski mocno zaangażowany w odbudowę P11C. Jak coś to mogę dąc kontakt do Marka.

 

Jeśli można to bardzo chętnie, taki kontakt to skarb w mojej sytuacji  :)


  • 0

#69 paweln7

paweln7
  • Modelarz
  • 216 postów
  • Age: 45
  • SkądMiedziana Góra
  • Imię:Paweł

Napisano wczoraj, 18:30

witam

 

w temacie który wcześniej podałem jest pokazany sposób profilowania rurek , ewentualnie zajrzyj tu.http://technosporta.net/k1_1544.php


  • 0

#70 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 204 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano wczoraj, 22:34

Obiecane fotki z postępu prac

 

w05.jpg

 

w06.jpg

 

Szablony konstrukcyjne

 

w07.jpg

 

Niezbedne uchwytu do trzymania pod kątem prostym

 

w08.jpg

 

Przymiarka przed połączniem

 

w09.jpg

 

w10.jpg

 

I już po lutowaniu

 

w11.jpg

 

w12.jpg

 

Kolejne segmenty

 

w13.jpg

 

w14.jpg

 

Wygląda, że są równo  :)

 

w15.jpg

 

w16.jpg

 

w17.jpg

 

w18.jpg

 

Mały dodatek

 

w19.jpg

 

I w całej okazałości, pozostały 2 rurki boczne na szczytach wręg i z grubsza szkielet kadłuba będzie gotowy, dalej to zabawa w drobiazgi.

 

w20.jpg

 

w21.jpg

 

Kolejnym etapem będzie statecznik pionowy, co oczywiście wymusza przygotowanie następnego szablonu i kilku niezbędnych narzędzi, ale o tym w dalszej relacji.

Pozdrawiam - Darek


  • 0

#71 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy Forum
  • 2088 postów
  • Age: 66
  • SkądKrakow
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 23:00

Moje przysłowiowe "trzy grosze". Mając już gotowe te wszystkie szablony, to produkcja masowa aż się sama prosi. Trzask - prask i klient dostaje gotowy kadłub z usterzeniem, a i skrzedło w tej technologii też, a czemu nie? Mnie gdzieś z tylu czachy pęta się pytanie: jak to się ma wagowo do tego samego , zrobionego tradycyjnie z listew sosnowo-balsowych?
  • 0

#72 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 6450 postów
  • Age: 44
  • SkądPuławy
  • Imię:Tomek

Napisano wczoraj, 23:17

Marku miałem zapytać o to samo, ile to teraz waży?


  • 0

#73 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy Forum
  • 2088 postów
  • Age: 66
  • SkądKrakow
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 23:22

Właśnie... Wg mnie, tak na oko, to teraz min. 1,5 kg. A z "dżewa" było by było grubo poniżej 1 kg. Ale to tylko moje domysły.
  • 0

#74 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 204 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano dziś, 08:45

Marku, jeśli chodzi o produkcję seryjną, to szablony musiały by być robione z bardziej trwałego materiału. Te moje może na jeszcze jeden egzemplarz by wystarczyły, bo ten MDF, z którego są wykonane ma tendencję do rozwarstwiania przy demontażu. Poza tym nie wiem na ile starczyłoby mi cierpliwości przy pasowaniu rurek przy takim oprzyrządowaniu jak teraz, sprawdza się, ale do jednostkowego wykonania. Co do wagi to myślę, że pozytywnie Ciebie rozczaruję, na moje ta technologia będzie lżejsza od drewnianej, nie mówiąc już o sztywności i wytrzymałości, bo ta ma znaczną przewagę nad drewnianą. Aby nie być gołosłownym, wrzucam dwie fotki w obecnym stanie kadłuba.

 

waga02.jpg

 

waga01.jpg

 

To nie są kilogramy  :D


  • 0

#75 paweln7

paweln7
  • Modelarz
  • 216 postów
  • Age: 45
  • SkądMiedziana Góra
  • Imię:Paweł

Napisano dziś, 12:06

Witam

to jest kadłub Pipera firmy SIG 1/4

IMG_0417.JPG

a tyle waży

IMG_0416.JPG

tak że twoja kratownica wychodzi leko.


  • 0

#76 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 204 postów
  • Age: 54
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Dariusz

Napisano dziś, 12:14

No i wszystko jasne  :rolleyes: , oba kadłuby są na takim samym etapie wykończenia, więc rurki górą. Dzięki za to porównanie Paweł, tak mi się zdawało, że wyjdzie lżej, ale nie sądziłem że aż tak.


  • 0

#77 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 6450 postów
  • Age: 44
  • SkądPuławy
  • Imię:Tomek

Napisano dziś, 17:11

O :o


  • 0

#78 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1790 postów
  • Age: 51
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano dziś, 19:02

nie wiem czy jeszcze szukasz tch kroplowych profili i jakiego wymiaru ale znalazłem takie w Europie http://modellstudio....ducts/080014100


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Piper, makieta, kostrukcja spawana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

2 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych


    ir3q, Grzegorz