Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prototypowy model do nauki 3D z EPP.

zlin sbach 3d acro napolskimniebie npn epp krzyżak nauka 3d

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#41 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 624 postów
  • Age: 44
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 15 January 2017 - 12:13

Widzisz, w tym momencie jest po ptokach, bo przecież nie odchudzisz tego modelu.

Natomiast cała moja aktywność w Twoim wątku wynika z tego, że moim zdaniem przyjąłeś złą koncepcję budowy, jeśli model ma być faktycznie przeznaczony do nauki latania 3d.

Pisałeś, że inspiracją jest Sbach Rafała - czy widziałeś, żeby dawał w swoim modelu takie wzmocnienia, i poprawianie producenta  jakie Ty zastosowałeś?

 

Z drugiej strony - oczywiście, że Twój model będzie latał i mam nadzieję, że da Ci mnóstwo satysfakcji z fikania po niebie.

Z tym, że będą to raczej szybkie pętle, beczki, snapy niż figury akrobacji 3d.

 

Co do silnika to może najpierw ustal gdzie mają być serwa SK i SW (sugerował bym jakiś rozsądny kompromis pomiędzy odległością od planowanego ŚC a długością popychaczy, możesz też rozważyć zastosowanie napędu pull/pull i przesunięcie serw maksymalnie do przodu) i spróbuj wyważyć wstępnie model. Dowaliłeś sporo ciężaru na ogonie i być może będziesz musiał dać cięższy silnik, żeby nie wozić balastu na dziobie.

 

Jeszcze jedna rzecz: nie do końca jest prawdą, że lekkim modelem nie da się latać na wietrze.

Mój Sbach , mimo, że dosyć lekki, wcale wiatru się nie boi, i świetnie lata, nawet gdy wieje 5-6 m/s.

Powiem więcej - zawis, harriera łatwiej mi było uczyć się przy sporym wietrze, "kładąc" model na wiatr i starając się utrzymać go w tej pozycji.


  • 1

#42 willyams

willyams
  • Modelarz
  • 122 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Wojtek

Napisano 15 January 2017 - 13:00

Słowem usprawiedliwienia : Niestety nie latam w 3D tak dobrze jak Rafał a w zasadzie dopiero próbuję, dlatego też tak powzmacniałem skrzydła i kadłub.

Stery napakowałem węglem bo w moich poprzednich piankach stery po jakimś czasie się wichrowały, więc w tym postanowiłem coś z tym zrobić.

Użyłem naprawdę lekkich płaskowników w nadziei że nie zaburzę ogólnej "lotności" modelu.

 

Z wagą spokojnie jeszcze ogarnę i spokojnie zejdę do 500g.No może 520 :)

 

Jeszcze jedno sprostowanie odnośnie środka ciężkości.

Dostałem taką informację od kolegi modelarza ze sporym doświadczeniem.

"1/3 to wyważenie sportowe, 1/4 -to rekreacyjne - tak jest w większości modeli o klasycznym układzie skrzydeł
przezsuwanei DO TYŁU -czyli od 1/4 do 1/3 czyni model bardziej czułym na stery
przesuwanie od 1/3 w stronę 1/4 czyni model spokojniejszym"

 

Zatem Rafał miałeś rację :)

 

A ja myślę że dalszy ciąg tej relacji chyba nie ma sensu, bo w tym układzie nie  wnosi nic ciekawego, a posłużyć może jako poradnik "Księga błędów przy budowie modelu RC" :)

Tak czy inaczej ja model dokończę bo bardzo mi się mimo wszystko podoba, a chętnych na zakup tego modelu zapraszam do kontaktu z Markiem  napolskimniebie.pl  bo może wprowadzi go do sprzedaży.


  • 0

#43 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 624 postów
  • Age: 44
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 15 January 2017 - 13:45

A ja myślę że dalszy ciąg tej relacji chyba nie ma sensu, bo w tym układzie nie  wnosi nic ciekawego, a posłużyć może jako poradnik "Księga błędów przy budowie modelu RC" :)

Oj no weźże przestań...

Masz spore grono zaglądaczy (w tym mnie), którzy  są ciekawi jak skończy się budowa Twojego modelu i jak on będzie latał.

A tak to wyjdzie na to, że wredny poharatek złośliwymi uwagami zniechęca ludzi do prowadzenia relacji :D


  • 0

#44 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3498 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 15 January 2017 - 14:26

Wojtek ,dyskusja dyskusją ,teoria teorią  a rzeczywistość czasem okazuje się inna ;) .

Buduj zgodnie ze swoimi przekonaniami ,oblatamy ,zobaczymy jak model będzie  zachowywał się w locie .


  • 0

#45 willyams

willyams
  • Modelarz
  • 122 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Wojtek

Napisano 15 January 2017 - 15:04

No doooobraaaa. Niech będzie :)

Model i tak zostanie ukończony więc mogę relacjonowac postępy.

