Skocz do zawartości

Piper J3C konstrukcja z rurek


widar123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję jeszcze pary kół do tego modelu, przyglądałem się tym z Dubro, ale są z pianki, a ja wolałbym gumowe pompowane. Przeszukałem nasze sklepy, ale niestety w tym rozmiarze nic ciekawego nie ma, te które miałyby odpowiedni rozmiar średnicy (ok 108 mm) nie mają wystarczającej szerokości (ok 46-50 mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Bo te to tak jak w oryginale tundra wheels

Jak mają być tańsze i spełniać inne wymogi to te http://rc-team.pl/kola-do-samolotow/23356-kavan-kola-kavan-0260-super-light-rad-125mm-2szt-akk171.html ale wymiary trochę inne

 

Te już oglądałem w innym sklepie, ale średnica już za duża, mniejszy rozmiar ma z kolei dużo mniejszą szerokość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha też jestem miło zaskoczony, zobaczymy co pokaże rzeczywistość, ale pamiętając inne elementy wykonywane poprzez projekt w tym programie, okazały się bardzo bliskie z rzeczywistą wagą, więc tu mam nadzieję, że też tak będzie. Faktem jest, że to tylko sam szkielet, bo dojdzie jeszcze podwozie, usterzenie, to tej wagi przybędzie może o jakieś 300g, ale i tak będzie to dużo mniej niż w konstrukcji drewnianej. Będzie zatem więcej do popisu z detalami, które mam zamiar wykonać dość szczegółowo.

Dzisiaj trochę wolnego czasu, dlatego pozwolę sobie jeszcze na kolejnego posta. W pierwszym poście napisałem o serduchu Pipera, niby nic szczególnego sprawdzony i polecany chińczyk ASP FS160, jednak nie był bym sobą, gdybym nie dodał coś od siebie. Od zawsze kręciło mnie posiadanie silnika z elektrycznym starterem, szukałem dość długo różnych gotowych rozwiązań, ale przeznaczone były do silników, które akurat mnie nie interesowały. Chińczyka kupiłem dużo wcześniej zanim powstał pomysł na Pipera i zabrałem się do przeróbki tak, aby wcisnąć tam elektryczny starter. Jak już wszystko było gotowe to właśnie się "nawinął" projekt Paolo i pomyślałem, że to idealne rozwiązanie dla tej makiety.

A zaczęło się od projektu

 

starter.jpg

 

I plik w pdf

 

http://www.model-dw.pl/Fotki/PiperJ3C/kadlub/starter.pdf

 

oraz kilka fotek z gotowego i uruchomionego już startera

 

silnik01.jpg

 

silnik02.jpg

 

silnik03.jpg

 

silnik04.jpg

 

A jak działa można sobie obejrzeć na tym filmiku

 

ile waży te "ustrojstwo" , które może ocalić palce w trakcie uruchamiania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile waży te "ustrojstwo" , które może ocalić palce w trakcie uruchamiania?

 

Całość jaka widoczna jest na zdjęciach waży 1590 g, wg dokumentacji silnik powinien ważyć 1280, więc mój rozrusznik w komplecie z przewodami, układem podtrzymania żarzenia i regulatorem ma ok. 300 g z hakiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość jaka widoczna jest na zdjęciach waży 1590 g, wg dokumentacji silnik powinien ważyć 1280, więc mój rozrusznik w komplecie z przewodami, układem podtrzymania żarzenia i regulatorem ma ok. 300 g z hakiem

super waga. gotowce pod dle 55 ważą po ok 550g bez regla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się to wszystko przeciągnęło, a powstał zaledwie kawałek statecznika pionowego. Rozłożyły mnie na łopaty zbieżne ceowniki, które tam występują. Niby nic wielkiego blaszka 0,3 ze stali nierdzewnej, ale próby z ukształtowaniem jej w ceownik, gdzie na określonej długości jeden koniec miał mieć 4 mm a drugi 6 mm zakończyły się porażką. Po kilku godzinach udało mi się jeden wyrzeźbić po morderczej walce w imadle młotkiem i kawałkiem kostki z alu, ale blacha była tak wymęczona, że wstyd było pokazywać  :) . Mając w pamięci tą nierówną walkę, postanowiłem uprościć sobie nieco życie i wyskrobałem taki oto stempel i matrycę.

 

 

STP06.jpg

 

STP07.jpg

 

Efekt oczywiście jak z fabryki i wszystko pasuje bez zarzutu

 

STP08.jpg

 

STP04.jpg

 

Gotowa część statecznika pionowego, przeraża mnie jednak myśl, że będę musiał wykonać jeszcze ze dwa komplety takich matryc i stempli do lotek stateczników  :wacko:

 

STP05.jpg

 

Mały dodatek, a cieszy oko

 

STP01.jpg

 

Wlutowane już zawiasy

 

STP02.jpg

 

I prezentacja w całości

 

STP03.jpg

 

Na koniec porównanie tego, co wychodziło z założeń teoretycznych programu 3D i realiów. Wyszło (677,2) ok. 90 g więcej niż to przewidywał program, jest jedno ale, w Solidzie nie uwzględnione było spoiwo srebrne, a to ok 40 g dodatkowo. W części środkowej kadłuba poprzeczne rurki kratownicy były w projekcie fi-4 a powinny i są w rzeczywistości fi-5, to też zwiększyło wagę o ok 30 g.Tak więc ostatecznie realna różnica wynikająca z teoretycznego modelu i rzeczywistością wynosi ok 10 g i to uważam za doskonały rezultat. 

 

waga02.jpg

 

CDN..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie problemów z odpowiednim docięciem, czy frezowaniem, z czystym sumieniem polecam obróbkę metali w tej firmie http://www.mettec.com.pl/

sam u nich wyginam i docinam komputerowo elementy. Nie trzeba jakoś specjalnie długo czekać. A można zamawiać przez wysłanie schematu, a oni odsyłają gotowe komponenty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.