Skocz do zawartości

IS-4 Jastrząb


MaciejP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, postanowiłem założyć wątek na temat relacji z budowy modelu szybowca IS-4 Jastrzab, który buduję z przerwami trzeci rok. Mam nadzieje że ten wątek na forum zmobilizuje mnie do przyspieszenia prac choć wiem że będzie ciężko bo za dwa miesiące rodzi się druga córka, mimo to mam mocne postanowienie że szybowiec w tym sezonie poleci. Poniżej trochę zdjęć z prac. Model miał właśnie trzecią przeprowadzkę. Najpierw budowałem go w dużym pokoju wynajmowanego mieszkania ale wraz z narodzinami córki model musiał wyjechać z małego mieszkania, z pomocą przyszedł Krzysztof Kiljan, który udostępnił mi swoją modelarnie oraz co najważniejsze wiedzę, bo ja jestem jeszcze laikiem w kwestii budowania modeli.

 

Dzięki Krzysztofowi prace nad Jastrzębiem poszły mocno do przodu, poprawiliśmy kilka gaf które zrobiłem klejąc model w domu. Niestety, bądź stety :) jak co roku przyszła wiosna i zaczął się dla mnie sezon w większym lotnictwie i czas spędzałem w kabinie szybowców i samolotów. Niestety po sezonie okazało się że najwięcej czasu na pracę przy modelu mogę poświęcić wtedy kiedy akurat Krzysztof nie przesiaduję w modelarnia. Na koniec roku 2016 model zaliczył kolejną i mam nadzieję ostatnią przeprowadzkę do modelarni którą urządzam w piwnicy u mojej mamy w domu. Model staram się budować tak aby był wytrzymały bo jego przeznaczenie będzie takie samo jak oryginału czyli akrobacja. Z chęcią przyjmę od was fachowe rady i uwagi podczas dalszej budowy modelu :) Szczęśliwego nowego roku !! 

 

poniżej trochę zdjęć z dotychczasowych prac. 

Kształt kabiny Jastrzębia jest bardzo charakterystyczny, niestety ta z zestawu ma mało wspólnego z oryginałem, postanowiłem więc popracować nad tym elementem gdyż uważam że ma on bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o bryłę całego szybowca. poniżej efekt.  post-19690-0-72063900-1483271916.jpg