Rafał  będziesz w takim razie pilotem doświadczalnym i na zakończenie i podsumowanie niniejszej relacji wypowiesz się publicznie co do wrażeń z oblotu.

Biorąc pod uwagę pogodę za oknami to może uda się przed zebraniem lotniskowym :)


  • 0

#46 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3498 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 15 January 2017 - 15:31


Rafał  będziesz w takim razie pilotem doświadczalnym i na zakończenie i podsumowanie niniejszej relacji wypowiesz się publicznie co do wrażeń z oblotu.

 

Hehe ale obarczyłeś mnie odpowiedzialnością ;) .

Myślę że nie odbiorę Ci tej przyjemności oblotu , potem mogę chętnie zaliczyć lot i wyrazić swoje skromne zdanie .W końcu nie jesteś nowicjuszem w lataniu i całkiem dobrze Ci to idzie.

Buduj dalej,relacjonuj,jak skończysz to w któryś pogodny dzień ujarzmimy Zlina :) .


  • 0

#47 willyams

willyams
  • Modelarz
  • 122 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Wojtek

Napisano wczoraj, 12:23

Wszystko zważone ,jedynie bez popychaczy i waga wyszła równe 500g :) (Z 380W silnikiem)

Rzeczywiście gdyby ogon lżejszy o kilka gram , łatwiej by go było wyważyć.

Teraz muszę wszystko najcięższe dawać na sam nos, ale to nie stanowi problemu.

 

Zastanawiam się jednak nad jedną rzeczą. Oryginalnie pakiet wchodzi w wyciętą w kadłubie dziure, jednak moim zdaniem solidnie go to osłabi w momencie zderzenia z matką ziemią. Czy nie będzie różnicy kiedy pakiet zamocuję na bocznej części kadłuba za pomocą rzepu ?

Rafał Ty zdaje sie pisałeś że tak masz. Czy nie wpłynie to niekorzystnie na wykonywanie figur ?

Teoretycznie nie powinno to mieć znaczenia biorąc pod uwagę grubość kadłuba , jednak wolę zapytać :)


  • 0

#48 Tomasz D.

Tomasz D.
  • Modelarz
  • 148 postów
  • Age: 57
  • SkądKołobrzeg
  • Imię:Tomasz

Napisano wczoraj, 13:39

Przy tej wadze silnik ma ogromny nadmiar ciągu. Aż tyle potrzeba do 3D? Czy zamierzasz latać na mniejszym od nominalnego śmigle albo na małym skoku?

 

PS

... o kilka gramów... Jednostki miary się odmienia.


  • 0

#49 willyams

willyams
  • Modelarz
  • 122 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Wojtek

Napisano wczoraj, 15:52

Niestety ciągu producent przy tym silniku nie podał, więc to sprawdzę dopiero przy uruchomieniu.

To, że silnik jest "na wyrost" już ustaliliśmy.

Mam zamiar latać na SF i zacznę od 10x4,5 ew. w górę.

Silnik ma 1120 kv, więc wg.mojej wiedzy nie ma sensu zmieniać śmigła na mniejsze tym bardziej, że mocy mu nie zabraknie, chyba że uciąg będzie faktycznie zbyt duży.

Dlatego tak zrobiłem bo miałem taki silnik dostępny, a po drugie bardzo zależało mi żeby model szybko zbierał się z zawisu.

Waga już opanowana więc nie ma sensu zmieniać na mniejszy bo jak dołożę serwa ogonowe to i tak będę musiał dociążać dziób.


  • 0

#50 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3498 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano wczoraj, 15:58

Wojtek ,zapytam dla pewności -razem z pakietem te 500 g ?

 

Jak pisałam pakiet miałem z boku modelu ,w niczym to nie przeszkadza ,nie wpływa na własności lotne a daje możliwość korekcji CG.

380 W ? będzie petarda ! ;) .


  • 0

#51 willyams

willyams
  • Modelarz
  • 122 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Wojtek

Napisano wczoraj, 18:52

Tak . 500g z pakietem 1300 mAh 3S. Silnik nie wygląda na te 380 W bo jest dość niewielki. Zobaczymy, ale już mnie korci żeby się ciepło zrobiło.

Nie będę więc wycinał kadłuba pod aku tylko zrobię jak mówisz. To rzeczywiście wydaje się lepsze rozwiązanie.


  • 0

#52 silesia_system

silesia_system
  • Modelarz
  • 70 postów
  • Age: 36
  • SkądRuda Śląska
  • Imię:Paweł

Napisano wczoraj, 19:43

Oblot zawsze można zrobić na hali lub auli, myśmy się pokusili ;)

 


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zlin, sbach, 3d, acro, napolskimniebie, npn, epp, krzyżak, nauka 3d

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych